![]() |
oostkantons, duitsprekend Belgie
ALS belgie zou splitsen in vlaanderen en wallonie. Wat dan met de oostkanstons waar men duits spreekt?
die zijn toch geen van beide? we kunnen ze moeilijk toch aan duitsland geven e? |
Citaat:
|
Citaat:
Ze kunnen bij deelstaat Wallonië blijven, naar Duitsland gaan (niet echt een populaire gedachte), alleen (slaat ook niet echt aan), bij Luxemburg (en nog redelijk veel gehoorde pist eigenlijk), ... |
Het meest democratische is om ze gewoon zelf te laten kiezen.
|
Citaat:
Zij willen zich in dat geval aansluiten bij Luxemburg. |
Citaat:
de individuen die de oostkantons bevolken, en nt zozeer de duitsers. waarmee ik nt wil zeggen dat ik iets tegen duitsers heb, integendeel zelfs. mr dit terzijde |
Citaat:
|
Citaat:
|
.
|
Ik verwacht dan dat de Oostkantons zich dan wel bij Duitsland, dan wel bij Luxemburg zullen aansluiten aan de hand van een referendum uiteraard.
|
Citaat:
Een Duitstalige Belg heeft dat enkele dagen geleden in De Laatste Show gezegd. |
Citaat:
Uw verwachting is wel zeer hypothetisch want als ik iets geleerd heb de laatste maanden is het wel dat België NIET zal splitsen. |
Gaan we hier nu elke maand opnieuw een discussie over starten? Lees eerst eens het archief door alsjeblieft.
|
Citaat:
als jij zegt dat het hier al vaak over geweest is, en ge geen zin hebt om er TERUG over te beginnen, post dan gewoonweg hier niet e. Negeer de boel. Het is hier een forum e, geen nieuwssite waar alles netjes en ordelijk moet zijn. ;-) |
Citaat:
Ik ben ook niet voor een splitsing, en ik denk ook niet dat ze der ga komen, maar ik wil gewoon alle scenario's eens overlopen. Dat mag toch van u e, lieve Hanzz? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: aansluiting bij Luxemburg is inderdaad de meest populaire optie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be