![]() |
.
.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn eerste ideaal is een hereniging van Vlaanderen en Nederland binnen een Staat.
Als dat niet mogelijk is ,mijn 2e keuze-ideaal ,een onafhankelijk Vlaanderen. Alle andere constructies zie ik als geldverspilling en hoofdpijn- modellen om van crisis tot crisis te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom dan dit model voor Vlaanderen? Of bedoelt u het als model voor Belgie? |
Citaat:
Een wisselend staatshoofd is interessant, omdat het de hele heisa rond het staatshoofd onmogelijk maakt: iedere minister neemt om de zoveel tijd de taken van het staatshoofd waar. Een nuchtere benadering die trouwens de staatskas weinig kost. Veel beter dan dure presidentschappen op z'n Frans of niets zeggende protocolaire presidenten als in Griekenland (die echter wel veel geld kosten). |
Geen.
|
Citaat:
|
.
|
Een confederatie met Nederland. Met nadruk op confederatie en geen federatie of unie.
|
Citaat:
Is uw voorstel bedoeld voor Vlaanderen of voor Belgie? |
Citaat:
Daarom beperk ik me hier tot vakmatige discussies. Door de globalisering gaan de veranderingen zo snel ,dat ik naast het basisniveau van de natiestaat, geen ander confederatie nog zie komen of nuttig vind dan een EU- confederatie. Een sterke en efficiente Staat is noodzakelijk om binnen een EU te kunnen functioneren. |
Citaat:
Dat staat er toch van in het begin? Uw vraag: "Wat is uw ideale Staatsvorm voor Vlaanderen?" Mijn antwoord: "Republiek met een roterend staatshoofd naar Zwitsers voorbeeld." |
Wat is uw ideale Staatsvorm voor Vlaanderen?
edit
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be