Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wasserette om de hoek. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100958)

PollyCorrect 20 januari 2008 12:28

Wasserette om de hoek.

Er is sinds kort een wasserette om de hoek. Niet in mijn straat, maar om de hoek. En tussen dat pand en het mijne staat nog een gebouwtje van 3 verdiepingen.

En toch hoor ik sinds een week of 2 constant wanneer er machines draaien. In mijn hall, slaapkamer, badkamer. En zelfs een beetje in mijn woonkamer als het stil is.

In mijn slaapkamer kan ik niet meer binnen voor 22uur, omdat dat onwijs romantisch klinkt daar, droogmachines en wasmachines ronken. En toch is dat salon om de hoek!

Wanneer ik mijn raam open zet ruik ik alleen maar Dash. Ook niet bepaald ecologisch, laat staan dat ik zin heb om dat te krijgen als "frisse lucht".

Probleem dus. Mijn appartement is half bewoonbaar geworden.

Geluid kan vreemde dingen doen. Het stijgt, en waarschijnlijk klinkt het bij mij boven luider dan bij de buren beneden.

Nu ben ik die eigenaar gaan spreken, en die is wel begripvol. Hopelijk kan daar iets aan gedaan worden.

Wel zielig hoor, voor jonge ondernemers die dan eens iets doen, en dan van alle buren op hun tiefus krijgen.

berre 20 januari 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3217454)
Er is sinds kort een wasserette om de hoek. Niet in mijn straat, maar om de hoek. En tussen dat pand en het mijne staat nog een gebouwtje van 3 verdiepingen.

En toch hoor ik sinds een week of 2 constant wanneer er machines draaien. In mijn hall, slaapkamer, badkamer. En zelfs een beetje in mijn woonkamer als het stil is.

In mijn slaapkamer kan ik niet meer binnen voor 22uur, omdat dat onwijs romantisch klinkt daar, droogmachines en wasmachines ronken. En toch is dat salon om de hoek!

Wanneer ik mijn raam open zet ruik ik alleen maar Dash. Ook niet bepaald ecologisch, laat staan dat ik zin heb om dat te krijgen als "frisse lucht".

Geluid kan vreemde dingen doen. Het stijgt, en waarschijnlijk klinkt het bij mij boven luider dan bij de buren beneden.

Nu ben ik die eigenaar gaan spreken, en die is wel begripvol. Hopelijk kan daar iets aan gedaan worden.

Wel zielig hoor, voor jonge ondernemers die dan eens iets doen, en dan van alle buren op hun tiefus krijgen.

vita dura est, mijn beste

L. J. Brutus 20 januari 2008 14:17

Citaat:

Muziek? Ik woon ook op een appartement en mijn buur is een half-dove TV-maniak, VTM dan nog. Ik geef hem in ruil een beetje Deep Purple.

MaGNiFiCaT 20 januari 2008 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3217704)
Muziek? Ik woon ook op een appartement en mijn buur is een half-dove TV-maniak, VTM dan nog. Ik geef hem in ruil een beetje Deep Purple.

8O8OOMG ik zou zot worden. Ik kan daar écht niet tegen, tv's horen afspelen.
Dat is het grote nadeel van appartementen: je kunt er ecte mafketels als buren hebben...:?

MaGNiFiCaT 20 januari 2008 14:30

Citaat:

Wat een geluk dat je het niet gekoct hebt, want de waarde zal nu wel dalen...:? Trouwens, ik vraag me af waarom zoiets wel nog in woonzone kan, en waarom dit niet verplicht wordt naar bedrijvenzone (met alle ongemakken vandien voor de klanten die wat verder dan om de hoek moeten.)

MaGNiFiCaT 20 januari 2008 14:32

Ik ben zo blij dat ik in mn alleenstaande woning woon, zonder alle last en ongemakken van buren rondom me.

L. J. Brutus 20 januari 2008 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3217735)
8O8OOMG ik zou zot worden. Ik kan daar écht niet tegen, tv's horen afspelen.
Dat is het grote nadeel van appartementen: je kunt er ecte mafketels als buren hebben...:?

Overleggen doet wonderen: we hebben afgesproken geen van beide nog ons favoriet lawaai na middernacht verder te zetten. Voorts doen appartementen wonderen voor je stookoliefactuur.

