Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   M'n complimenten Israël: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100801)

Derk de Tweede 16 januari 2008 11:04

M'n complimenten Israël:

Israëlische militairen hebben vanochtend op de Westelijke Jordaanoever de leider van de gewapende tak van de radicale Islamitische Jihad gedood. De 40-jarige Walid Abeidi kwam om tijdens een vuurgevecht bij zijn omsingelde huis ten noorden van de stad Jenin.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86695

En nu de rest nog van dat geteisem!

100% VLAMING 16 januari 2008 11:17

Inderdaad, zéér goed gedaan.

Hadden de Duitsers vroeger ook maar heel het verzet uitgemoord.

(Oei, nee dat is iets anders. De Duitsers hadden immers ons land bezet.)

Ambiorix 16 januari 2008 11:29

hopelijk krijgen de daders een molotov in hun huis gesmeten:? vuile zionisten.

Savatage 16 januari 2008 11:38

Right on!

Toch knap hoe Israël erin slaagt zich te blijven verdedigen in het hol van de leeuw.

Derk de Tweede 16 januari 2008 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 3211665)
Inderdaad, zéér goed gedaan.

Hadden de Duitsers vroeger ook maar heel het verzet uitgemoord.

(Oei, nee dat is iets anders. De Duitsers hadden immers ons land bezet.)

De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.

100% VLAMING 16 januari 2008 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3211759)
De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.

Een volk dat vb. het schaarse drinkwater van de Palestijnen aftapt opdat hun kolonisten hun zwembaden kunnen vullen, dat zijn geen agressors?
Of olijfbomen omzagen van een oud vrouwtje omdat er sluipschutters in gingen zitten. Er bomen stonden in the middle of nowhere, er was niets om op te schieten. Maar dat vrouwtje was wel ineens haar hele inkomen kwijt.

Het is dus maar te bezien wie de agressor is.

Het probleem ligt bij allebei, als Israel stopt met die pesterijen en de Palestijnen een levensvatbaar land teruggeven, dan zullen de extremisten véél minder steun vinden bij de bevolking en is het Israelische volk direct een pak veiliger. Aangezien Israel behoort tot de "beschaafde" landen, mag Israel ook wel de eerste stap zetten me dunkt. Een volk dat door de geschiedenis heen zo geleden heeft, mag wel wat meer inzitten met een ander volk. Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.

C uit W 16 januari 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3211699)
Right on!

Toch knap hoe Israël erin slaagt zich te blijven verdedigen in het hol van de leeuw.

Ik vraag me af waarom ze de leeuw niet gerust laten en uit z'n hol kruipen.

Savatage 16 januari 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3211788)
Ik vraag me af waarom ze de leeuw niet gerust laten en uit z'n hol kruipen.

Omdat het van hun is.

C uit W 16 januari 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3211792)
Omdat het van hun is.

:lol:

Savatage 16 januari 2008 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3211794)

Jij zou het waarschijnlijk al lang afgebold zijn, mochten ze je thuis belagen.

Derk de Tweede 16 januari 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 3211772)
Een volk dat vb. het schaarse drinkwater van de Palestijnen aftapt opdat hun kolonisten hun zwembaden kunnen vullen, dat zijn geen agressors?
Of olijfbomen omzagen van een oud vrouwtje omdat er sluipschutters in gingen zitten. Er bomen stonden in the middle of nowhere, er was niets om op te schieten. Maar dat vrouwtje was wel ineens haar hele inkomen kwijt.

Het is dus maar te bezien wie de agressor is.

Het probleem ligt bij allebei, als Israel stopt met die pesterijen en de Palestijnen een levensvatbaar land teruggeven, dan zullen de extremisten véél minder steun vinden bij de bevolking en is het Israelische volk direct een pak veiliger. Aangezien Israel behoort tot de "beschaafde" landen, mag Israel ook wel de eerste stap zetten me dunkt. Een volk dat door de geschiedenis heen zo geleden heeft, mag wel wat meer inzitten met een ander volk. Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.

Het geldt niet alleen voor Israel, waar Palestijnen zijn is het hommeles.
Denk aan Jodanie, Libanon, Tunesie..
Overal worden ze weggeschopt en onderling maken ze elkaars levens ook al zuur.
Israel heeft best wel fouten gemaakt, maar ik denk dat Israel niets anders wil dan in vrede leven met haar buren.
Zolang die vele elkaar beconcurerende Palestijnse terreurbewegingen actief zijn is vrede nog ver weg.

L. J. Brutus 16 januari 2008 12:44

Citaat:

Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Wat moet ik me daarbij voorstellen, leren uit de geschiedenis?

100% VLAMING 16 januari 2008 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3211800)
Jij zou het waarschijnlijk al lang afgebold zijn, mochten ze je thuis belagen.

Ze hebben zelf ingebroken in het huis en de bewoners veroordeeld tot de kelder en de kruipzolder.

Imperialisme is het, van de zuiverste soort, 100000 keer erger dan wat de Franstaligen in de Rand en in Voeren proberen te doen.

Ambiorix 16 januari 2008 13:15

Citaat:

idd idd.
De steun van een groep zelfverklaarde "volksnationalisten" aan de zionistische schurkenstaat is niet alleen niet consequent, het is immoreel en verwerpelijk.
Ik distantieer mij van alle vormen van dit soort ego-"nationalisme" dat evengoed in dezelfde imperialistische categorie van Frankrijk of China geplaatst kan worden.

Ambiorix 16 januari 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3211792)
Omdat het van hun is.

Derk de Tweede 16 januari 2008 13:51

Palestijnen bestaan helemaal niet!

Burkide 16 januari 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3211951)

Ziehier een spook:

Ernstig nu: gaan zeveren over de naam die je aan de Palestijnen moet geven is een even zielig als de BUB die beweert dat Antwerpenaren en Hasselaren geen Vlamingen zijn.

L. J. Brutus 16 januari 2008 13:58

Citaat:

Mensen ook niet!! Enkel apen achter computers!!!

Derk de Tweede 16 januari 2008 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3211964)
Mensen ook niet!! Enkel apen achter computers!!!

Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.

Ambiorix 16 januari 2008 14:15

Citaat:

de holocaust heeft nooit bestaan
er zijn geen tanks in bagdad
etc etc

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be