Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zware discriminatie van onze Vlaamse overheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100347)

duveltje382 6 januari 2008 09:21

Zware discriminatie van onze Vlaamse overheid

Citaat:

BOURGEOIS WIL TANDJE BIJSTEKEN
De Vlaamse overheid gaat mensen met een
zware handicap in dienst nemen zonder
dat die hebben deelgenomen aan een ver-
gelijkend examen. Dat zegt De Zondag.

Zo wil minister van Bestuurszaken Geert
Bourgeois (N-VA) de norm halen die de
Vlaamse overheid zichzelf had opgelegd.

Tegen 2010 wilde Vlaanderen 4,5% perso-
nen met een zwaardere handicap aan het
werk stellen. Vorig jaar was dat nog
maar 0,7% en daarom komen er dus nu
soepelere regels.

Mensen met een zwaardere handicap kun-
nen zowel een contract van onbepaalde
duur krijgen als een vaste benoeming.
Jaarlijks zou het gaan om zo'n 10 jobs.
Schande is dat,iedereen gelijk voor de wet vind ik :evil:

BRON

Vorenus 6 januari 2008 09:30

Ik stel voor dat ze aan de loketten mensen zetten die het syndroom van Gilles de la tourette hebben.

duveltje382 6 januari 2008 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3191115)
Ik stel voor dat ze aan de loketten mensen zetten die het syndroom van Gilles de la tourette hebben.

:lol::lol::lol::lol:

Vorenus 6 januari 2008 09:33

En de computers kunnen we vervangen door autisten, die hebben toch meer rekenkracht.

duveltje382 6 januari 2008 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3191118)
En de computers kunnen we vervangen door autisten, die hebben toch meer rekenkracht.

:lol::lol::lol::lol:

kelt 6 januari 2008 09:35

"het vergelijkend examen" zie ik op den duur ook afgeschaft worden.Het is een beetje een soort "dinosaurus" die vrijwel enkel nog in de overheid bestaat.Tegenwoordig weten kanddidaat-werknemers bijna zeker dat ze niet langer dan een 4-tal jaar zullen blijven werken bij dezelfde werkgever,en dat gedoe met examenvraagjes en dan het wachten...en wachten...en op een "wervingsreserve staan" moet uiterst hindelijk zijn om nog een personeelsBELEID te voeren.
(om die reden vind ik overigens ook dat bedrijven die teveel chichi maken van allerlei psychologische- en andere tests via "consultancy-bedrijven" zichzelf in de voet schieten op de recruteringsmarkt)

Als de overheid een BELEID wil voeren naar bepaalde doelgroepen,dan moet het perfect mogelijk zijn om dat ONMIDDELIJK zelf te demonstreren,ik vind het acceptabel,niet gehinderd door oudheidkundige methoden...

sn00py 6 januari 2008 09:36

Helaba,

ik ken een blinde die aan een loket zit van een openbare dienst. Mensen die bepaalde documenten niet begrijpen, kunnen bij hem terecht voor uitleg.
(hij werkt met een leesapparaat natuurlijk).
10 jobs, is dat nu zó de moeite? Als we het al voor allochtonen doen, waarom niet voor zwaar gehandicapten?

duveltje382 6 januari 2008 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3191123)
Helaba,

ik ken een blinde die aan een loket zit van een openbare dienst. Mensen die bepaalde documenten niet begrijpen, kunnen bij hem terecht voor uitleg.
10 jobs, is dat nu zó de moeite? Als we het al voor allochtonen doen, waarom niet voor zwaar gehandicapten?

Iedereen gelijk voor de wet jong ;)

Vorenus 6 januari 2008 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3191123)
Helaba,

Omdat ik de gunstmaatregel voor de allochtonen ook afkeurd.

Het gaat om het principe, iedereen gelijk voor de wet.

Moet men nu echt Zuid-Afrika gaan nadoen.

