![]() |
Barak Obama en de Girls I & II
Ik zal het maar onmiddellijk bekennen: ik heb er echt mijn deugd in dat Obama het gehaald heeft op Hillary Clinton tijdens de eerste voorverkiezingen in de VSA.
Die superrijken die het opnemen voor armen en verdrukten en ook voor de democratie natuurlijk, stemmen me altijd een beetje wantrouwig. Obama Girl One vond ik ook zeer goed. Geen dure miljoenen reklame, maar wel dartele dansende puur natuur. Dat laat me niet onverschillig! Ik ben ten slotte ook maar een man. Obama Girl Two echter dat is een ander paar mouwen. Verkiezingsreklame met bokshandschoenen!! Wij, in dit verscheurde land met die stoute partij wiens naam liefst niet uitgesproken wordt, weten maar al te best hoe nefast en misdadig het gebruik van bokshandschoenen in dit verband wel zijn kan! Toegegeven de bokshandschoenen van Obama Girl Two zijn wel rood maar dat wil niet zeggen dat nu alles zomaar toegelaten is. Bokshandschoenen niet uit zelfverdediging maar aanvallend! Foei! De Zwarte verenigingen in de States vinden trouwens dat die Obama toch nogal erg wit is en menen het spelletje te doorzien. Ze zijn duidelijk meer wantrouwig dan de onderzoeksjournalisten van onze dierbare De Morgen die onmiddellijk gewonnen zijn voor Obama: De man heeft een huidskleur die iets donkerder is dan die van Hillary en dus is elke twijfel uit den boze. Alhoewel elk rechtgeaard mens weet dat huidskleur totaal onbelangrijk is. |
Wat ik dan in andere topic ook al aanhaalde, blijkbaar ben ik dan toch niet de enige bij wie is opgevallen dat er in vele van onze media duidelijk meer voorkeur wordt gegeven aan Obama.
|
ik hoop echt dat hij wint ..of anders Edwards ...tijd voor een niet blanke President
over 4 Jaar een Native (Indiaan) ??? |
Obama is veruit ook mijn favoriet, maar alles liever dan een republikein. Het is net of de huidige republikeinse candidaten zo mogelijk nog erger gaan zijn dan Bush. Precies dat ze ieder een vervelende eigenschap van Bush hebben gekozen om ze dan verder uit te vergroten als hun campagnestrategie
|
Citaat:
|
Als Obama wint, hebben we dus weeral een republikein als volgende president. Dat de democraten dit niet inzien snap ik niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe geloofwaardig zou het zijn als ze bij de verkiezingen in de VS tégen een gekleurde kandidaat zijn, als ze hier supporteren vr alles wat ook mr ietwat donkerder is dan de modale vlaming ? |
Ach, van zodra Obama president wordt zal zijn populariteit bij de 'opiniemakers' hier sterk achteruitgaan. Hij moet maar eens "God bless America" zeggen of met een vlag zwaaien en dan spuwen ze hem hier ook uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je aan projectie doet... Het probleem voor de Democrats is dat het Zuiden van de VS conservatief is, niet dat het racistisch is. Ze hebben altijd al moeite gehad om er staten te vinden die voor hen stemmen, en dat is nodig om de verkiezingen te winnen. Herinner je de staat Florida, waar Bush een broertjes had, waardoor hij nipt de verkiezingen kon wegkapen van de Democrats. Het zal steeds gaan over de problematiek Noord-Zuid: hyper conservatief tegen centrum. Obama heeft een serieuze kans indien hij in het Zuiden scoort. En daar zijn veel zwarte Amerikanen.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be