![]() |
Het ondemocratische gehalte van de VLD weer eens bewezen
lees in onderstaand artikel vooral het onderstreepte gedeelte. Nogmaals wordt bewezen dat de D van democraten niet thuishoort bij VLD, net als de V trouwens.
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Géén ideologische overstap dus...
(Wat ook moeilijk zou gaan naar een partij zonder ideologie natuurlijk!) |
Citaat:
Is ook inbreuk op privacy uiteraard. |
Als Durant de gegevens van het gsm-verkeer niet krijgt dan zal Dewael daar wel voor zorgen zeker. En mocht dat het enige politieke machtsmisbruik zijn dan zouden we ons gelukkig mogen prijzen.
Voor elk feit dat het daglicht ziet, zijn er minstens 100 andere ongekende misbruiken geweest. |
Citaat:
|
Dat het louche praktijken zijn, is evident.
Ik zie echter niet wat daar 'ondemocratisch' aan is? Enfin, betekent 'democratisch' wezen dat je met mensen moét samenwerken, sine qua non? |
Citaat:
|
contact gehad te hebben, GSM verkeer laten controleren...
Hoeft daarom nog niet "AF TE LUISTEREN" zijn he ! een lijst van nummers , gepleegde oproepen kan evenzeer Het kan bovendien een soort van bedrijfs gsm zijn die ter beschikking gesteld wordt door de overheid voor uitsluitend beroepsgebonden contacten; de provider stuurt de factuur naar de dienst boekhouding. Dan kan je makkelijk zien naar WIE er gebeld is.in dat scenario is er niets onwettigs aan. Als het een privé GSM is , of er effectief werd afgeluisterd uiteraard wel. |
Contact gehad met het Vlaams Belang ??????????
VIERENDELEN en de stukken dan nog eens ophangen is de minimumstraf veronderstel ik..... |
Citaat:
Dat is een scenario dat wel eens zou kunnen kloppen, maar dan blijft het nog een smerige streek. |
Citaat:
daar zou de arbeidsrechtbank over moeten gaan, maar zelfs dat lijkt me een schending van de privacy ... een werkgever mag zo maar niet aan het controleren slaan welke rekening hij/zij betaalt hoor ! dit is (vakbonds)belgie, nietwaar ! zo mag die zelfde werkgever ook je mailverkeer niet zo maar controleren hoor ! bovendien lijkt het mij al te onwaarschijnlijk dat iemand zulke gesprekken met de 'partijgsm' zou doen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
betreffende elektronische on-line commucatiegegevens is de wet (CAO 26 april 2006) duidelijk: art. 3 De werknemers erkennen het beginsel volgens hetwelk de werkgever het recht heeft controle uit te oefenen op het werkinstrument en op het gebruik de werknemer ervan maakt in het kader van de uitvoering van zijn contractuele verplichtingen, ook wanneer dit gebruik binnen de persoonlijke levenssfeer valt, de werkgever moet evenwel het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de werknemer eerbiedigen.
Valt een gsm hieronder? dan is er een kans dat er een rectvaardiging is voor wat de burgemeester deed voor zover voldaan is aan het finaliteits en proportionaliteitsbeginsel. |
Ik vraag mij af of een burgemeester de bevoegdheid heeft om het GMS verkeer te laten controleren van een schepen. Is er wel sprake van een werkgever-werknemer situatie ?
|
Citaat:
|
Ieder gemeenteraadslid, dus ook de burgemeester, heeft het recht om alle stukken van de gemeente, in dit geval een factuur, in te zien. Net zoals de Antwerpse gemeenteraadsleden het recht hadden om de VISA-factuur van de schepenen in te zien.
Ik vind het dan ook vrij dom van de schepen in kwestie om hiervoor haar 'werkgsm' te gebruiken. Coekie |
Democratie wordt zwaar overschat. Waarom zou er trouwens democratie moeten zijn in een partij? Niemand verplicht je toch er deel van uit te maken?
Alles moet tegenwoordig "democratisch" zijn. Het is de fetisj van de kleine en het handige woordspielerei-instrument van de grote. |
Citaat:
'ieder heeft het recht elk bestuursdocument te raadplegen en er een afschrift van te krijgen, behoudens in de gevallen en onder voorwaarden bepaald door de wet, het decreet die hier betrekking op hebben...' Een GSM is zeer duidelijk geen bestuursdocument! Hoe meer ik erover denk hoe zekerder ik ben dat wat die burgemeester gedaan heeft onwettelijk is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be