Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lizin daagt kritische journalist voor de rechter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100793)

vercetti 16 januari 2008 08:53

Lizin daagt kritische journalist voor de rechter

Citaat:

Lizin daagt RTBF-journalist voor rechter
di 15/01/08 - Anne-Marie Lizin (PS) en een aantal politici van de PS dagen een journalist van de RTBF voor de rechter.

De man had een reportage gemaakt waaruit bleek dat ambtenaren verkiezingsdrukwerk uitdeelden voor Lizin tijdens hun werkuren.

Lizin en de PS'ers eisen nu 100.000 euro schadevergoeding van de journalist.

De man begrijpt niet waarom hij persoonlijk geviseerd wordt. Hij heeft zijn reportage voorgelegd aan de RTBF en die besliste om ze uit te zenden.

Lizin is burgemeester van Hoei. Een schepen van Hoei bevestigde de feiten.

De RTBF zegt dat ze de beschuldigingen van Lizin niet begrijpt enwil de journalist bijstaan in de rechtszaak.

meer
Tja, doe je iets wat schadelijk voor de PS is, word je gedagvaard. Een echte maffiapartij. :roll:

lombas 16 januari 2008 10:20

Art. 25

De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers.

Wanneer de schrijver bekend is en zijn woonplaats in België heeft, kan de uitgever, de drukker of de verspreider niet worden vervolgd.

Maar ja, in een fascistoïde staat als deze is een grondwet natuurlijk maar een vodje waar we trouw aan zweren.

HAMC 16 januari 2008 11:37

In een andere draad staat dat de politie krapuul is en nu blijkt dat de PS ook krapuul is.

Het lijkt wel of Belgie bestaat uit krapuul.

vlijmscherp 16 januari 2008 11:40

het is toch niet omdat iemand een klacht neerlegt, dat die journalist al veroordeeld is?

rik47 16 januari 2008 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3211697)
In een andere draad staat dat de politie krapuul is en nu blijkt dat de PS ook krapuul is.

Het lijkt wel of Belgie bestaat uit krapuul.

Ik denk dat veel politiemensen onderaan op de ladder nog goeie intenties hebben, mochten ze.......

HAMC 16 januari 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rik47 (Bericht 3211702)
Ik denk dat veel politiemensen onderaan op de ladder nog goeie intenties hebben, mochten ze.......

Mijn ervaring is anders, maarja, zo zie je maar.

the_dude 16 januari 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3211701)
het is toch niet omdat iemand een klacht neerlegt, dat die journalist al veroordeeld is?

gelukkig nog niet. Het zegt wel genoeg over de almachtige positie die de ps denkt te hebben.

solidarnosc 16 januari 2008 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 3212002)
gelukkig nog niet. Het zegt wel genoeg over de almachtige positie die de ps denkt te hebben.

Of misschien is de RTBF helemaal niet de slaafse PS zender dat sommigen er in Vlaanderen van maken. ;-)

the_dude 16 januari 2008 14:26

ook :)

Heftruck 16 januari 2008 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3211701)

Zegt wel veel over de kennis mbt de grondwet van de desbetreffende politicus.

Burkide 16 januari 2008 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3212006)
Of misschien is de RTBF helemaal niet de slaafse PS zender dat sommigen er in Vlaanderen van maken. ;-)

't Is misschien een interne afrekening binnen de PS ;-)

Coekie 16 januari 2008 14:44

Citaat:

Art. 25

De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers.

Wanneer de schrijver bekend is en zijn woonplaats in België heeft, kan de uitgever, de drukker of de verspreider niet worden vervolgd.

Maar ja, in een fascistoïde staat als deze is een grondwet natuurlijk maar een vodje waar we trouw aan zweren.
Ik meen te hebben begrepen dat de reportage reeds is uitgezonden, hoe kan er dan in godsnaam sprake zijn van censuur. De journalist blijft natuurlijk verantwoordelijk voor wat hij in zijn reportage beweerd en maar goed ook. ik denk niet dat iemand het leuk zou vinden dat er lasterlijke leugens worden verspreid. Hiermee wil uiteraard geen uitspraak doen over de zaak ten gronde ttz ofdat mevrouw Lizin onfantsoenlijke zaken gedaan heeft. Maar indien zij meent dat ze valselijk beschuldigd wordt heeft zij het goede recht om klacht in te dienen.

