Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Diversiteit bij de VRT...alleen als het in hun kraam past (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100882)

De Prof 18 januari 2008 08:59

Diversiteit bij de VRT...alleen als het in hun kraam past

Binnenkort begint bij de VRT weer de uitzending Eurosong.
De preselectie voor het grote songfestival van Europa...nu ja 'song'fesitival...

Het mag daarom gezegd worden dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar zingen...maar dat heeft men in Vlaanderen of beter bij de VRT nog niet begrepen.

Als men ginder op songfestival iets van betekenis wil zijn moet men vooral opvallen en iets gedurfd brengen.

Een zekere diversiteit dus.
En daar wil de VRT niet van weten...
De Antwerpse volksgroep Katastroof stelde zich kandidaat voor de preselectie maar werd prompt geweigerd.:evil:

Katastroof is een muziekgroep die vooral folk brengt en dit doet op een vrij humoristische wijze.

Ik begrijp echt niet waarom de VRT deze groep weigert.
Mss om hun schunnige taal...maar daar verstaat meer dan de helft van Europa toch niks van...en weegt dat echt op tegen de andere kandidaten in..laat ons zeggen hun 'carnavalse' houdingen..

Ik ben van mening dat..wil België..of Vlaanderen, toch en kans maken...dat men juist moet spelen op diversiteit...jammer dat de VRT daar anders over denkt.

Libro 18 januari 2008 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 3214805)
De Antwerpse volksgroep Katastroof stelde zich kandidaat voor de preselectie maar werd prompt geweigerd.:evil:

8OHoe halen die van Katastroof het in hun hoofd? Hoewel, ik ben ervan overtuigd dat ze zouden winnen

Citaat:

Katastroof is een muziekgroep die vooral folk brengt en dit doet op een vrij humoristische wijze.
Zeg maar op hilarische wijze.

Citaat:

Ik ook niet, ik denk echt dat die zouden winnen.
Citaat:

Mss om hun schunnige taal...maar daar verstaat meer dan de helft van Europa toch niks van...en weegt dat echt op tegen de andere kandidaten in..laat ons zeggen hun 'carnavalse' houdingen..
Ze zijn eigenlijk niet schunniger dan de gemiddelde R&B'er maar wel véél volkser.

Uh-Huh 18 januari 2008 15:00

Het zou misschien ook kunnen dat die muziekgroep gewoon niet zó geweldig werd bevonden door de VRT?

Alé, 't is maar een gedacht zunne...

santos 18 januari 2008 16:10

Omdat niemand die verstaat buiten de provincie grenzen van Antwerpen, dat lijkt me al een goede reden. Maar bon de strangers kunnen misschien eens proberen :lol:

Rudy 18 januari 2008 23:09

Citaat:

De preselectie voor het grote songfestival van Europa...nu ja 'song'fesitival...

Het mag daarom gezegd worden dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar zingen...maar dat heeft men in Vlaanderen of beter bij de VRT nog niet begrepen.

Als men ginder op songfestival iets van betekenis wil zijn moet men vooral opvallen en iets gedurfd brengen.

Ik ben van mening dat..wil België..of Vlaanderen, toch en kans maken...dat men juist moet spelen op diversiteit...jammer dat de VRT daar anders over denkt.

Ik ben de eerste om te pleiten voor diversiteit. Echter, kans maken binnen Eurosong heeft niets met diversiteit te maken. Zelfs niet met kwaliteit. Een politieke cinema. Het interessante aan Eurosong vind ik dat het een soort barometer is qua sympathieën tussen landen.

MaGNiFiCaT 18 januari 2008 23:24

Citaat:

1: eurosongfestival is een platte, ordinaire, commerciele bedoening

2: als je het volgend jaar NIET wilt meedoen, moet je vooral een groep met Antwerps dialect zenden.:-o

3: wie is katastroof, ik hoorde nog nooit van hen.:-o

Zwartengeel 19 januari 2008 08:12

Citaat:

'Diversiteit' betekent bij de VRT dat men de voorkeur geeft aan een hiphopnummer met Turks-etnische invloeden, gebracht door de zoon van een Marokkaan wiens vader indertijd huwde met de dochter van een Italiaanse mijnwerker die al sedert het eind van de jaren vijftig in Vlaanderen woont. En nu gij!

De Prof 19 januari 2008 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3215176)
Het zou misschien ook kunnen dat die muziekgroep gewoon niet zó geweldig werd bevonden door de VRT?

