![]() |
Petitie tegen oude mensen?!
Nee, dit is geen koot & bie grapje.
In mijn appartementsgebouwtje is één jong en zeer dysfunctioneel koppel met klein kind. Ze vechten, kloppen op elkaar, brullen de hele buurt bij elkaar "Je bent nog lelijker dan je moeder!" en "Hou je muil, rotzak!" waar hun kind bij is (nu 6 jaar oud, het ontwrichte schaap). Dit prachtige stel is nu de wet aan het uitmaken, en wil een petitie starten om een stel ouwetjes van in de 80 in een home te laten plaatsen. Ze zeggen dat die ouwetjes drinken en niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo hoorde ik van de huisbaas. Ik weerlegde dat door te zeggen dat zij prima te been is en elke dag boodschapjes doet in de delhaize met haar karretje. En dat hij elke dag gezinshulp heeft. Plus, hun dochter heeft een job bij een OCMW en zou best goed geplaatst kunnen zijn indien er écht een probleem is. Nu hoor ik dus van een petitie, om die mensjes, schatjes van ouwetjes, uit huis te plaatsen. Ik moest schamper lachen toen ik hoorde wie de initiatiefnemers waren. Fukkers. Het lijken wel nazi's. Oud dus uit hun huis laten halen. Of is dat nu normaal in Belgenland? |
Citaat:
uiteindelijk kwam er voor Hirsi Ali ook een bevel tot verlating van een flatgebouw wegens een veiligheidsrisico ... bij die oudjes kan mogelijk dezelfde (mi manke) redenering gevolgd worden ... |
Ze zijn NIET dementerend.
Dat jonge stel echter rookt, zuipt en doet aan drugs. Plus ze zorgen voor de meeste overlast. Maar mij niet gelaten. Ze doen maar. Maar dat uitegerekend zij een oud stelletje de les willen spellen? No freaking way. En je opmerking over Hirsi Ali is totaal misplaatst. |
Citaat:
waarom ? zij werd toch ook uit een flatgebouw ontzet wegens risico ... de gebruikte argumentatie is blijkbaar : Citaat:
|
Citaat:
in dat geval : "goh wat een lef van dat jonge stel!" zo beter ? :roll: |
petitie organiseren om die mensen hun kind af te pakken, kinderen en drugs dat gaat niet tesamen.
|
Dat men verantwoordelijkheid moet nemen daar ben ik mee akkoord.
De praktijken echter, een PETITIE tegen oude mensjes? Dat vind ik om te walgen. Daar gaat het me om. Ga praten. Met de huisbaas. Met de dochter. Met het OCMW, die trouwens al goed genoeg met het koppeltje bezig is, en waarschijnlijk stukken beter weet hoe het met hen gaat, dan die rokende, drugs gebruikende lowlifes die een petitie organiseren. Een petitie? Gadverdamme. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is dat potdomme voor een praktijk? De mensen doen samenspannen, zodat ze er zélf mooier uitkomen? Ik heb geprobeerd 'de instanties' te verwittigen ivm geweld en kinderellende. Niks aan te doen. Ze zeggen: 'als het kind psychologische problemen heeft zullen ze dat op school wel merken' :roll: En ik werd met kluitje in riet gestuurd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Duizende oude mensen moeten meestal alleen leven in omstandigheden die jullie hier niet zouden willen weten,laat staan een gevaar voor de maatschappij vormen
Dan bloed jullie neus hé,maar dit alleenstaande geval trekt jullie aandacht Het probleem is dat gewone mensen geen RVT's kunnen betalen,dat er veel te weinig plaats is voor deze mensen In een RVT leven is niet zo slecht dan jullie denken hoor,ik weet het want ik werk er |
Citaat:
het oud testament nog wel ! u blijkt alweer terug te grijpen naar een conservatieve lijn die zelfs het tweede Vaticaans concilie haar bestaansrecht ontkent .... u valt hier eigenlijk zo dikwijls door de ideologische mand dat t feitelijk niet grappig meer is ... (tenzij u werkelijk conservatief bent natuurlijk) |
Citaat:
|
Citaat:
|
De helle lange wachtlijsten drijven ook de prijzen enorm in de hoogte,dus bejaarentehuizen zijn geldbronnnen voor sommige op de rug van de oude vandagen
Tijd dat de Vlaamse regering met haar overschotten daar werk van maakt |
Citaat:
|
Citaat:
Daar lijkt een petitie inderdaad beter op z'n plaats. Ik zou niet in da kind haar of zijn schoenen willen staan. Wéér een toekomstig probleemgeval bij. |
Citaat:
|
"iets doet"? Komt in orde!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be