Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Racisme in Wallonië?? Hoezo... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100875)

Sinistra 17 januari 2008 22:34

Racisme in Wallonië?? Hoezo...

Indien de franstalige politici beweren dat er geen voedingsbodem voor racistische partijen is en dat de Walen over het algemeen "verdraagzamer" zijn komt bij het volgende filmpje bedrogen uit. Dit speelde zich ergens af bij een verkoop van spullen in een lokaal café in Verviers in 1992. Bemerk hoe de oude dame tot 2x toe de naam "AGIR" scandeert naar de allochtonen. AGIR was destijds een Waals-nationale racistische splintergroep vooral actief in het Luikse en Verviers.

http://nl.youtube.com/watch?v=-lHCV1u5Bt8

omaplop 19 januari 2008 12:49

Als je reacties leest in de Waalse kranten over misstanden veroorzaakt door allochtonen, dan zijn die niet minder dan in Vlaanderen.

In Wallonië hebben ze de mensen van FN zo gepest dat de meesten het opgegeven hebben en nu verklaren ze dat enkel de Vlamingen racisten zijn.

Vergeet het maar ; de Walen zijn nog meer voor eigen volk dan de Vlamingen en zelfs een Vlaming die 30 jaar in een dorp woont , blijft nog altijd een vreemde, al behandelen ze die niet vijandig!

( zelfs iemand uit een ander nabijgelegen dorp, blijft een vreemde) Ik spreek wel over de landelijke dorpen, niet over de stedelijke gebieden.

Zwartengeel 19 januari 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3216135)
Als je reacties leest in de Waalse kranten over misstanden veroorzaakt door allochtonen, dan zijn die niet minder dan in Vlaanderen.

In Wallonië hebben ze de mensen van FN zo gepest dat de meesten het opgegeven hebben en nu verklaren ze dat enkel de Vlamingen racisten zijn.

Vergeet het maar ; de Walen zijn nog meer voor eigen volk dan de Vlamingen en zelfs een Vlaming die 30 jaar in een dorp woont , blijft nog altijd een vreemde, al behandelen ze die niet vijandig!

( zelfs iemand uit een ander nabijgelegen dorp, blijft een vreemde) Ik spreek wel over de landelijke dorpen, niet over de stedelijke gebieden.

In Wallonië is het daarentegen wel zo dat sommige zaken waarvoor men in Vlaanderen waarschuwt dat het VB ze zou invoeren indien zij aan de macht komen, daar ondertussen al zonder veel heisa ingevoerd zijn door de PS. Ik denk bijvoorbeeld aan de avondklok voor minderjarigen in de gemeente Grâce-Hollogne.

Gargamel 19 januari 2008 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3216135)

Yup,daar zeggen zelfs de Italianen tegen jou,sâle flamin.De walen zelf..les flamins ne sont pas des djîns(vlamingen zijn geen mensen)

Essevee_VL 20 januari 2008 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3216373)
Yup,daar zeggen zelfs de Italianen tegen jou,sâle flamin.De walen zelf..les flamins ne sont pas des djîns(vlamingen zijn geen mensen)

Laat die bindtouwtjesvreters maar brabbelen! Vlamingen zijn idd geen mensen. :lol:

santos 29 januari 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3216373)

En toen ging je wekker af en was het tijd om gaan te werken.

Jazeker 29 januari 2008 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3230913)

Het is niet omdat het niet in je kraam past dat je de negationist moet uithangen, he.

santos 29 januari 2008 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3231213)
Het is niet omdat het niet in je kraam past dat je de negationist moet uithangen, he.

Er moet ook niet gezeverd worden hé.

Jeronimo 29 januari 2008 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3231324)
Er moet ook niet gezeverd worden hé.

Goed dat je het zelf toegeeft. ;-)

santos 30 januari 2008 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3231642)
Goed dat je het zelf toegeeft. ;-)

Ik pas mij aan, aan de gemiddelde rechtse vlaming hé.

vlijmscherp 30 januari 2008 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3230913)

nochtans al gehoord hoor, in Brussel en in Wallonië. altijd grappig dat Franstaligen denken dat Vlamingen hun niet verstaan als ze in het dialect spreken.

santos 30 januari 2008 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3232360)
nochtans al gehoord hoor, in Brussel en in Wallonië. altijd grappig dat Franstaligen denken dat Vlamingen hun niet verstaan als ze in het dialect spreken.

En omdat jij dat gehoord hebt is dat ineens reprensentatief voor wallonie.
En als het een troost kan zijn, de vlamingen op vakantie in de Ardennen denken ook altijd dat niemand ze verstaat :)

vlijmscherp 30 januari 2008 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3232380)
En als het een troost kan zijn, de vlamingen op vakantie in de Ardennen denken ook altijd dat niemand ze verstaat :)

heb ik ook niet gezegd hé, ik zeg gewoon dat het bestaat, dat je het niet kunt negeren. Walen zijn geen überras die enkel maar goed zijn en waarbij racisme niet bestaat.

santos 30 januari 2008 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3232395)
heb ik ook niet gezegd hé, ik zeg gewoon dat het bestaat, dat je het niet kunt negeren. Walen zijn geen überras die enkel maar goed zijn en waarbij racisme niet bestaat.

Inderdaad dat uberas zit aan de andere kant van de taalgrens

vlijmscherp 30 januari 2008 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3232402)

en waar heb ik dat gezegd?
je snapt mijn zin precies niet. ik bedoel dus dat Vlamingen en Walen niet echt veel van elkaar verschillen. blijkbaar vind jij van wel, wie is dan de racist?

Zwartengeel 30 januari 2008 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3232402)

Je bedoelt in gemeenten als Linkebeek, Rode en Wezembeek-Oppem?

Zwartengeel 30 januari 2008 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3232380)

Ah, ik dacht dat de Franstaligen geen Nederlands wilden leren omdat toch niemand het 'patois' van de Vlamingen verstaat?

santos 30 januari 2008 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3232413)
Ah, ik dacht dat de Franstaligen geen Nederlands wilden leren omdat toch niemand het 'patois' van de Vlamingen verstaat?

Tja misschien uw manier van denken in vraag instellen.

DebianFox 30 januari 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3232407)
Je bedoelt in gemeenten als Linkebeek, Rode en Wezembeek-Oppem?

Drogenbos en Kraainem niet vergeten ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3232414)
Tja misschien uw manier van denken in vraag instellen.

Ja, de meeste Franstaligen hebben het nochtans over "le flamand" (de "Vlaamse" taal) en niet "le néerlandais" .. is dat een excuus om geen Nederlands te moeten leren?

santos 30 januari 2008 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3232432)
Drogenbos en Kraainem niet vergeten ;)

Ja, de meeste Franstaligen hebben het nochtans over "le flamand" (de "Vlaamse" taal) en niet "le néerlandais" .. is dat een excuus om geen Nederlands te moeten leren?

De meeste vlamingen zeggen ook dat ze vlaams spreken ipv nederlands.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be