Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   joods gemeenschap vs Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100607)

Jeroom Leuridan 11 januari 2008 17:15

joods gemeenschap vs Vlaams Belang

De Joods gemeenschap van Antwerpen, wil dat Vlaams Belang afstan neemt van alle neo nazi's in de partij, en zich excuseert ( voor wat is nizet geheel duidelijk). Daarnaast wil de joods gemeenschap ook dat Vb zich toleranter opstelt ten opzichte van de islamitische gemeenschap in het land!!
Waarschijnlijk wil de joodse gemeenschap dat Vb een voorbeeld neemt aan de joodse gemeenschap in israel en palestine! Zoals die de tolerantie praktiseren... Of om het met een oud testamentische tekst te zeggen: je ziet de splinter in het oog van de ander, maar de balk in uw eigen oog, je ziet ze niet!"

Kakare 11 januari 2008 17:24

Volledig akkoord met Jeroom. De Joodse gemeenschap is slecht geplaatst om kritieken te uiten. Zijzelf zijn zeker geen voorbeeld van integratie inde samenleving om nog maar te zwijgen van de houding van de staat Israel tegenover de palestijnen. Ze zouden hun pijlen beter richten op hun volksgenoten in Israel!
Kakare

the_dude 11 januari 2008 17:29

Ik ga volledig akkoord met hun vraag. Als Fdw eftjes grootmoedig is verklaart hij dat hij dat zeker wil doen als de joodse gemeenschap zich excuseert voor de uitbreiding van nederzettingen in Palestina en als ze ervoor zorgen dat iedereen die in de goud- en diamantsector werkt evenwaardig vergoed wordt (dat wil ook zeggen die gasten in de mijnen en de landen die leeggeroofd worden/zijn).

Den Ardennees 11 januari 2008 17:42

Wel, uit de krant leer ik dat dit alles kadert in een toenadering tussen de joodse gemeenschap tot het Vlaams Belang! De joodse gemeenschap overweegt in te gaan op de uitgestoken hand van Filip Dewinter, maar wil eerst dat hij komaf maakt met een paar partijleden die volgens hen nazi-sympathieën hebben.

Nu, eerlijkgezegd vind ik de joden hun argumentatie maar magertjes hoor. Het is niet omdat je het graf van een gesneuvelde soldaat van de Waffen-SS* opkuist, dat je daarom een neo-nazi bent.

*de Waffen SS waren de strijdende eenheden van de SS, en zijn dus niet de moordcommando's of de kampbewakers.

MonKannon1 11 januari 2008 17:44

*knip*
geen anti semitisme aub.

Raf 11 januari 2008 17:50

Sommigen zijn blijkbaar nogal kort en/of selectief van geheugen... Is de hitlergroet van Philippe Dewinter al uit het collectieve extreem-rechtse geheugen gewist?

ericferemans 11 januari 2008 17:52

Elke anti-semiet is een kloot met een pedigree.

Sukkelaar13 11 januari 2008 17:56

Wie zijn die partijleden? Graag naam en adres.

ericferemans 11 januari 2008 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 3202470)
Sommigen zijn blijkbaar nogal kort en/of selectief van geheugen... Is de hitlergroet van Philippe Dewinter al uit het collectieve extreem-rechtse geheugen gewist?

eerlijk is eerlijk: dit was gewoon zijn eedaflegging in het parlement.
Het is een "lucky shot" van een fotograaf, maar geen hitlergroet...

Den Ardennees 11 januari 2008 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3202488)

Ja, blijkbaar willen ze dat bij het nieuwsblad ook niet beseffen, ook vandaag nog herhaalden ze die oude leugen in hun krant.

driewerf 11 januari 2008 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar13 (Bericht 3202482)
Wie zijn die partijleden? Graag naam en adres.

Wel, sukkelaar, zo los uit het geheugen:

• Karel Dillen die negationistische boeken vertaald heeft uit het frans
  • Marijke Dillen die lid was van het centrum Vrij Historisch onderzoek
  • Koen Dillen die poseert op de foto met Degrelle
  • Roeland Raes die op de Nederlandse tv het bestaan van de gaskamers ontkent
  • Filip Dewinter die het SS kerkhof in Stekene bezoekt

Raf 11 januari 2008 18:15

Citaat:

Nee hoor. Dat is de uitleg die hij er nadien aan gegeven heeft. Hij bracht daar wel degelijk de hitlergroet... Beelden liegen niet.

HAMC 11 januari 2008 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3202503)
Wel, sukkelaar, zo los uit het geheugen:

Citaat:

[*]Karel Dillen die negationistische boeken vertaald heeft uit het frans¨
Dat is niet verboden.

Citaat:

[*]Marijke Dillen die lid was van het centrum Vrij Historisch onderzoek
Dat is niet verboden.

Citaat:

[*]Koen Dillen die poseert op de foto met Degrelle
Dat is niet verboden.

Citaat:

[*]Roeland Raes die op de Nederlandse tv het bestaan van de gaskamers ontkent
Ik dacht dat hij zei dat er mensen zijn die dat ontkennen. Dat is niet verboden.

Citaat:

[*]Filip Dewinter die het SS kerkhof in Stekene bezoekt
Dat is niet verboden.

Den Ardennees 11 januari 2008 18:23

inderdaad HAMC, bvb Raes zei dat hij de jodenmoord door de nazi's niet ontkent, maar dat hij twijfelt of het zo systematisch was als men beweert.

Bon, ik ga daarin absoluut niet akkoord met Raes, maar negationistisch zijn zijn uitspraken niet, en hij werd er dan ook niet voor vervolgd (indien het kon had men het zeker gedaan!)

driewerf 11 januari 2008 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3202535)
Dat is niet verboden.

Dat is niet verboden.

Dat is niet verboden.

Ik dacht dat hij zei dat er mensen zijn die dat ontkennen. Dat is niet verboden.

Dat is niet verboden.

En dan? verboden of niet, de aanbidding van het derde rijk zit er diep ingebakken, en niet ergens bij één of ander losgeslagen dorpsmandatariske, maar bij de top van het VB zelf.

Online 11 januari 2008 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3202588)
En dan? verboden of niet, de aanbidding van het derde rijk zit er diep ingebakken, en niet ergens bij één of ander losgeslagen dorpsmandatariske, maar bij de top van het VB zelf.

Moest ik van jou zijn ik zou een burgerwacht op poten zetten. Je weet maar nooit dat Filip De Winter en het VB stiekem in jouw tuin een concentratiekamp met verbrandingsoven aan het aanleggen zijn.

Online 11 januari 2008 18:44

Wie kan er nu tegen vrij historisch onderzoek zijn?
Linkse poco-extremisten?

HAMC 11 januari 2008 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3202588)

U neemt uw eigen verwrongen frustraties aan voor waarheid.

watersport 11 januari 2008 20:24

Citaat:

Dat dacht ik ook. Ik vraag me trouwens ook af waarom er altijd Hitler bijgesleurd wordt, bij die man.

HAMC 11 januari 2008 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door watersport (Bericht 3202781)
Dat dacht ik ook. Ik vraag me trouwens ook af waarom er altijd Hitler bijgesleurd wordt, bij die man.

Omdat er ook rationele bezwaren tegen de man zijn, maar die wil men nog niet gebruiken.

Links is al zolang aan het liegen dat ze het zelf zijn beginnen geloven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be