Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wie wordt de volgende VS-president? Take 2 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100507)

Firestone 9 januari 2008 15:06

Wie wordt de volgende VS-president? Take 2

De eerste peiling is bijna drie maanden oud.

Toen stonden Clinton en Giuliani afgetekend aan kop in de peilingen.

Dit uitte zich ook in het resultaat van de forumpeiling:
  • John McCain (REP)
    TomB
  • Ron Paul (REP)
    Akufen, eti1777, maarte
  • Rudy Giuliani (REP)
    Den Duisteren Duikboot, Groentje-18, migrantenjong, Paracelsus, Patriot!, Thomas-
  • Barack Obama (DEM)
    illwill, nubian, vlijmscherp, Wase wolf, Wautd
  • Hillary Clinton (DEM)
    Argusx43, bentje, Boadicea, C2C, DenDane, exodus, Firestone, fox, Gun, Heftruck, Herr Oberst, Internaut, Jazeker, KrisKras, lezer, lombas, Master Yoda, parcifal, Pietje, Praetorian, skaldis, Tavek, Weezer
  • De NWO last de verkiezingen af
    Chipie, Max van Dietschland, proxy2222, Ramón Gitannes

Inmiddels lijkt Obama ook kans te maken, en bij de republikeinen staan Huckabee, McCain, Giuliani en Romney redelijk dicht bij elkaar.

Vandaar dus de nieuwe peiling.

Ik heb alléén de kandidaten opgenomen die in New Hampshire tenminste 1% hebben gehaald.

De vraag blijft: wie wordt volgens u de volgende VS-president?

Voor alle duidelijkheid: de vraag gaat over wie u denkt de verkiezingen zal winnen, niet wie u hoopt.

De peiling loopt tot kort voor Super Duper Tuesday.

Benieuwd of mensen nu beduidend anders zullen stemmen.

Ter informatie, het verloop van de nationale peilingen (bron: RCP):

vlijmscherp 9 januari 2008 15:15

wel, ik heb nu voor clinton gekozen, ipv Obama nadat ze vandaag gewonnen heeft, onverwacht toch.

Hertog van Gelre 9 januari 2008 15:21

De correspondenten volgend kom ik tot de volgende conclusie:

De volgende president zal een Democraat zijn. Zo niet, is het volledig aan de Democraten zelf te wijten.

Hoewel Clinton bovenaan staat, en ze ook nog eens een populaire echtgenoot heeft, denk ik niet dat zij het wordt. De aversie is groot in sommige kringen, ze komt niet 'warm' over (een nadeel voor een vrouw) en 'actie beschadiging Hillary' is al aan het warmdraaien.

Obama. Ik denk dat de VS nog niet klaar zijn voor een zwarte president. Het zou mooi zijn maar het zou me verrassen als hij het inderdaad werd.

Edwards is volgens sommige correspondenten sterk in opmars. Het is ook de kandidaat die het meest aanvaardbaar is voor de conservatieve republikeinen.
Ik denk dat hij het wordt. Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.

El Economisto 9 januari 2008 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3198020)
Ter informatie, het verloop van de nationale peilingen (bron: RCP):

Ik denk McCain, dat ik er voor supporter is louter toeval.

Mooi grafieken trouwens, het kan nog spannend worden bij de democraten als de trend zich verder zet.

Bij de republikeinen lijkt het chaos ten volle aanwezig, waardoor elke primary, hoe klein in aard, een levensbelangrijke rol kan spelen.

Dycore 9 januari 2008 15:46

Het wordt geen vrouw, en zeker geen neger.

Guilliani of McCain dus.

Ik ga voor McCain. Enige struikelblok voor hem is zijn eigen partij, niet de kiezer. Laat ons hopen op zijn nominatie.

Tenzij Gore in de ring stapt.

El Economisto 9 januari 2008 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3198150)
Het wordt geen vrouw, en zeker geen neger.

Guilliani of McCain dus.

Ik ga voor McCain. Enige struikelblok voor hem is zijn eigen partij, niet de kiezer. Laat ons hopen op zijn nominatie.

Tenzij Gore in de ring stapt.

Inderdaad, daar komt het in vluchtige lijnen op neer.

En Gore is niet de enige, Bloomberg zou ook wel willen, en deze laatste neemt toch vooral republikeinse stemmen weg.

illwill 9 januari 2008 16:08

ik blijf Obama, als hij in deze overheersende blanke staten al zulke resultaten haalt denk ik dat hij heel veel kans maakt in staten die er nog aankomen. Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.

