Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Spirit en de hoofddoeken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100716)

circe 13 januari 2008 18:08

Sprit profileert zich als islamitische partij

Geysen begon haar speech met een hoofddoek uit verontwaardiging met het verbod hierop in Gent en wellicht in de toekomst ook in de Oost-Vlaamse provinciediensten. Geysen haalde uit naar de "schijnregering" zonder project en geld. "Guy, ceci n'est pas un gouvernement", zei ze tot de premier. "Er zijn is haar grootste verdienste. Zichzelf opheffen, haar voornaamste opdracht". 2007 was het jaar van het falend leiderschap, meende de voorzitster.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...r-kartel.dhtml

-----------------------------------------------------------

Hoofddoek? Denkt ze nu dat ze Benazir Buttho gaat worden? waarom doet ze ineens niet deftig een échte hoofddoek op? een gimmaar? Waarom niet ineens een burka? Er ZIJN is haar grootste verdienste! OK! maar of ze zichzelf zal moeten opheffen, daar twijfel ik toch volkomen aan. Hoeveel uren gratis VRT-aandacht zou ze nog kunnen krijgen op haar huidige leeftijd? Of zou ze nog net zo goed schuiven als voorheen?

Online 13 januari 2008 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3207207)

Geysen begon haar speech met een hoofddoek uit verontwaardiging met het verbod hierop in Gent en wellicht in de toekomst ook in de Oost-Vlaamse provinciediensten. Geysen haalde uit naar de "schijnregering" zonder project en geld. "Guy, ceci n'est pas un gouvernement", zei ze tot de premier. "Er zijn is haar grootste verdienste. Zichzelf opheffen, haar voornaamste opdracht". 2007 was het jaar van het falend leiderschap, meende de voorzitster.

Hoofddoek? Denkt ze nu dat ze Benazir Buttho gaat worden? waarom doet ze ineens niet deftig een échte hoofddoek op? een gimmaar?

Kijk dat noemt men nu 'progressief' zijn : zich sluieren volgens de voorschriften van een karavaanrover-profeet uit een ander tijdperk en een ander continent.

Maar Bettina doet haar progressief huiswerk niet helemaal goed : haar ontsnapte voorhoofdharen zijn ook erogeen gebied met erotiserende stralingskracht ... Voortaan de hoofdvagina deftig verbergen hé Bettina als je al het allahtone kiesvee voor je micro-partijtje wil winnen ! En natuurlijk minder de aandachtshoer spelen, want daar kunnen die macho's moslims ook niet tegen.

circe 13 januari 2008 18:27

De reacties bij HLN liegen er niet om.

Af en toe steekt er nog eentje bovenuit:
Citaat:

Meryem Melek, Gent

Dit foto deed me lachen!!!!

toccata 13 januari 2008 19:09

Ze moeten toch op een of andere manier de aandacht trekken?

Kim 13 januari 2008 19:31

Het zijn de laatste stuiptrekkingen van die partij, gelukkig maar.

lombas 13 januari 2008 19:39

Toegegeven, ze ziet er wel beter uit.

Maar ik ben dan ook volledig te vinden voor de Bhutto-look.

:oops:

De Garde 13 januari 2008 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3207336)
Toegegeven, ze ziet er wel beter uit.

Maar ik ben dan ook volledig te vinden voor de Bhutto-look.

:oops:

Geef me haar maar in burka-look. Dan moet ze ineens ook zwijgen. De Bhutto-look, is dat met twee gaten in haar voorhoofd of na de explosie?

De Garde 13 januari 2008 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3207322)
Het zijn de laatste stuiptrekkingen van die partij, gelukkig maar.

in dit geval is 'partij' al wat te veel: het is gewoon een clubje 'progressievelingen' die denken dat de wereld beter wordt van hun oekazen en zichzelf zo belangrijk vinden dat ze niet begrijpen dat de wereld hun visionaire projecten in de prullenbak gooien.

Online 13 januari 2008 20:31

Op de vraag van het weekblad Humo (8 januari) wat hij de belangrijkste evolutie van het voorbije jaar vond, antwoordt Siegfried Bracke – eens de hogepriester van het politiek-correcte denken – “het naderende einde van België als bruikbaar bestuursniveau en het (ook door papenvreters) probleemloos opzijzetten van de burgerlijke vrijheden om de moslims toch maar niet voor het hoofd te stoten.”

Gorefest 13 januari 2008 20:36

Dit is zowel om te lachen als om te huilen. Die van Spirit weten precies niemeer van welk hout pijlen te maken.

NO_EPO 13 januari 2008 20:50

Die madamme snapt het maar niet.

Die hoofdoek dragen staat voor een symbool. In Iran, Afganistaan,Darfoer .. kunnen we zien waar mensen die een dergelijke symboliek nalopen toe in staat zijn.
Het zelfde kan je stellen van een hitler kruis. Dat is een symbool. In duitsland hebben we kunnen zien waar mensen die een dergelijke symboliek nalopen toe in staat.
Maar je zou volgens de logica van Betina Geysen kunnen stellen dat dat maar acht streepjes op een doek. We hoeven ons daar dus ook geen zorgen over te maken.

-=EXCALIBUR=- 14 januari 2008 08:40

Het was een schrijnende opvoering.