Coekie

solidarnosc 16 januari 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3212020)

Een afrekening binnen het "milieu" zoals ze zeggen. Het zou kunnen dat madame Lizin die niet om een stoot meer of minder verlegen niet bij iedereen even populair is.

Burkide 16 januari 2008 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3212057)
Een afrekening binnen het "milieu" zoals ze zeggen. Het zou kunnen dat madame Lizin die niet om een stoot meer of minder verlegen niet bij iedereen even populair is.

Voil�*, zie, eindelijk eens een geloofwaardige complottheorie. Er komen zelfs geen reptielen bij aan te pas! Sommige van de forumleden kunnen hier een lesje uit leren! ;-)

giserke 16 januari 2008 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3212020)

idd, ze dijnsen er zelfs niet voor terug elkaar een kopje kleiner te maken. Letterlijk

Dr. Strangelove 16 januari 2008 15:05

Misschien zou het eventueel ook wel kunnen dat het helemaal geen interne afrekening binnen de PS is, maar gewoon een RTBF-journalist die zijn job deed, en een arrogante (maar bekwame) burgemeester en ex-senaatsvoorzitster die denkt dat ze zich alles kan permitteren?

Lizin is baas in Hoei sinds 1983, met een absolute meerderheid dacht ik. Ze is internationaal actief bij de OVSE, de SI, de VN, ... Niet zo verbazend dat ze het hoog in haar bol krijgt dus.
Ik heb eens gesproken met een inwoonster uit Hoei die ook politiek actief was, en die zei dat mevr Lizin gekend staat voor haar arrogante en autoritaire manier waarop ze haar stad bestuurt. Een beetje zoals De Crem in Aalter dus.

the_dude 16 januari 2008 15:08

Wordt het geen tijd dat taartengooien terug wat wordt ingevoerd. Die Lizin lijkt mij een ongelooflijk geschikt target.

Burkide 16 januari 2008 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 3212094)
Wordt het geen tijd dat taartengooien terug wat wordt ingevoerd. Die Lizin lijkt mij een ongelooflijk geschikt target.

't Verbaast mij inderdaad dat Leterme Noël Godin nog niet op z'n pad gevonden heeft.

andev 16 januari 2008 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 3212051)
Ik meen te hebben begrepen dat de reportage reeds is uitgezonden, hoe kan er dan in godsnaam sprake zijn van censuur. De journalist blijft natuurlijk verantwoordelijk voor wat hij in zijn reportage beweerd en maar goed ook. ik denk niet dat iemand het leuk zou vinden dat er lasterlijke leugens worden verspreid. Hiermee wil uiteraard geen uitspraak doen over de zaak ten gronde ttz ofdat mevrouw Lizin onfantsoenlijke zaken gedaan heeft. Maar indien zij meent dat ze valselijk beschuldigd wordt heeft zij het goede recht om klacht in te dienen.

Coekie

Volgens hetgeen ik in de franstalige pers zelf heb gelezen oa Le Soir, is Lizin een typisch politiek PS koebeest.... Ze maakt haar medewerkers uit, zet ze onder druk, werkt hoofdzakelijk met mensen rond zich waarover ze macht kan uitoefenen, wil van alles en iedereen op de hoogte zijn, alles zelf beslissen enz Een soort dictatortje dat hevig rond zich heen trapt als iemand haar een opmerking wil maken of de les lezen. Er komen meer en meer verhaaltjes naar boven van de mensen in de streek die eindelijk hun mond durven opendoen over de manier waarop dat schepsel aan "politiek" denkt te moeten doen...
Een mooi voorbeeld van het politiek gespuis dat zo veelvuldig aanwezig is in die PS-kringen...

Coekie 16 januari 2008 18:26

Andev,

Ik verdedig enkel mevrouw Lizin haar recht om haar goede naam te verdedigen. Voor zover ik haar ken gaat ze daar trouwens meer dan werk genoeg aan hebben.

Coekie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be