Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vanhecke volgt zichzelf niet op als VB-voorzitter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100645)

Pluche 12 januari 2008 14:40

Vanhecke volgt zichzelf niet op als VB-voorzitter

Frank Vanhecke is geen kandidaat om zichzelf op te volgen als voorzitter van het Vlaams Belang. Dat heeft hij zaterdag aangekondigd op de partijraad en nadien in zijn nieuwjaarstoespraak.

Dat opent de weg voor Bruno Valkeniers om de nieuwe voorzitter van de partij te worden. Hij werd de voorbije dagen al vanuit verschillende hoek als gedoodverfde kandidaat naar voor geschoven voor het geval dat Vanhecke de handdoek in de ring zou gooien.

Aangezien zaterdag pas de procedure gestart wordt, kunnen zich nog anderen kandidaat stellen, maar algemeen wordt aangenomen dat de voormalige havenbaas het zonder veel problemen zal halen. (belga/mvdb)

Pluche 12 januari 2008 14:41

Ik snap niet dat het VB een nieuwkomer 'arrivist' voorzitter maakt, en met Valkeniers zal het VB nog liberaler worden.

Kim 12 januari 2008 14:46

Zo onbegrijpelijk is dat niet... Valkeniers heeft een betrekkelijk groot netwerk in de haven, heeft bij mijn weten geen foute zaken op z'n palmares staan (geen vechtpartijen etc.), is iemand waar iedereen mee kan praten en kan een nieuw begin voor de partij betekenen.

Geert C 12 januari 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3204327)
Zo onbegrijpelijk is dat niet... Valkeniers heeft een betrekkelijk groot netwerk in de haven, heeft bij mijn weten geen foute zaken op z'n palmares staan (geen vechtpartijen etc.), is iemand waar iedereen mee kan praten en kan een nieuw begin voor de partij betekenen.

Als hij dan ook nog eens definitief de banden met het neo-nazisme, fascisme en dergelijke verbreekt, dan is er misschien nog een beetje hoop voor het VB.

Kallikles 12 januari 2008 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3204314)
Ik snap niet dat het VB een nieuwkomer 'arrivist' voorzitter maakt, en met Valkeniers zal het VB nog liberaler worden.

Je hebt gelijk. Daarom plan ik een tegenkandidatuur.

Kim 12 januari 2008 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3204329)
Als hij dan ook nog eens definitief de banden met het neo-nazisme, fascisme en dergelijke verbreekt, dan is er misschien nog een beetje hoop voor het VB.

Ik denk dat iedereen inziet dat zoiets eigenlijk zo goed als onmogelijk is. Je kan wel openlijk verklaren dat je er afstand van neemt, maar ik denk dat het zeer moeilijk is voor het VB om zich daar ook echt van los te rukken...

Savatage 12 januari 2008 14:52

Citaat:

:cheer:

-=EXCALIBUR=- 12 januari 2008 14:58

Citaat:

Als de sp-a definitief de banden breekt met het Stalinisme, communisme en dergelijke verbreekt, dan is er misschien nog een beetje hoop voor de sp-a.

Ik wil maar zeggen: in alle politieke strekkingen zitten er wel rotte kadavers tussen. Alleen worden de ene wel aanvaard en de andere niet.

duveltje382 12 januari 2008 14:59

Citaat:

Zouden ze er dan beter een communist moeten aan zetten,maar pluche toch :roll:

filosoof 12 januari 2008 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3204327)

Een heilige dus?:roll:

Citaat:

de Nationalistische Studentenvereniging (NSV), mag al eens wat radicaler uit de hoek komen. Bruno Valkeniers stelde in februari 2007 nog over zijn studententijd: “Ik schaam me niet voor dat occasionele straatgeweld” van NSV. Er is effectief regelmatig geweld uit NSV-hoek, maar ook wat radicalere standpunten.
klik BRON

Citaat:

