![]() |
De Dakar is afgelast
Tot die beslissing gingen de organisatoren vandaag over, na aanhoudende berichten over de onstabiele situatie in Mauretanië. Te riskant werd besloten.
Wat vindt het forum? Persoonlijk vind ik dit een heel goede zaak en ze mogen voor mijn part heel die Dakar definitief afschaffen. Er hangt een arrogant koloniaal reukje aan een resem peperdure sportwagens die elk jaar dwars door een van de armste streken ter wereld scheuren, en daarbij regelmatig slachtoffers maken. Weg met die race! |
Dit is een klap voor Afrika.
|
Dat was ook mijn eerste mening maar profiteert de lokale bevolking niet van dat spektakel
Nu ja zoveel auto die nutteloos brandstof vebruike en extra CO2 produceren vind ik zowiezo niet aanvaardbaar |
Citaat:
Onstabiele situatie. Weer een staaltje van linkse minimalisering gezien het 'verrijkend volk' er weer voor iets tussen zit. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is positief voor Afrika. Neen, ernstig. De gedachte dat 'Afrika' daar beter van wordt, is een mythe. |
Citaat:
Er hangt een 'koloniaal reukje' aan en dus moet de boel maar verboden worden ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gnar gnar... |
Trouwens, heel dat geleuter over "oooh, zielig Afrika, arma Afrikaantjes", dát is pas koloniaal gemekker.
Gewoon "foert!" zeggen tegen die jongens. "Wij komen hier lekker racen, dus zorg maar dat je op tijd van de weg bent, met je slampaperige 'oe, ik moet lekker met water sleuren op het rechterrijvak'. Wat een kutmentaliteit. En waar blijven mijn HAPJES?" |
Citaat:
|
Citaat:
En dat wás een neger. |
Wat jammer zeg.
|
Citaat:
|
Ideetje: waarom houden ze die race niet in Europa? Laat ze met hun bolides door de Vlaamse polders en de slaperige dorpjes van Frankrijk en Italië sjeezen!
Je zou dan de storm van protest eens zien opsteken denk ik... |
Citaat:
Er zijn overigens genoeg toeristen die naar daar gaan om wat te crossen, al dan niet door de woestijn. Moto's, nog zo'n voorbeeld. De reis Sahara-West-Europa met de moto is befaamd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar vervliegt mijn jaarlijks terugkerende hoop dat Koen Wauters zijn nek breekt :-(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be