![]() |
CdH: "Enige kartel in 2008 is dat van Franstaligen"
CdH: "Enige kartel in 2008 is dat van Franstaligen"
CdH wil dat de Franstaligen zo snel mogelijk rond de tafel gaan zitten om "met een stem te spreken, een gezamenlijke strategie af te spreken en een gemeenschappelijke methode vast te leggen om de debatten voor te bereiden". De partij lanceerde vandaag een oproep in die zin. "Het enige kartel dat in 2008 moet bestaan is het kartel van de Franstaligen", luidt het in een mededeling van cdH in antwoord op de herhaaldelijke verklaringen van MR-voorzitter Didier Reynders, die het had over een kartel PS-cdH. Bron En dan nog durven beweren dat het de Vlamingen zijn die het land in gevaar brengen! Als dit nu niet bij uitstek een voorbeeld is van confederalistisch denken.. |
Citaat:
Als de organisatoren van het Comité der Wijzen consequent zijn bannen ze de CdH van de onderhandelingstafel. |
Citaat:
|
Citaat:
8O Federale loyaliteit noemt dat ja!;-) |
Citaat:
Evenzeer als ik onderschrijf dat de Vlamingen in een enig kartel zouden stappen. Die stemming enkele tijd terug, van bhv, vond ik een goede zaak. Goede zaken moeten kunnen herhaald worden. Natuurlijk hebben we dan geen twee derde meerderheid, maar ook helemaal geen regering. En dit gedurende heel lange tijd misschien. Om de negatieve gevolgen daarvan op te vangen, stel ik voor dat we twee interim-regeringen in het leven roepen: één Waalse en één Vlaamse. |
Citaat:
Akkoord hoor, het zou zó moeten, maar ach... |
Citaat:
Enne.... Wat zegt Leterme van je voorstel? |
Citaat:
|
och, laat ze de zaken nog maar wat op de spits drijven. het enige dat ze ermee bereiken is dat hun geliefde belgie nog sneller uiteen zal vallen.
|
FDF en Spirit gaan ook aan die tafel der wijzen zitten :lol:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be