Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   bij ibm in zuid-afrika (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100465)

Duvelke 8 januari 2008 12:07

bij ibm in zuid-afrika

heb aanbieding gekrege om als IT'er te gaan werken in zuid-afrika bij IBM.
Iemand al ervaringen mee, of kennissen?

netslet 8 januari 2008 12:09

Ik heb die aanbieding ook al eens ontvangen. Ben daar toen niet op ingegaan wegens andere verplichtingen/aanbiedingen. Dat is toch voor een positie in Sandton, niet?

illwill 8 januari 2008 12:16

Hoe het bij IBM zit weet ik ook niet maar ik ken iemand die 3 jaar ginds heeft gewerkt bij een exporteur van vis en uiteindelijk hebben ze hem ginds het leven zo zuur gemaakt omdat ze buitenlanders niet zo goed konden luchten. in het begin was het te gek vertelde hij maar vanaf dat ze weten dat een buitenlander meer verdiende ed was het gedaan met de pret.
Maar ik kan dus niet zeggen hoe het er elders aan toe gaat.
Ik zou het persoonlijk niet doen...familie en vrienden achterlaten? En waarom? Ga er een keer lang op vakantie is mijn mening.

lantjes 8 januari 2008 12:24

Een reisbegeleider heeft zijn ervaring in SA een met ons gedeeld. Blijkbaar heeft hij in Johannesburg vrij snel, met het mes op de keel, alles wat hij bij zich had mogen afgeven...Onze regio sales rep. gaat daar trouwens ook niet zonder een van de locals naar buiten...zeker 's avonds niet.
SA? neeje bedankt....

Duvelke 8 januari 2008 12:37

Heb ook al verschillende verhalen gehoord over de criminaliteit.
Denk ook niet dat ik het ga doen hoor. heb hier ook mogelijkheden genoeg.

Savatage 8 januari 2008 12:46

Voor de criminaliteit in ZA moet je echt niet in België blijven hoor, ZA is het veiligste land van heel het Afrikaanse continent. Mocht ik de keuze krijgen, ik zou onmiddellijk gaan.

Dronkoers 8 januari 2008 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3195640)
Heb ook al verschillende verhalen gehoord over de criminaliteit.
Denk ook niet dat ik het ga doen hoor. heb hier ook mogelijkheden genoeg.

Ik denk dat ge hier in dit apeland ook straffe verhalen kunt horen ze, maar daar gaat ge toch ook nie van lopen? ;-)

largo_w 8 januari 2008 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3195663)
ZA is het veiligste land van heel het Afrikaanse continent.

ale da's dan al iets zeker :?
8O

Tavek 8 januari 2008 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3195663)
Voor de criminaliteit in ZA moet je echt niet in België blijven hoor, ZA is het veiligste land van heel het Afrikaanse continent. Mocht ik de keuze krijgen, ik zou onmiddellijk gaan.

Mijn zuid-afrikaanse ex-collega en kennis vertelt mij toch heel andere dingen. Zodra hij uit zijn witte wijk was, kwam hij in de urban jungle waar de wet van de sterkste geldde.....

sn00py 8 januari 2008 13:10

Ik heb een job in Brussel aangenomen, en 's avonds kom ik ook niet uit het kantoor zonder een local aan mijn zijde.8-)

Savatage 8 januari 2008 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3195712)
ale da's dan al iets zeker :?
8O

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Mijn zuid-afrikaanse ex-collega en kennis vertelt mij toch heel andere dingen. Zodra hij uit zijn witte wijk was, kwam hij in de urban jungle waar de wet van de sterkste geldde.....

Met zo'n mentaliteit kan je maar beter nooit buiten West-Europa komen. Ik ken verschillende mensen die al naar ZA zijn geweest, nadat ze ook aan de Westkust van Afrika zijn geweest en daar is het pas gevaarlijk. In landen zoals Senegal of pakweg Kameroen.

De levenstandaard in de betere wijken van ZA is trouwens quasi gelijk aan de onze.

Dronkoers 8 januari 2008 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3195718)

Die zijn hier ook, maar die worden doodgezwegen an afgewimpeld met " da's maar een gevoel van onveiligheid" ;-)

largo_w 8 januari 2008 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3195732)
Met zo'n mentaliteit kan je maar beter nooit buiten West-Europa komen. Ik ken verschillende mensen die al naar ZA zijn geweest, nadat ze ook aan de Westkust van Afrika zijn geweest en daar is het pas gevaarlijk. In landen zoals Senegal of pakweg Kameroen.

De levenstandaard in de betere wijken van ZA is trouwens quasi gelijk aan de onze.

het schijnt dat je kenia ook moet ontwijken tegenwoordig...nuja met zo een mentaliteit doe je nooit es iets boeiend he. koopt u een schoon machet in de as adventure en een legerbroek en dan kunde ook es door de jungle lopen achter de utsis en de tutsis of zo 8O...

Kerel doe keer normaal!

Tavek 8 januari 2008 13:58

Kameraad heeft eens een neger aangereden ergens in zo een wijk met zijn auto. Die mannen ziet ge bijna niet, en die kijken ook totaal niet als ze oversteken, dus dat verschijnt zo opeens in uw faren....awel, tegen 40 per uur er op geknald. Omwille van de criminaliteit durft em niet uit te stappen. Effe later krabbelt die neger op en loopt em verder. En hij rijdt door....

Freaky land....

Savatage 8 januari 2008 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3195810)
het schijnt dat je kenia ook moet ontwijken tegenwoordig...nuja met zo een mentaliteit doe je nooit es iets boeiend he. koopt u een schoon machet in de as adventure en een legerbroek en dan kunde ook es door de jungle lopen achter de utsis en de tutsis of zo 8O...

Liever zo'n reis dan een all in vakantie in Turkije.

Savatage 8 januari 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3195846)
Kameraad heeft eens een neger aangereden ergens in zo een wijk met zijn auto. Die mannen ziet ge bijna niet, en die kijken ook totaal niet als ze oversteken, dus dat verschijnt zo opeens in uw faren....awel, tegen 40 per uur er op geknald. Omwille van de criminaliteit durft em niet uit te stappen. Effe later krabbelt die neger op en loopt em verder. En hij rijdt door....

Freaky land....

Dat had hier in ook in Molenbeek het geval kunnen zijn :-)

lantjes 8 januari 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3195731)
Ik heb een job in Brussel aangenomen, en 's avonds kom ik ook niet uit het kantoor zonder een local aan mijn zijde.8-)

'k Ga dan ook al jaren niet meer naar Brussel.....Veel te vriendelijke gastjes, als je der naar kijkt vragen ze direct of je een probleem hebt...:-P

berre 8 januari 2008 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3195859)
Liever zo'n reis dan een all in vakantie in Turkije.

²

Anna List 8 januari 2008 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3195555)
heb aanbieding gekrege om als IT'er te gaan werken in zuid-afrika bij IBM.
Iemand al ervaringen mee, of kennissen?

goed voorbereiden, en idd voorzichtig zijn, maar absoluut doen hoor ! wat een unieke menselijk culturele ervaring ! (en t staat nog netjes op je cv ook)

binnen een paar jaar heb je kids en raak je van je leven West-Europa niet meer uit ...

dejohan 8 januari 2008 14:34

In SA moet je idd weten waar ge wel en niet moogt komen. En altijd de auto of de duurdere taxi gebruiken, nooit te voet of met de fiets gaan. Zuidafrikanen zijn doorgaans joviale mensen, en goede feesters, Angelsaxische mentaliteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be