Daar krijgt je enkel nog een job bij de staat als je een Zwarte, joodse homofiele autistische zelfhater zijt met het syndroom van la tourette gecombineerd met een midlifecrisis van het zevenste knoopsgat.

duveltje382 6 januari 2008 09:46

Wie denk hier trouwens dat gehandicapte kleine inkomens hebben,maar jongens toch :?

Vorenus 6 januari 2008 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3191133)
Wie denk hier trouwens dat gehandicapte kleine inkomens hebben,maar jongens toch :?

Ge hebt ermee geld en ge hebt er zonder geld maar de positie van gehandicapten is niet wat ik wil hebben.

De overheid zou beter in gehandicapten investeren ipv subsidies aan theehuisjes.

duveltje382 6 januari 2008 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3191140)
Ge hebt ermee geld en ge hebt er zonder geld maar de positie van gehandicapten is niet wat ik wil hebben.

De overheid zou beter in gehandicapten investeren ipv subsidies aan theehuisjes.

En ik beweer dat de overheid gehandicapte al erg zwaar bevoordeeld,das alles
En handicap is een zichtbaar iets,ik ken er veel onzichtbare gehandicapte:evil:

Vorenus 6 januari 2008 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3191157)
En ik beweer dat de overheid gehandicapte al erg zwaar bevoordeeld,das alles
En handicap is een zichtbaar iets,ik ken er veel onzichtbare gehandicapte:evil:

Ze moeten gehandicapten niet bevoordelen maar wel het leven draaglijker maken. Ze hebben een achterstand en moeten geholpen worden om met hun beperkingen hetzelfde te doen als mensen zonder handicap.

duveltje382 6 januari 2008 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3191163)
Ze moeten gehandicapten niet bevoordelen maar wel het leven draaglijker maken. Ze hebben een achterstand en moeten geholpen worden om met hun beperkingen hetzelfde te doen als mensen zonder handicap.

Zo een idiote ouderweste gedacht zeg,mijn broer is gehandicapt en krijgt hier meer dan 2000€ voor,ik werk heel hard en verdien nog niet de helft,wie is hier gehandicapt?:roll:

Vorenus 6 januari 2008 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3191172)
Zo een idiote ouderweste gedacht zeg,mijn broer is gehandicapt en krijgt hier meer dan 2000€ voor,ik werk heel hard en verdien nog niet de helft,wie is hier gehandicapt?:roll:

Gij met die redenering.

ik betaal liever 2000 euro opleiding voor een gehandicapte persoon zodat hij zelfstandig kan leven zonder tussenkomst van de staat dan voor de rest van zijn leven afhankelijk te zijn van de staat of ouders.

Kay_ 6 januari 2008 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3191126)
Iedereen gelijk voor de wet jong ;)

Als je 'ongelijk' geboren wordt is het wel wat moeilijker hé.

Raf 6 januari 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3191185)

Wat voor ingewikkelde dingen kom jij hier nu vertellen? Dat begrijpen de duveltjes en de hellfiggertjes van deze wereld niet hoor... ;-) Zij zijn afgunstig op zwaar gehandicapten, godbetert, omdat die een uitkering krijgen. Je zou zulke mensen bijna een zware handicap toewensen in de hoop dat daardoor misschien de oogkleppen waarlangs ze kijken weggeblazen worden.

duveltje382 6 januari 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3191185)

Dat zou een erg mooie redenering zijn moest dit nu gelden voor alle gehandicapte,wat met mensen die lijden aan het vermoeidheidscyndroom bv
Ik kan U nog tientalle voorbeelden geven van dit soort van dicriminaties maar daar is onze overheid zo fout
Trouwens iemand die dakloos is is die gehandicapt volgens U?

born2bewild 6 januari 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3191115)

er zit zo'n exemplaar op dit forum (gemeentediensten)

duveltje382 6 januari 2008 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3191207)
er zit zo'n exeemplaar op dt forum (gemeentediensten)

idd :lol:
veel erger zelfs :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be