Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cathy Berx wordt nieuwe gouverneur van Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100945)

bob. 20 januari 2008 09:01

Cathy Berx wordt nieuwe gouverneur van Antwerpen

Het wordt tijd dat er weer een ..." vrouw " gouverneur is.

Maar is dat wel zo ?!

toccata 20 januari 2008 09:29

?
edit: ik lees het nu pas
toch een beetje jong om nu al gouverneur te worden

Knuppel 20 januari 2008 09:38

Het zijn nu eenmaal de drie 'grote' partijen die ook dit soort posten onder mekaar verdelen. Wie kan zich dat anders voorstellen? Waar is er ooit een gouverneur geweest die niet van VLD, SP.A of CD&V-signatuur was? Als iedereen om de beurt de bal krijgt wordt er niet gevochten.

In Limburg was er ook een vrouw gouverneur voor Stevaert de bal kreeg. Hilde Houben-Bertrand kwam eveneens uit de CD&V-stal.

Knuppel 20 januari 2008 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3217156)
?
edit: ik lees het nu pas
toch een beetje jong om nu al gouverneur te worden

De CD&V was aan de beurt en het meiske zal de belangrijkste 'kennissen' hebben.

rookie 20 januari 2008 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3217172)
De CD&V was aan de beurt en het meiske zal de belangrijkste 'kennissen' hebben.

capaciteiten zullen wel geen criterium zijn denk ik :roll:

Knuppel 20 januari 2008 10:33

.

Knuppel 20 januari 2008 10:33

Neen, dat zeker niet.
De juiste partijkaart en de juiste sekse zijn veel belangrijker.

Jazeker 20 januari 2008 10:34

Wat stelt dat provinciaal niveau nu voor. Dat zijn gewoon postjes en ambtenaren die nergens voor nodig zijn. De Vlaamse overheidsadministratie kan evengoed een flitspaal zetten of een put in een baan laten vullen.

Jazeker 20 januari 2008 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3217253)
Neen, dat zeker niet.
De juiste partijkaart en de juiste sexe zijn veel belangrijker.

Hehehe... als je het op DIE manier schrijft, krijgt het wel een heel bijzondere bijbetekenis. Het is nog altijd de VLD niet, he ;-)

rookie 20 januari 2008 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217256)
Wat stelt dat provinciaal niveau nu voor. Dat zijn gewoon postjes en ambtenaren die nergens voor nodig zijn. De Vlaamse overheidsadministratie kan evengoed een flitspaal zetten of een put in een baan laten vullen.

en hoe wordt die overbodige post betaald? Een vrijbiljet voor de zaterdagse pensenkermis van de plaatselijke KWB of iets dergelijks?:-P

Den Duisteren Duikboot 20 januari 2008 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 3217251)
capaciteiten zullen wel geen criterium zijn denk ik :roll:

Kom, kom. Berckx is echt wel iemand met talent, visie en werklust. Ik vind het eerder zonde dat ze zo'n marginaal mandaat krijgt aangeboden.

toccata 20 januari 2008 10:50

Hebben provoncies nog echt nut eigenlijk
de meeste dingen kunnen toch door de Vlaamse regering gedaan worden (of adhoc samenwerkingsverbanden tussen gemeenten)

Jazeker 20 januari 2008 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3217273)
Hebben provoncies nog echt nut eigenlijk
de meeste dingen kunnen toch door de Vlaamse regering gedaan worden (of adhoc samenwerkingsverbanden tussen gemeenten)

Inderdaad. Het is een totaal nutteloos niveau aan postjes. Kan je gemakkelijk uitgerangeerde politici of ambtenaren in parkeren. Maar nut?

Knuppel 20 januari 2008 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217256)

Het stelt goed betaalde postjes voor en een extra pensioen daarna.
Camille Paulus was VLD-er en ruimt plaats voor de CD&V. Meer moet dat niet zijn voor de partijen om mekaar te bevredigen en tevreden te houden.

Jazeker 20 januari 2008 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3217285)
Het stelt goed betaalde postjes voor en een extra pensioen daarna.
Camille Paulus was VLD-er en ruimt plaats voor de CD&V. Meer moet dat niet zijn voor de partijen om mekaar te bevredigen en tevreden te houden.

Ik kan enkel maar hopen dat LDD, VB en voor mijn part zelfs wat klein-linkse partijen flink groeien bij de volgende verkiezingen om aan dat monsterverbond van elkaar masturberende drie-partijenstelsel eens een eind te maken.

Knuppel 20 januari 2008 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217289)
Ik kan enkel maar hopen dat LDD, VB en voor mijn part zelfs wat klein-linkse partijen flink groeien bij de volgende verkiezingen om aan dat monsterverbond van elkaar masturberende drie-partijenstelsel eens een eind te maken.

Het VB is al groter dan de VLD en de SP.A.
Aan de grootte ligt het dus niet (alleen) dat slechts de drie 'klassieke' belgicistische partijen het provinciale bed met elkaar delen.

circe 20 januari 2008 11:07

Is gouverneur een vaste job tot aan je pensioen? Knap van Cathy Berx dan!

Goed dat Minister van Staat Joscordon Geyssels al een vaste post bij Klopnogwatgelduithunzakken111111 gekregen had, of we zaten met den dienen opgescheept tot aan zijn pensioen!

Jazeker 20 januari 2008 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3217293)
Het VB is al groter dan de VLD en de SP.A.
Aan de grootte ligt het dus niet (alleen) dat slechts de drie 'klassieke' belgicistische partijen het provinciale bed met elkaar delen.

Het VB is niet groter dan de drie samen, my dear...

Jazeker 20 januari 2008 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3217295)
Is gouverneur een vaste job tot aan je pensioen? Knap van Cathy Berx dan!

Jups. Geen verkiezingen voor nodig ook. Gewoon een parkeerplaatsje waar je politici zet tot je ze (nooit meer) ophaalt.

Knuppel 20 januari 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217296)
Het VB is niet groter dan de drie samen, my dear...

Ah. Dan ben ik uit mijn droom verlost. Ik dacht namelijk dat de oorzaak vooral moest gezocht worden bij de belgicistoïde aard van het beestje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be