![]() |
Laat ons bidden.
De paus roept voor ononderbroken gebed om priesterschap van pedofilie te bevrijden.
![]() Daar gaan de slachtoffertjes heel blij mee zijn denk ik. |
Citaat:
|
Dat "ononderbroken" bidden vind ik wel schitterend gevonden.
Blijkbaar levert dat méér effect op dan een sporadisch gebed? En dan durft men nog steeds te beweren : "God = Rede"... :lol: |
Citaat:
|
In feite is deze oproep om te bidden, al dan niet ononderbroken, volkomen in strijd met de logica.
Indien bidden effectief zou helpen, zouden priesters dus in principe toch wel de l�*�*tste moeten zijn die pedofiele handelingen stellen.... Mijn inziens zijn er twee mogelijkheden : 1. Ofwel helpt een "gewoon" gebed niet zodat er sprake zou moeten zijn van diverse gradaties in het bidden, het een al wat krachtiger dan het andere. Mogelijks beschikt het ononderbroken bidden dus over meer euh... magische krachten dan het dagelijkse normale of sporadische gebed. Logischerwijze volgt hier dan uit 1° op welke manier men dit proefondervindelijk heeft ondervonden en 2° hoe lang dit ononderbroken dient te duren om een gunstig effect te bekomen en 3° waarom men dan niet voortdurend ononderbroken bidt. 2. Ofwel is hier weer sprake van een grandioze volksverlakkerij. Het laatste lijkt me het meest aannemelijke. |
Citaat:
Als je ononderbroken bidt kun je je niet vergrijpen aan kinderen. Vrouwen en logica... pffft. |
Citaat:
|
Er gebeurt/gebeurde toch helemaal niks?
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
dubbel
|
Ononderbroken bidden leidt niet tot "krachtigere" gebeden, maar het is wel een vorm van gezamenlijke spiritualiteitsbeleving en een krachtige symbolische daad naar de samenleving toe. Het is in feite één ononderbroken gebedswake voor de slachtoffers van pedofilie, je weet wel, zoals een gebedswake voor een overledene, maar dan de hele tijd en overal ter wereld. Het is ook een manier om te tonen dat de Kerk zich het lot van die slachtoffers wel degelijk aantrekt en om zich te excuseren. Je kan dit initiatief zelfs als een soort collectieve boetedoening zien van de Kerk.
|
Citaat:
Dat hele 'onafgebroken' bidden lijkt me sowieso onzinnig en op de keper beschouwd zelfs Godslasterlijk. |
Citaat:
Zeg, wanneer gaat het bij jou eens dagen dat geloof niet gehoorzaamt aan de wetten van de logica? Is het dan logisch hierover logische beschouwingen te maken? Wie zei daar iets over vrouwen en logica...? :lol: |
Citaat:
Eigenlijk volstrekt logisch, op voorwaarde dat je vertrekt vanuit het uitgangspunt van de gelovigen zélf. Zij hebben immers "geleerd te denken" (oei, ik kom niet meer bij :lol:) dat... Citaat:
|
Citaat:
Dat hele ónafgebroken' bidden druist in tegen de logica van de gelovige zélf. - Het ontkent de Almachtige en Alomtegenwoordige; - Eén keer bidden, hoe kort ook, zou al genoeg moeten zijn. - Het is aanmatigend. Net alsof God voortdurend zijn aandacht MOET richten op die groep biddende mensen. - Het is zeurend. Net zolang bidden tot je je zin krijgt. Kortom, dit is een PR-stunt, geen religieus initiatief. Men zou er beter aan doen priesters die zich vergrijpen aan kinderen niet meer de hand boven het hoofd te houden (d.m.v. een overplaatsing o.i.d.). |
Het is wel een teken van engagement.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De paus wil dan eens een geste doen naar de buitenwereld toe, en ook al is het nogal doorzichtig, het is tenminste een geste, een teken van berouw, een aanvaarding van schuld.
Hier op dit forum komt echter bijna iedereen tot vervelens toe aandraven met "logische" argumenten tegen het bidden. Je schuld aanvaarden, berouw hebben en bidden voor de slachtoffers hebben echter niets met logica te maken, en zeker niet voor een gelovige. Ik dacht toch wel dat dit algemeen bekend was. |
In "bidden" geloof ik niet echt.
In het in zichzelf praten en het in stilte beleven in groep, wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be