![]() |
Brussel uitbreiden als EU-hoofdstad?
Het verwondert mij dat die draad nergens staat, ik heb ze maar bij binnenland geplaatst.
Ref: hbvl.be Duchâtelets poging om het debat te openen... VLD schiet uitbreiding Brussel af Wat is de functie van een hoofdstad, of een bijna-EU-hoofdstad? vb. agglomeratie Ottawa is de hoofdstad van Canada maar heeft 5 maal minder inwoners als de grootste agglomeratie van Canada: Toronto. En zo zijn er nog vbn. |
Citaat:
Geen mens die dat mens politiek au sérieux neemt. Vandaar de zowat zéro reactie, wellicht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het argument van de EU om Brussel uit te breiden eigenlijk onozel. As such is iedere grens van een stad een politieke constructie die quasi nooit 100% overeenkomt met de sociale/economische constructie. In Brussel is het verschil tussen politieke constructie en sociale opvallender en wat groter dan in andere steden en men kan dat proberen te veranderen maar bon.
|
Citaat:
|
wat je wil je van een kapitalistische ex-amadees?
Maar 't valt te vrezen dat dit inderdaad een proefballonetje is en die vermoedelijk de Franstaligen gr�*�*g gaan horen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet a priori tegen.
|
Citaat:
Nog een stuk of drie/vier miljoen, en 't is zover. |
Ik denk dat die van Hofstade inderdaad véél meer verbonden zijn met Brussel dan, zeg maar, met Mechelen. Of niet dan ?
Oei, Mechelen moet er dus ook bij. |
|
Vlaanderen Brussels!!!
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be