Het viel me ook op dat ze toen ze de hoofddoek weergaf aan haar islamitische vriendin dat die er geen droeg. Blijkbaar moest ze gedurende de tijdspanne voor het "optreden" geen hoofddoek dragen... :roll:

Maar alé, we zijn er bijna vanaf. Nu alleen maar hopen dat ze nergens anders onderdak vinden.

luc broes 14 januari 2008 10:24

Spirit en de hoofddoeken

We vernemen: Spirit-voorzitter Bettina Geysen begon gesluierd aan haar toespraak uit verontwaardiging tegen het hoofddoekenverbod.
Ik veronderstel dat Bettina hiermee eerbied wil opbrengen voor de godsdienstige overtuiging van moslimvrouwen. Dit is zeer lovenswaardig en verdient navolging.

Bettina behoort echter te weten dat in bepaalde gevallen meisjes wel eens verplicht worden door familie om die hoofddoek te dragen. En in bepaalde wijken worden ongesluierde allochtone (en zelfs autochtone) meisjes uitgescholden voor hoer.
De hoofddoek wordt ook gedragen om zich te beschermen tegen hitsige mannen (hoewel hitsige mannen zelf zich moeten leren gedragen).

Het dragen van een hoofddoek is dus een delicate zaak met vele aspecten.
Bettina ziet slechts één aspect. En dat is zeker niet vooruitstrevend.
Hoewel ze met haar hoofddoek juist wil aantonen hoe vooruitstrevend ze wel is.

-=EXCALIBUR=- 14 januari 2008 10:29

http://forum.politics.be/showthread.php?t=100680

filosoof 14 januari 2008 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3208058)
We vernemen: Spirit-voorzitter Bettina Geysen begon gesluierd aan haar toespraak uit verontwaardiging tegen het hoofddoekenverbod.
Ik veronderstel dat Bettina hiermee eerbied wil opbrengen voor de godsdienstige overtuiging van moslimvrouwen. Dit is zeer lovenswaardig en verdient navolging.

Bettina behoort echter te weten dat in bepaalde gevallen meisjes wel eens verplicht worden door familie om die hoofddoek te dragen. En in bepaalde wijken worden ongesluierde allochtone (en zelfs autochtone) meisjes uitgescholden voor hoer.
De hoofddoek wordt ook gedragen om zich te beschermen tegen hitsige mannen (hoewel hitsige mannen zelf zich moeten leren gedragen).

Dus omdat
Citaat:

in bepaalde gevallen meisjes wel eens verplicht worden

Wil jij dat de vrijheid van iedereen een kledingstuk wel of niet te dragen aan banden gelegd wordt? Omdat op 't strand in bepaalde gevallen meisjes door hun ouders verplicht worden bikinitopje te dragen en men degene die er geen dragen slecht bekijkt etc zou jij met dezelfde redenering bikinitopjes dan ook moeten verbieden? Goed bezig:-P

filosoof 14 januari 2008 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3207423)
Geef me haar maar in burka-look. Dan moet ze ineens ook zwijgen. De Bhutto-look, is dat met twee gaten in haar voorhoofd of na de explosie?

Krijg je daar natte dromen van?

jamás será vencido 14 januari 2008 10:50

Citaat:

Hier kan ik zeker inkomen,
Juist omwille van deze tweezijdigheid ben ik tegen het verbieden van de hoofddoek MAAR zeker ook tegen het promoten van de hoofddoek. Geysen belicht deze problematiek zeker te eenzijdig (dit echter waarschijnlijk wel als reactie op de eenzijdige kijk langs de andere kant, waarbij de hoofddoek als een symbool van het kwade wordt bekeken)

Lincoln 14 januari 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3207207)

Hoofddoek? Denkt ze nu dat ze Benazir Buttho gaat worden? waarom doet ze ineens niet deftig een échte hoofddoek op? een gimmaar? Waarom niet ineens een burka? Er ZIJN is haar grootste verdienste! OK! maar of ze zichzelf zal moeten opheffen, daar twijfel ik toch volkomen aan. Hoeveel uren gratis VRT-aandacht zou ze nog kunnen krijgen op haar huidige leeftijd? Of zou ze nog net zo goed schuiven als voorheen?

Inderdaad ! Benezir bhutto is volgens mij een heldin voor gesluierde vrouwen ! en een symbool voor gesluierde vrouwen dat een hoofddoek en gezond verstand samen hand in hand kunnen gaan !

Online 14 januari 2008 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3208067)
Dus omdat
Wil jij dat de vrijheid van iedereen een kledingstuk wel of niet te dragen aan banden gelegd wordt? Omdat op 't strand in bepaalde gevallen meisjes door hun ouders verplicht worden bikinitopje te dragen en men degene die er geen dragen slecht bekijkt etc zou jij met dezelfde redenering bikinitopjes dan ook moeten verbieden? Goed bezig:-P

Van scheve vergelijkingen gesproken ...

lantjes 14 januari 2008 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln (Bericht 3208210)
Inderdaad ! Benezir bhutto is volgens mij een heldin voor gesluierde vrouwen ! en een symbool voor gesluierde vrouwen dat een hoofddoek en gezond verstand samen hand in hand kunnen gaan !

en ze is er vet mee.....een een schaamhaarvodje en gezond verstand, begrijpe wie kan. Spirit zal hiermee hun kiezersaantal zien afkalven, wat op zich wel een goeie zaak is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be