![]() |
Cathy Berx wordt nieuwe gouverneur van Antwerpen
Het wordt tijd dat er weer een ..." vrouw " gouverneur is.
Maar is dat wel zo ?! |
?
edit: ik lees het nu pas toch een beetje jong om nu al gouverneur te worden |
Het zijn nu eenmaal de drie 'grote' partijen die ook dit soort posten onder mekaar verdelen. Wie kan zich dat anders voorstellen? Waar is er ooit een gouverneur geweest die niet van VLD, SP.A of CD&V-signatuur was? Als iedereen om de beurt de bal krijgt wordt er niet gevochten.
In Limburg was er ook een vrouw gouverneur voor Stevaert de bal kreeg. Hilde Houben-Bertrand kwam eveneens uit de CD&V-stal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
.
|
Neen, dat zeker niet.
De juiste partijkaart en de juiste sekse zijn veel belangrijker. |
Wat stelt dat provinciaal niveau nu voor. Dat zijn gewoon postjes en ambtenaren die nergens voor nodig zijn. De Vlaamse overheidsadministratie kan evengoed een flitspaal zetten of een put in een baan laten vullen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hebben provoncies nog echt nut eigenlijk
de meeste dingen kunnen toch door de Vlaamse regering gedaan worden (of adhoc samenwerkingsverbanden tussen gemeenten) |
Citaat:
|
Citaat:
Camille Paulus was VLD-er en ruimt plaats voor de CD&V. Meer moet dat niet zijn voor de partijen om mekaar te bevredigen en tevreden te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Het VB is al groter dan de VLD en de SP.A. Aan de grootte ligt het dus niet (alleen) dat slechts de drie 'klassieke' belgicistische partijen het provinciale bed met elkaar delen. |
Is gouverneur een vaste job tot aan je pensioen? Knap van Cathy Berx dan!
Goed dat Minister van Staat Joscordon Geyssels al een vaste post bij Klopnogwatgelduithunzakken111111 gekregen had, of we zaten met den dienen opgescheept tot aan zijn pensioen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ah. Dan ben ik uit mijn droom verlost. Ik dacht namelijk dat de oorzaak vooral moest gezocht worden bij de belgicistoïde aard van het beestje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be