Dycore 9 januari 2008 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 3198238)
ik blijf Obama, als hij in deze overheersende blanke staten al zulke resultaten haalt denk ik dat hij heel veel kans maakt in staten die er nog aankomen. Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.

Staten? Het gaat over één staat: Iowa.

En je bent duidelijk het Zuiden vergeten.

Obama? Never.

Dr. Strangelove 9 januari 2008 16:21

Eén ding lijkt nu al duidelijk: als Thompson er niet in slaagt om in South Carolina 1ste of 2de te eindigen, dan mag die acteur zijn ambities om de nieuwe Reagan te worden opbergen (gelukkig). Het lijkt er voorlopig op dat de (ethisch) conservatieven in de VS op Huckabee en Romney stemmen, niet op Thompson.

parcifal 9 januari 2008 16:31

Citaat:

.... Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.

Gij KENT Barack Obama!!??
Vertel!

Wautd 9 januari 2008 17:01

Ik hoop Obama, maar na Bush te hebben herverkozen heb ik momenteel niet al te veel vertrouwen in de Amerikaanse kiezer

Den Duisteren Duikboot 9 januari 2008 17:11

Ik blijf bij Giuliani, maar het is moeilijk om in te schatten. De weerstand lijkt me soms groter in zijn eigen partij dan bij de Democraten. McCain ken ik onvoldoende. Ik moet hem toch eens wat meer in de gaten houden misschien...

Clinton roept te veel weerstand op als persoonlijkheid. Obama kan weinig ervaring voorleggen. Hij ziet er ook nog eens jonger uit dan hij is, wat volgens mij in zijn nadeel speelt. Edwards sluit ik nog niet helemaal uit. Hij is als blanke man misschien geknipter om de Republikeinen stemmen af te snoepen.

lombas 9 januari 2008 17:15

Ik twijfel tussen Obama, Clinton, Giuliani en McCain.

duveltje382 9 januari 2008 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3198330)
Ik twijfel tussen Obama, Clinton, Giuliani en McCain.

Clinton wees daar maar zeker van ;)

Gun 9 januari 2008 17:31

Citaat:

Veel zwarte vrouwen stemmen Clinton ... omwille van de sexe

Babylonia 9 januari 2008 17:42

De Clintons lijken over lijken te gaan in hun carriere. Hebben deze verdachte doden en zelfmoorden iets te maken met de presidentskandidate?
Het kan ook laster zijn van al haar tegenstanders (wie?): Oordeel zelf.
http://www.whatreallyhappened.com/RA...CS/BODIES.html

Babylonia 9 januari 2008 17:44

Vermoedens van stemfraude in New Hampshire met stemmachines.
http://www.indymedia.be/en/node/25505

toccata 9 januari 2008 17:52

Ik denk dat VS niet klaar zijn voor een zwarte (cru maar het is zo denk ik) en Clinton wekt héél veel haat op van vele mensen:???:
Weet iemand eigenlijk hoe het me de greens ofzo zit

ZERO 9 januari 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3198063)
Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.

Rice heeft zich spijtig genoeg geen kandidaat gesteld.:-(
't Zou wel tof zijn om de dems te kloten. Een vrouwelijke zwarte president die Republican is.:twisted:

jevaly 9 januari 2008 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3198063)
De correspondenten volgend kom ik tot de volgende conclusie:

De volgende president zal een Democraat zijn. Zo niet, is het volledig aan de Democraten zelf te wijten.

Hoewel Clinton bovenaan staat, en ze ook nog eens een populaire echtgenoot heeft, denk ik niet dat zij het wordt. De aversie is groot in sommige kringen, ze komt niet 'warm' over (een nadeel voor een vrouw) en 'actie beschadiging Hillary' is al aan het warmdraaien.

Obama. Ik denk dat de VS nog niet klaar zijn voor een zwarte president. Het zou mooi zijn maar het zou me verrassen als hij het inderdaad werd.

Edwards is volgens sommige correspondenten sterk in opmars. Het is ook de kandidaat die het meest aanvaardbaar is voor de conservatieve republikeinen.
Ik denk dat hij het wordt. Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.

kan ik grote lijnen volgen. Alleen denk ik dat edwards na super duper tuesday zal inzien dat hij geen kans meer maakt en zijn steun zal uitspreken voor obama (als running mate) en dat ze samen clinton verslaan.
Waarna de tandem obama-edwards het witte huis bezet voor de volgende 4 jaar. (en misschien langer)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be