Raf |
18 februari 2010 18:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas
(Bericht 4605786)
Ik denk en hoop van wel. ;x Ik wou gewoon replyen!
|
Ik zal de situatie even voor je schetsen:
eno2 voelt zich een eeuwig slachtoffer op dit forum en kreeg wellicht op een bepaald moment een waarschuwing of zelfs een sanctie van de moderatie voor het copy/pasten van een artikel van een andere website. Dat is immers in strijd met het forumreglement:
Citaat:
Auteursrecht / Citaatrecht
Het is toegestaan om teksten van anderen over te nemen op het forum. Hierbij dient u echter het auteursrecht te respecteren. Bovendien moet het steeds gaan om een discussie-element. Het forum is geen nieuwssite. Daarom gelden de volgende richtlijnen:
* krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een verwijzing naar het oorspronkelijke artikel en het toevoegen van een aanzet tot discussie.
* opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten mits toestemming van de auteur(s), anders mag alleen een verwijzing naar het artikel worden geplaatst.
* berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s).
|
eno2 vond het blijkbaar nodig om driewerf met de vinger te wijzen, ondertussen geheel uit het oog verliezend dat driewerf hier niets deed wat tegen het forumreglement indruist. Driewerf kopieerde en plakte immers geen artikel of opiniestuk; hij postte alleen een link naar een website waar een filmpje kan bekeken worden dat, in combinatie met de topictitel, een aanzet tot een discussie vormt over de wijze waarop de "massa" dom gehouden wordt met sensationele nieuwsberichten, gepresenteerd door domme blondjes met overdreven grote neptieten. De hedendaagse variant van het Romeinse "panem et circenses", quoi.
Mijn reactie betrof alleen de onterechte vingerwijzing van eno2 t.a.v. driewerf.
|