![]() |
LDD gaat over de grens
Citaat:
Op zich wel een goede zaak natuurlijk dat er weer unionistische partijen zijn, dat kan in de toekomst de vorming van een federale regering alleen maar bevorderen. |
Citaat:
|
Met welk programma, lijkt me de vraag.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een averrechts resultaat. Moeten de 'separisten' nu blij zijn ? Een Wallonië dat in de ellende blijft is een garantie voor nationale onrust en ongenoegen in Vlaanderen. Ofwel, een welvarend Wallonië zal toeschietelijker zijn om het toch alleen te proberen. LLD zal door de PS én de MR in het Cordon gejaagd worden. Wedden dat JMD morgen verketterd wordt als racist, poujadist, republikein met guillotine, potentiele dictator en kinderlokker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze mogen daar blijven, wat mij betreft.
|
Citaat:
mr ja, het zijn dan ook liberalen. :roll: |
In de Franstalige media lezen we in elk geval de volgende hypothese:
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Maar JMD is reeds besmet met een slecht odium in de franstalige media. Hij heeft het gewaagd met het VB te praten, samen met de BDW iets te beginnen en , O ramp, het is een republikein dus tegen België. "Koest ! In je kot samen met het VB." Het zou een goede keuze zijn maar Destexhe wil niet. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF07012008_028 |
Citaat:
|
Als ze iemand vinden die het kan uitleggen zie ik het een succes worden
ze hebben daar geen echt rechtse partij op FN na |
Citaat:
Volgens mij doet elke separatistische partij er het beste aan om ook een vleugel te hebben in Wallonië. Regionalisme en volksnationalisme hebben namelijk een iets bredere grondslag dan ons klein vlaams lapke grond.. Maar goed, we hebben het hier nog altijd over LDD.. zoals al een paar keer vermeld: niet meer dan een bende donkerblauwe opportunisten die geen zier om een "iets bredere ideologische grondslag" geven. |
|
Als LDD-Wallonië zou pleiten voor een onafhankelijk Wallonië (zonder Brussel) en een hervorming van de Waalse staat vind ik dit geen slecht initiatief. Al ben ik niet akkoord met het liberalisme van Dedecker, het kan een toename betekenen van Waals identiteitsbesef.
|
Onzen brulkikker onderschat de Waalse vrienden van de PS-genegen pers.
Ze gaan hem nog even laten doen. Wat geld en wat moeite in de zaak laten steken. En dan gaan ze 't een of 't ander fragment in de kijker plaatsen. Een fragment waar onze mr. Vriendelijkheid afgeeft op "de muppet-show" die die gasten van 't koninklijk paleis wel zijn ... ... de Walen kunnen dat soort humor niet apresiëren. |
LDD gaat over de grens
Kleine en grote kinderen tasten altijd grenzen af...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be