Derk de Tweede 20 januari 2008 14:57

Bij mij vliegen dag en nacht de treinen om me oren!
Soms zelfs een ouwe stomer van de DB

roger verhiest 20 januari 2008 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3217797)
Bij mij vliegen dag en nacht de treinen om me oren!
Soms zelfs een ouwe stomer van de DB

In welk station is deze foto genomen ?

job 20 januari 2008 18:01

Citaat:

Nu op de andere hoek ook nog een wassalon, en als je dit ook een 'half bewoonbaar' appartement brengt, kan je -eindelijk- volop genieten van een geheel bewoonbaar appartement...;-)

Groentje-18 20 januari 2008 18:42

Midden in de stad op een kot samen met nog honderden andere studenten leven is ook niet bevorderlijk voor je nachtrust.
Het vervelende daaraan is dat je enkel kan slapen (als je zelf niet op stap bent om de één of ander reden) wanneer de laatste terugkomt van op stap gaan, en wanneer de eerste opstaat om naar de les/hun studentenwerk te gaan. Jammergenoeg overlappen die tijdsintervals mekaar. :?

PollyCorrect 20 januari 2008 19:02

ik ga met die wasserette eigenaar praten, hem bij mij thuis laten luisteren hoe gezellig wasdag wel is, en hem verzoeken iets aan isolatie te gaan doen. Kan simpel op te lossen zijn, aangezien hij er al een jaar is en het voordien niet zo luid klonk...

manta 20 januari 2008 19:14

Citaat:

Mss staan de machines tegen de muur . Of los op de grond ?
Met een stuk speciaal rubber ertussen te zetten scheelt dat al een pak .

Anderzijds , een vibrerend bed heeft ook niet iedereen in huis hé :-P
In de Amerikaanse motels moet je er zelfs voor betalen ;-)

PollyCorrect 20 januari 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3218308)
Mss staan de machines tegen de muur . Of los op de grond ?
Met een stuk speciaal rubber ertussen te zetten scheelt dat al een pak .

Anderzijds , een vibrerend bed heeft ook niet iedereen in huis hé :-P
In de Amerikaanse motels moet je er zelfs voor betalen ;-)

:lol: Ja, idd! volgens mij hebben ze iets geklust en een isolatiemateriaal weggehaald, want het is echt vreselijk! Niks geen vibrerend bed :lol: maar een geamplifieerd ronkmotorgeluid... :(

circe 20 januari 2008 19:27

En hoe zit het dan met je buren die ertussenin zitten? Of zien die er ondertussen uit als geklutste eieren?

PollyCorrect 20 januari 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3218326)
En hoe zit het dan met je buren die ertussenin zitten? Of zien die er ondertussen uit als geklutste eieren?

Ja, ik snap het ook niet!

Want het is de muur tussen ons in die zo vibreert; maar volgens mij is dat gebouw van de buren op zich beter geïsoleerd. Niet moelijk want het onze is dat nul komma nihil..

Misschien is die muur bij hun wel van het trappenhuis ofzo. Ik weet wel dat geluid opstijgt, en dat je bv bij mij op het 3e de straatgeluiden vreemd genoeg sterker hoort dan op de gelijkvloers. Heel vreemd ,daar hoor je de tram bijna niet.

Derk de Tweede 20 januari 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3217997)
In welk station is deze foto genomen ?

Het station is vorige week gesloopt, Hilversummers noemde het het "kleine stationetje" (gebouwd 1954).

Het vonnis wordt voltrokken:

In 1928 zag het er zo uit:

Tavek 20 januari 2008 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3218255)
Midden in de stad op een kot samen met nog honderden andere studenten leven is ook niet bevorderlijk voor je nachtrust.
Het vervelende daaraan is dat je enkel kan slapen (als je zelf niet op stap bent om de één of ander reden) wanneer de laatste terugkomt van op stap gaan, en wanneer de eerste opstaat om naar de les/hun studentenwerk te gaan. Jammergenoeg overlappen die tijdsintervals mekaar. :?

Ik had dat vroeger ook. Zit nu in een gebouw waar de muren van dik gewapend beton zijn, en iedereen verplicht is een dempingslaag te leggen onder zijn vloerbekleding. Probleem opgelost.

Studenten die om 4 uur snachts thuis komen storen mij niet meer :)

PollyCorrect 29 januari 2008 21:10

Huisbaas wil aangetekend schrijven sturen naar dat wassalon, en de eigenaar voor de Vrederechter brengen.

Zijn gebouw (waar ik al ZES jaar gelukkig in woon) is idd in waarde gedaald door die overlast. Plus hij is nog een menselijk figuur, en wil dat men in zijn appartementen gelukkig is. Goeie huurders zijn ook een zeldzaam goed geworden blijkbaar ;)

Derk de Tweede 29 januari 2008 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3231839)
Huisbaas wil aangetekend schrijven sturen naar dat wassalon, en de eigenaar voor de Vrederechter brengen.

Zijn gebouw (waar ik al ZES jaar gelukkig in woon) is idd in waarde gedaald door die overlast. Plus hij is nog een menselijk figuur, en wil dat men in zijn appartementen gelukkig is. Goeie huurders zijn ook een zeldzaam goed geworden blijkbaar ;)

Anders maar de waterleiding saboteren! :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be