Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Decker -Nu al naast zijn schoenen ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100489)

MonKannon1 8 januari 2008 23:05

De Decker -Nu al naast zijn schoenen ???

Op een regionale tv-zender die ik maar enkele uren/dag kan bekijken, was er een intervieuw met onze Grote De Decker.
Na een goede verkiezingsoverwinning (kunnen we niet ontkennen) en nu na een paar goede pols in de kranten begint hij toch een hoog gehalte van hoogheidswaanzin te krijgen.

Hij start een zusterpartij - liste De Decker - in Wallonie.
Hij vindt dit een héél normale zaak en vervangt in zijn programma het woord Vlaanderen gewoon in Wallonie.

Reden van dit besluit ;
Is in Wallonie 5x meer uitgenogigd voor televisie als in Vlaanderen.8O

Mensen van het forum - We krijgen er inderdaad een gek bij -.... de volgende.......

maarte 8 januari 2008 23:10

http://forum.politics.be/showthread.php?t=100406

Desiderius 8 januari 2008 23:13

Het gekke is: iedere keer ik per ongeluk afstem op ActuaTV, zit JMDD kamerbreed zijn wijsheid te spuien over de meest uiteenlopende onderwerpen. 't Lijkt wel alsof hij hoofdaandeelhouder is van dat zenderke.

Gek is hij alleszins niet. Heb zelfs respect voor de manier waarop hij vanuit het niets op het politieke podium is geklauterd. Véél doorzettingsvermogen heeft die kerel. Inhoudelijk kan ik hem iets minder pruimen, maar dat is voer voor een andere discussie.

Den Ardennees 8 januari 2008 23:15

8O

ik had gelezen dat (bepaalde) media in Franstalig België ook al een cordon rond LDD en JMDD hadden gelegd.

C uit W 8 januari 2008 23:15

Hij is gewoon mediageniek en op café horen ze hem graag.
Trouwens, inhoudelijk niet te pruimen? Welke inhoud? ;)

Desiderius 8 januari 2008 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3197178)
...
Trouwens, inhoudelijk niet te pruimen? Welke inhoud? ;)

Exactemundo ;-)

AdrianHealey 8 januari 2008 23:41

Mwah, ik vind hem intelligenter dan quasi de gehele top van de Sp.a, en de helft van de vld en cd&v top?

AdrianHealey 8 januari 2008 23:41

En zo'n hoge pet heb ik echt niet op van LDD.

Den Ardennees 8 januari 2008 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3197227)
Mwah, ik vind hem intelligenter dan quasi de gehele top van de Sp.a, en de helft van de vld en cd&v top?

dat weet ik niet, hij is ook in de eerste plaats een zakenman (runt vier bedrijven). Bij de SP.A-top zijn er echt wel een paar knappe koppen (Freya en Gennez niet) , bvb Vande Lanotte is zeer intelligent, wat niet wegneemt dat ik de SP.A-visie niet deel.

MonKannon1 9 januari 2008 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 3197173)
Het gekke is: iedere keer ik per ongeluk afstem op ActuaTV, zit JMDD kamerbreed zijn wijsheid te spuien over de meest uiteenlopende onderwerpen. 't Lijkt wel alsof hij hoofdaandeelhouder is van dat zenderke.

Gek is hij alleszins niet. Heb zelfs respect voor de manier waarop hij vanuit het niets op het politieke podium is geklauterd. Véél doorzettingsvermogen heeft die kerel. Inhoudelijk kan ik hem iets minder pruimen, maar dat is voer voor een andere discussie.

Kan goed zijn, dat hij wat geld in dat zenderke heeft gestoken of beloofd.

Zakelijk is hij niet gek, omdat alle zakenmannen al gek zijn en dus kan hij dat nietmeer worden.
Wordt het parlement nu al een meetingplaats voor zakenmannen ?

Politiek gezien, drijven we tegenwoordig toch ver af van wat we eigenlijk verwachten van een politicus.

Het eigenbelang en belangenvermenging tiert hoogtij de laatse jaren.
Hoogmoed komt voor de val
Zou het Bart De Wever dan toch lukken?

daiwa 9 januari 2008 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MonKannon1 (Bericht 3197315)
Wordt het parlement nu al een meetingplaats voor zakenmannen ?

De wegen van zakenmensen die in de politiek gaan zijn ondoorgrondelijk, Mon.