Alé, 't is maar een gedacht zunne...

Mag de Vlaming daar niet over beslissen.
Oké als er 5 of 10 muziekkanten zich aanbieden met hetzelfde genre...dat je dan gaat selecteren.
Maar ik ben er zeker van dat er geen tweede groep zoals Katastroof is om mee te doen.

De Prof 19 januari 2008 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3215300)
Omdat niemand die verstaat buiten de provincie grenzen van Antwerpen, dat lijkt me al een goede reden. Maar bon de strangers kunnen misschien eens proberen :lol:

Jij vindt dat een 'goede' reden? 8O

Het songfestival draait helemaal niet of men er al dan niet iets van verstaat.
Daarbij wie verstond Urbain trad ?

En zij werden tweede

De Prof 19 januari 2008 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3215768)
Ik ben de eerste om te pleiten voor diversiteit. Echter, kans maken binnen Eurosong heeft niets met diversiteit te maken. Zelfs niet met kwaliteit. Een politieke cinema. Het interessante aan Eurosong vind ik dat het een soort barometer is qua sympathieën tussen landen.

Als ons land blijft altijd steken bij hun 'oude traditie...ik denk dat daar het 'probleem' schuilt.

De Prof 19 januari 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3215783)
1: eurosongfestival is een platte, ordinaire, commerciele bedoening

2: als je het volgend jaar NIET wilt meedoen, moet je vooral een groep met Antwerps dialect zenden.:-o

3: wie is katastroof, ik hoorde nog nooit van hen.:-o

Als je er nog nooit van gehoord hebt...hoe kan je dan een oordeel vormen?
En ook voor u de vraag verstond jij wat "Urbain trad" zong?

De Prof 19 januari 2008 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3215916)
'Diversiteit' betekent bij de VRT dat men de voorkeur geeft aan een hiphopnummer met Turks-etnische invloeden, gebracht door de zoon van een Marokkaan wiens vader indertijd huwde met de dochter van een Italiaanse mijnwerker die al sedert het eind van de jaren vijftig in Vlaanderen woont. En nu gij!

inderdaad...alles behalve onze eigen levensstijl en gewoontes.

Rudy 19 januari 2008 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 3215944)
Als ons land blijft altijd steken bij hun 'oude traditie...ik denk dat daar het 'probleem' schuilt.

Ik denk niet dat we met het Vlaamse lied veel kans maken. In Vlaanderen zelf klagen Vlaamse artiesten dat ze te weinig op de radio te horen zijn.

driewerf 19 januari 2008 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 3215941)
Jij vindt dat een 'goede' reden? 8O

Het songfestival draait helemaal niet of men er al dan niet iets van verstaat.
Daarbij wie verstond Urbain trad ?

En zij werden tweede

heeft den Urbain echt meegedaan? :lol:
urban trad staat kwa muzikale kwaliteit een pak hoger dan katastroof, ze.

Duvelke 19 januari 2008 12:31

katastroof voor eurosong, oh please

Ik had toch beter verwacht van hen. Derbij je komt best met engelstalige muziek af als je meedoet met eurosong. Ge ga toch geen stom nederlands zingen zeker.

C uit W 19 januari 2008 12:53

Ow yeah!

Jazeker 19 januari 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3215300)
Omdat niemand die verstaat buiten de provincie grenzen van Antwerpen, dat lijkt me al een goede reden.

Ik neem aan dat jij ieder jaar de Sloveense inzending tot de letter kan meezingen.

Jazeker 19 januari 2008 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3216095)
Ge ga toch geen stom nederlands zingen zeker.

Wat is er mis met Nederlands? Je spreekt hier toevallig over mijn moedertaal.

Rudy 19 januari 2008 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3216148)

Inderdaad. Iemand die z'n eigen culturele afkomst verloochent. Dat zijn de ergste.

Duvelke 19 januari 2008 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3216148)

Er is niets mis met het nederlands. Ik vind het gewoon geen taal voor in te zingen. Slechts enkele nederlandstalige liedjes vallen nog goed mee, en worden nog goed verkocht in Vlaanderen. Maar als je iets of wat buiten de grenzen gaat, kom je niet ver met je nederlandstalige muziek hoor. Daarom dat de meeste Belgische groepen engels zingen. Wat een veel betere en bekende en schoondere taal is voor in te zingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be