![]() |
Wat moet er gebeuren als het Octopusoverleg mislukt?
Wat moet er gebeuren als het Octopusoverleg mislukt?
|
Octopus Bis (dixit een bijzonder cynische Milquet) ...
|
De enige logische oplossing is optie 3, maar we kunnen er nu al vanuit gaan dat het optie 1 wordt, zeker?
|
iedereen weet dat er geen oplossing zal komen uit dit octopusoverleg, dit is gewoon wat tijdverdrijf met als enig doel de publieke opinie in slaap te wiegen.
alles hangt af van CD&V, gaan zij hun belofte standhouden en uit de regering stappen als er geen grote staatshervorming komt? en wat is een grote staatshervorming? NVA zie ik sowieso eruit stappen. |
Dit Piovra-overleg is niet meer dan een uitstel van executie volgens mij.
Als CD&V plooit, dan zullen ze dit voelen bij de volgende verkiezingen. NVA heeft voor extra geloofwaardigheid (en stemmen) gezorgd en hopelijk beseffen ze dit. De richting is gekozen. Het Belgische model kost elke dag handenvol geld, maar op een paar maanden extra zal het nu ook niet meer steken. We moeten positief blijven en het een kans geven, maar als het mislukt, dan zijn nieuwe verkiezingen misschiens wel de beste oplossing. Ik mag niet stemmen in deze poll, maar de splitsing schrikt mij allang niet meer af. |
In een normaal land zou men tot de constatatie komen dat men niet verder kan samenleven en dus een boedelscheiding opmaken.
In bananenkoninkrijk België zal men alle wetten verkrachten, nieuwe a la carte bijmaken om de morsdode construktie toch nog overeind te houden. Wanneer het begin van de weg naar een normaal land aangevat wordt, hangt af van de CVP. Hoe ver reikt de macht nog van de oude krokodillen binnen de partij en hoe lang negeren de "jongeren" de lust van de Belgische postjes? Wanneer brengt men die befaamde "5 minuten politieke moed" op? |
We mogen aannemen dat er nu achter de schermen heel ernstig gewerkt wordt.
Men is truukjes aan het uitvinden om de Vlamingen zware toegevingen te doen slikken. Ben zeer benieuwd met wat ze voor de dag komen. En of de Vlaming het gaat slikken. |
Of Vlaanderen zou naar analogie met de eenzijdige splitsing van BHV ook kunnen beslissen om bevoegdheden te onttrekken van de fed. regering....
Als de Walen hun bevoegdheden federaal willen houden,ok,maar Vlaanderen kan al de bevoegdheden die ze zelf willen, opeisen. Uiteraard moet elk gewest ( deelstaat ) zelf instaan voor de financiële haalbaarheid van zijn beleid. |
Citaat:
voor zij die België trachten te behouden ... lijkt een asymetrisch federalisme nog de meest haalbare oplossing in de geesten echter zijn deze twee landen in het beste geval nog een confederatie |
Citaat:
De enige optie is nieuwe verkiezingen, waardoor kan blijken dat de trent van 10 juni, ivm de staatshervorming bevestigd wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer nieuwe verkiezingen gepland worden moet maar 1 bewuste mens klacht neerleggen en hop daar gaat de boel Sorry zwart en geel je was me enkele seconden voor :oops: |
Citaat:
|
Ik hoop op drie, maar het gaat waarschijnlijk wel 1 zijn, maar zonder de NVA. Niemand gaat zich eraan wagen om nu opnieuw verkiezingen te organiseren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen als de franstaligen iets niet willen, dan kan er van alles: wacht maar af met BHV. Verafstoot/Leterme heeft het alvast weer voor zich uit geduwd, en de franstaligen zijn hééélemaal niet onder de indruk. Het spelletje zal nog j�*�*�*renlang aanslepen. De Vlaamse kiezers moesten maar niet zo dom zijn meer dan één vierde van hun kiezerskorps ( VB + LDD in feite) te laten gijzelen door de "democratische" partijen die niet eens de betekenis van dat woord willen kennen... Ook LDD en NVA zal nog wel aan de kant worden gehouden, maar de Milquet- en Maingainpartij, die zullen steeds helpen beslissen. Laten we NVA + LDD + VB zodanig groot maken dat de rest van de "democratische" partijen nog juist een cordon sanitaire rond hun eigen kunnen maken... en dan orde op zaken stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die troef moeten de Vlaamse politici juist uitspelen !!! geen franstalig stemmengeronsel meer in Vlaams Brabant ! :x |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be