Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
(Bericht 3205368)
Zo'n gedrocht van convergentie?
Lombasianisme staat haaks op populisme.
Integendeel zelfs, het is zeer populistisch in elitarisme.
|
Het begrip 'populisme' is blijkbaar een argumentum ad populum geworden om zo je tegenstanders niet meer met inhoudelijke argumenten te hoeven bestoken, zeer jammer vind ik dat.
Wat lidmaatschap betreft. Ik ben van geen enkele partij lid of toch niet meer. Mijn CD&V lidgeld heb ik al lang niet meer betaald, een partij waar geheel mijn familie lid van is en waar ze van oudsher ook een mandaat bekleed. Ik krijg nog wel boekjes van jong CD&V enzo en ik ga ook naar de vergaderingen van de pas opgericht J-cd&v in mijn stad. Maar ik vind die partij ideolgisch te vrijblijvend en te tegenstrijdig om in te geloven. Misschien komt dat toch nog een groot stuk door de familie die weliswaar katholiek is maar economich liberaal ( lees: niet van de ACW). En het ACW tja...
Hoewel wij een goed bestuur hebben met CD&V-nva in onze stad en ik daar volkomen achtersta, ben ik het dus volmondig oneens met de nationale top die blijkbaar alleen het ACWpad kent. Nu Peeters zich laat dweilen als een vod en Schouppe voorzitter is, zal het alleen nog maar erger worden.
Ik was dus op zoek.Op zoek naar de partij die het best bij mijn ideeën aansloot: nva ,waar ik veel sympathie voor had/heb leek het korste bij, alleen miste ik daar te weinig het vrije economische denken en met een kartel dat eigenlijk alleen het ACW terug aan de macht probeert te brengen, nee dank u.
VLD was al helemaal geen optie, niet wegens haar programma wat altijd met heel veel prachtig en branie werd voorgesteld op hun toch wel overdonderende congressen. Wel omdat die partijongeloofwaardig is en gewoon nooit doet wat ze haar kiezers beloofd. Daarbij heeft de VLD mij altijd een partij vol rancune geleken tegen de tsjeven, een partij als het ware opgericht tegen alles wat ook nog maar naar kattekoppen rook. Een partij alleen maar opgericht om Verhofstadt naar de macht te brengen op welke manier dan ook.
Het VB, tja daar stond ik zelfs gewoon niet bij stil omdat hun standpunten qua migratie mijlenver van de mijne staan en economie dat leek bij het VB ook maar bijzaak.
Je kan je voorstellen dat ik bijzonder gelukkig was toen LDD werd opgericht. Een partij ideologisch op mijn maat gesneden. Ik moet toegeven dat ik mij soms wel eens erger aan de persoon JMDD maar ik besef ook tenvolle dat zonder die man LDD nooit over de kiesdrempel zou zijn geraakt.
Ik ben echter geen lid van LDD. Ik heb er wel over nagedacht maar uiteindelijk besloten om er voorlopig toch maar geen te nemen. Vrij en partijonafhankelijk je mening kunnen zeggen, het blijft een zeer waardevol goed.