Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   help de walvissen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100818)

bk232214 16 januari 2008 18:37

help de walvissen

Aan de mensen die naar het autosalon gaan koop geen japanse auto

Dank u

Derk de Tweede 16 januari 2008 18:49

En de Siberische tijgers (Rusland, China), de wolf (oa Frankrijk), de bruine beer (ook oa Frankrijk), de rugstreeppad (Nederland), etc, etc, etc.
Verder de berggorilla, de sneeuwpanter...
Kortom: helemaal geen auto kopen.

toccata 16 januari 2008 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3212528)
En de Siberische tijgers (Rusland, China), de wolf (oa Frankrijk), de bruine beer (ook oa Frankrijk), de rugstreeppad (Nederland), etc, etc, etc.
Verder de berggorilla, de sneeuwpanter...
Kortom: helemaal geen auto kopen.

goed idee
minder co2
helaas dat het niet realistisch is:-(

Rudy 16 januari 2008 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 (Bericht 3212511)
Aan de mensen die naar het autosalon gaan koop geen japanse auto

Dank u

Waarom ? Het blijken zelfs de meest milieuvriendelijke te zijn. Zelfs de bedrijfswagens.

Sfax 16 januari 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3212684)
Waarom ?

Omdat Duitsers beter rijden :D

Jukes 16 januari 2008 20:38

En omdat ze de meest bedrijfszekere zijn, ook nog eens de meest milieuvriendelijke, want weinig of geen onderdelen te vervangen. Koop dus vooral Japans!

Jukes 16 januari 2008 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3212702)

Nooit met een Lexus gereden, zeker?

Rudy 16 januari 2008 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3212702)

Stop !!! Ik had het over betaalbare autokes.

Maar idd, de pruis heeft ook meer ervaring op de autosnelweg, toch wat snelheid en discipline betreft. Spreek ik niet tegen.

bk232214 16 januari 2008 20:45

daar

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3212684)
Waarom ? Het blijken zelfs de meest milieuvriendelijke te zijn. Zelfs de bedrijfswagens.

Daar gaat het niet om ,het gaat om de bescherming van de walvissen

Jukes 16 januari 2008 20:52

Toyota heeft zijn marketing- en partscenter voor gans Europa in Brussel gevestigd. Dankzij dat Japans merk hebben duizenden Belgen werk. Hen kunnen de walvissen gestolen worden, wees daar maar zeker van. En gelijk hebben ze. Of wil u dat het hier binnenkort helemaal een woestenij wordt?

Sfax 16 januari 2008 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3212705)
Nooit met een Lexus gereden, zeker?

Toch wel, maar ik verkies zijn Duitse tegenpool by far.

Sfax 16 januari 2008 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3212716)
Stop !!! Ik had het over betaalbare autokes.

Zo onbetaalbaar zijn die Duitsers niet zenne; echt goedkoop zijn die Jappen evenmin.

Jukes 16 januari 2008 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3212748)
Toch wel, maar ik verkies zijn Duitse tegenpool by far.

Die met de ster OP de motorkap, of die met de (echte) ster eronder?

C2C 16 januari 2008 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 (Bericht 3212511)
help de walvissen

Als transhumanist vind ik dat ons ultieme doel moet zijn de walvissen te leren zichzelf te helpen.

Herinner u het spreekwoord: om een schepsel te helpen moet ge het geen vissen geven, maar een visnet, dan leert het zelf vissen.

We moeten met een of ander genetisch programma een soort radioactieve hyperwalvis creëeren die op gepaste tijden langs Hiroshima en Nagasaki zwemt, gewoon om de Jappen te pesten.

Jukes 16 januari 2008 21:22

Trouwens, qua diervriendelijkheid kunnen we van de Japanners nog veel leren: de koeien van de Kobe-restaurantketen worden iedere dag gemasseerd en krijgen bier te drinken. Hoog tijd dat onze koebeesten hier op straat komen voor een betere behandeling!

Sfax 16 januari 2008 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3212752)
Die met de ster OP de motorkap, of die met de (echte) ster eronder?

De tweede; die eerste is eerder voor bejaarden :D ;)

C2C 16 januari 2008 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3212762)
Trouwens, qua diervriendelijkheid kunnen we van de Japanners nog veel leren: de koeien van de Kobe-restaurantketen worden iedere dag gemasseerd en krijgen bier te drinken. Hoog tijd dat onze koebeesten hier op straat komen voor een betere behandeling!

Japan is niet enkel goed hoor. Neem nu Japanse koeien in de prostitutie-sector: die moeten de meest fetisjistische spellekes ondergaan - zich verkleden als schoolmeisje en dan met zweepkes zwetende zakenmannen op de poep tikken en ze tegelijkertijd rauw zeewier voederen enzo. Yek.

Geef mij dan maar onze conservatieve Vlaamse koeien. Die moeten die bizarre toestanden allemaal niet ondergaan. Die worden gewoon vetgemest en gekeeld.

Maar nu terug naar de walvissen en waarom zij ons oproepen geen Toyota's te kopen.

Heftruck 16 januari 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3212770)
Maar nu terug naar de walvissen en waarom zij ons oproepen geen Toyota's te kopen.

:-D

Jukes 16 januari 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3212766)
De tweede; die eerste is eerder voor bejaarden :D ;)

Wel, dan mag ik uit eerste hand vergelijken, want ik heb bij beide merken (de importeurs) ieder drie jaar gewerkt, én met alle modellen uitgebreid test gereden, op circuit. En alhoewel het merk uit Beieren mij altijd nauw aan het hart zal blijven wegens zijn machtige imago, zijn unieke vormgeving, zijn optrekvermogen en zijn muzikale motoren, kan ik niet ontkennen dat Lexus zich de meerdere toont. Op het gebied van stilte, motorsoepelheid, weggedrag, afwerking (vooral binnen) en soepele werking van de automatische tranmissie. De Lexus 400 is gewoon de beste auto waar ik ooit mee gereden heb, en wij testten op het circuit van Zolder zowat alle merken die concurrerend waren. Eerlijk is eerlijk. Al blijft een auto natuurlijk een bij uitstek emotioneel product, waar je oneindig kunt over discuteren. En nu terug naar de walvissen, zeker? Waar ging het ook weer over?

Rudy 16 januari 2008 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3212770)

Ah kom zeg. Als er geen Toyota's worden gekocht worden het slechte tijden voor de walvissen;

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be