![]() |
Racisme in Wallonië?? Hoezo...
Indien de franstalige politici beweren dat er geen voedingsbodem voor racistische partijen is en dat de Walen over het algemeen "verdraagzamer" zijn komt bij het volgende filmpje bedrogen uit. Dit speelde zich ergens af bij een verkoop van spullen in een lokaal café in Verviers in 1992. Bemerk hoe de oude dame tot 2x toe de naam "AGIR" scandeert naar de allochtonen. AGIR was destijds een Waals-nationale racistische splintergroep vooral actief in het Luikse en Verviers.
http://nl.youtube.com/watch?v=-lHCV1u5Bt8 |
Als je reacties leest in de Waalse kranten over misstanden veroorzaakt door allochtonen, dan zijn die niet minder dan in Vlaanderen.
In Wallonië hebben ze de mensen van FN zo gepest dat de meesten het opgegeven hebben en nu verklaren ze dat enkel de Vlamingen racisten zijn. Vergeet het maar ; de Walen zijn nog meer voor eigen volk dan de Vlamingen en zelfs een Vlaming die 30 jaar in een dorp woont , blijft nog altijd een vreemde, al behandelen ze die niet vijandig! ( zelfs iemand uit een ander nabijgelegen dorp, blijft een vreemde) Ik spreek wel over de landelijke dorpen, niet over de stedelijke gebieden. |
Citaat:
|
Citaat:
Yup,daar zeggen zelfs de Italianen tegen jou,sâle flamin.De walen zelf..les flamins ne sont pas des djîns(vlamingen zijn geen mensen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als het een troost kan zijn, de vlamingen op vakantie in de Ardennen denken ook altijd dat niemand ze verstaat :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je snapt mijn zin precies niet. ik bedoel dus dat Vlamingen en Walen niet echt veel van elkaar verschillen. blijkbaar vind jij van wel, wie is dan de racist? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be