Dat het geweld niet enkel tot het verleden van de club behoort, bewees het NSV dit academiejaar: tijdens Studay 2006 belaagden enkele NSV-studenten de Antwerpse LSP-lijsttrekker Nikei De Pooter. Bruno Valkeniers, mede-oprichter van het NSV, ziet echter geen graten in dit geweld. Enkele weken geleden zei hij in een interview in De Standaard openlijk: “Ach, je bent jong en je wilt wat. Dan zoek je de weg van de radicaliteit. Ik schaam me niet voor dat occasionele straatgeweld.”

klik BRON

dominatrix 12 januari 2008 14:59

Citaat:

Dhr Valkeniers is allesbehalve een nieuwkomer en allesbehalve liberaal. Hij was nationalist en is dat nog steeds. Hij heeft zijn sporen zeker en vast verdient in de brede Vlaamse beweging en terdege ook achter de schermen in onze partij, nog voor hij opkwam.

Deze oud NSV'er is een ideaal voorzitter volgens mij. En ik ben echt wel geen liberaal 8-)

Zwartengeel 12 januari 2008 15:00

Citaat:

Ik snap niet dat het VB een nieuwkomer 'arrivist' voorzitter maakt

Hoeft niet per se een bezwaar te zijn. Patrick Janssens kwam destijds bij de SP.a ook zowat vanuit het niets en zonder grote politieke ervaring op de voorzittersstoel terecht.

garfield 12 januari 2008 15:03

Citaat:

Naar mijn weten was hij lid van 77 tot half de jaren tachtig dan hield hij zich vooral met zijn zakelijke kant bezig.
voor de rest onthou ik me van commentaar op deze kandidaat. Ik stel me wel de vraag of Erland Pison een tweede keer gaat meedoen in deze verkiezing.

Savatage 12 januari 2008 15:04

Citaat:

Die banden bestaan enkel in het hoofd van sommige poco's.

dominatrix 12 januari 2008 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3204355)
Naar mijn weten was hij lid van 77 tot half de jaren tachtig dan hield hij zich vooral met zijn zakelijke kant bezig.
.

Klopt. Hij komt heel aanvaardbaar over voor de militanten, ik ben blij met deze figuur. Hopelijk wordt hij dan ook onze nieuwe voorzitter.

garfield 12 januari 2008 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3204348)
Een heilige dus?:roll:

Blokbuster :rofl: wat een objectieve bron :-P

Savatage 12 januari 2008 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 3204350)
Dhr Valkeniers is allesbehalve een nieuwkomer en allesbehalve liberaal. Hij was nationalist en is dat nog steeds. Hij heeft zijn sporen zeker en vast verdient in de brede Vlaamse beweging en terdege ook achter de schermen in onze partij, nog voor hij opkwam.

Deze oud NSV'er is een ideaal voorzitter volgens mij. En ik ben echt wel geen liberaal 8-)

Ik zie, als VB'er, eigenlijk geen nadelen mocht Valkeniers voorzitter worden.

luc broes 12 januari 2008 15:07

Citaat:

Heel juist geert!
Dus in 't vervolg geen geboortedagen en plechtige-communievieringen van Hitler meer vieren.
De vraag is natuurlijk of de achterban die daar letterlijk aan verslaafd is dit zomaar zal pikken. Het ergste wordt dan gevreesd namelijk het scheuren van de partij in de gekende rivaliserende vleugels (zie info DM)
De ene vleugel kan zich dan beperken tot de verjaardag, de andere tot de plechtige communie, zodat naar buitenuit de bedriegelijke schijn van eensgezindheid kan bewaard blijven.

garfield 12 januari 2008 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 3204360)
Klopt. Hij komt heel aanvaardbaar over voor de militanten, ik ben blij met deze figuur. Hopelijk wordt hij dan ook onze nieuwe voorzitter.

Inderdaad en dan ten volle focussen op 2009 (gewest en europese verkiezingen)

Savatage 12 januari 2008 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3204361)
Blokbuster :rofl: wat een objectieve bron :-P

Compleet waardeloos. Net zoals Filo z'n bijdragen op politics :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be