Een Duchatelet die volgens jou miljardair is - dus minstens 1 miljard euro bezit - moet echt toch wel knettergek om zoals jij zegt voor het geld in de politiek te gaan.

MonKannon1 9 januari 2008 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3197320)
De wegen van zakenmensen die in de politiek gaan zijn ondoorgrondelijk, Mon.

Een Duchatelet die volgens jou miljardair is - dus minstens 1 miljard euro bezit - moet echt toch wel knettergek om zoals jij zegt voor het geld in de politiek te gaan.

Even een rechtzetting
Is miljardair in oude Belgische franken
Maar gaat hij dat voelen?
STELT BIJNA 5000 MAN TE WERK
Maar ik ken zijn bedrijf niet- kwam aan bod in de zevende dag

Nog maar eens een bewijs, dat ze het luchtig opnemen en er een spel van maken

maarte 9 januari 2008 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MonKannon1 (Bericht 3197419)
Even een rechtzetting
Is miljardair in oude Belgische franken
Maar gaat hij dat voelen?
STELT BIJNA 5000 MAN TE WERK
Maar ik ken zijn bedrijf niet- kwam aan bod in de zevende dag

Nog maar eens een bewijs, dat ze het luchtig opnemen en er een spel van maken

:-oNog nooit van Melexis gehoord?

solidarnosc 9 januari 2008 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3197727)
:-oNog nooit van Melexis gehoord?

Nope. Ben het nog niet tegengekomen in de Carrefour. ;-)

Geert C 9 januari 2008 17:36

Ach, Lijst Dedecker... Hoelang zou het daarmee nog duren? De meeste overlopers lopen blijkbaar over uit onvrede met hun huidige partij, dat lijkt me nu niet de meest solide basis om een nieuwe, duurzame partij mee uit de grond te stampen. De eerste keer dat ze een écht programma moeten opstellen zal het er al dik tegenzitten... Ideologisch is er geen enkele binding, alleen de figuur van Dedecker, als symbool van onvrede, bindt hen.

system 9 januari 2008 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 3197188)
Exactemundo ;-)

Ik heb het boek van Dedecker gelezen, Recht voor de raap. Staan zeer zinnige dingen in. Aan te raden lectuur.

maarte 9 januari 2008 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3198351)
Ach, Lijst Dedecker... Hoelang zou het daarmee nog duren? De meeste overlopers lopen blijkbaar over uit onvrede met hun huidige partij, dat lijkt me nu niet de meest solide basis om een nieuwe, duurzame partij mee uit de grond te stampen. De eerste keer dat ze een écht programma moeten opstellen zal het er al dik tegenzitten... Ideologisch is er geen enkele binding, alleen de figuur van Dedecker, als symbool van onvrede, bindt hen.

Onvrede? Niet moeilijk, hoe kan men als liberaal zijnde nog tevreden zijn met de partijtop van de VLD. OpenVLD is in mijn ogen zelfs geen spa blauw meer. Nee, het is BUB³

Jazeker 9 januari 2008 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3198351)
Ach, Lijst Dedecker... Hoelang zou het daarmee nog duren? De meeste overlopers lopen blijkbaar over uit onvrede met hun huidige partij, dat lijkt me nu niet de meest solide basis om een nieuwe, duurzame partij mee uit de grond te stampen.

Het Vlaams Belang is gestart als een bende ontevreden ex-VU'ers...

Desiderius 9 januari 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3198406)
Ik heb het boek van Dedecker gelezen, Recht voor de raap. Staan zeer zinnige dingen in. Aan te raden lectuur.

'k heb het ook gelezen.
Staat in feite niks echt nieuws in. Af en toe inderdaad zinnig, maar dat is niet de kunst.

Ik vraag me af of ge JMDD's truukske al doorhebt... (de meeste politici kennen zo'n kunstje, ge moet daar maar eens op letten. Heel grappig als ge hen daar keer op keer op keer op keer op... kunt betrappen. Tip: K. Degucht kent het en weet JMDD daar feilloos op te counteren; Vande Lanotte kent het ook en heeft in dat bewuste Oostendse verkiezingsdebat JMDD lelijk mee te kakken gezet)

elberto 9 januari 2008 18:38

Dedecker for president!
Sieg Dedecker!

hij heeft wel charisma dat moet je hem geven, allé ik vind dat toch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be