![]() |
Bij welke vakbond ben je?
Bij welke vakbond ben je?
Voor de duidelijkheid: ACOD = deel ABVV VSOA = deel ACLVB LBC-NVK = deel ACV De NCK werd opgenomen, maar heeft geen volle rechten als vakbond. |
Geen enkel. Ik laat mijn belangen verdedigen door een Centrale Ondernemingsraad, voor degene ik binnenkort moet gaan stemmen ja.
En ze doen dat goed. |
Citaat:
OT: militant bij ACV, maar lid van LBC-NVK (dat heb je als je werkt, he :p). |
Sinds een jaar aangesloten bij ACV.
|
Afgevaardigde, militant dus bij het ACOD (dus een onderdeel vh ABVV, zoals Lombas terecht opmerkte) 8-)
|
Momenteel nog niet aangesloten.
Ik vraag me af wanneer de vakbond eindelijk eens gaat pleiten voor gelijke pensioenen voor werknemers en zelfstandigen. |
ACLVB , bij de rest ben ik niet gewenst als VB'er.
|
Citaat:
|
Citaat:
Enkel als ze bij verkiezingen actief op VB-lijst gaan staan, krijgen ze problemen. |
Citaat:
Het zou evident zijn dat de vakbonden de zelfstandigen zouden aanzien als bondgenoten tegen het groot-kapitaal. Maar zolang de vakbond niet tot dat inzicht komt, ziet het er niet rooskleurig uit. Maar ik wil ook de vakbond niet als enige schuldige aanwijzen. De meeste zelfstandigen hebben daar zelf minstens evenveel schuld aan: zij weigeren "geproletariseerd" te worden, en gedragen zich liever als de slippendragers van het groot-kapitaal. |
Citaat:
|
Aclvb
|
Citaat:
|
voorlopig nog studerend dus niks.
Lijkt zo ver weg nog.. ik zou niet weten hoe ik eraan moest beginnen:? |
Citaat:
Als morgen LDD zich pertinent tegen vakbonden uit, dan zullen deze militanten ook niet meer welkom zijn bij dezelfde vakbonden. Hoe kun je ook in godsnaam lid zijn van een vakbond en tegelijk opkomen bij een partij die dat wil afschaffen? Hoezeer kun je je eigen verloochenen? |
Citaat:
Enfin, maar om te zeggen dat ik die "dus" niet zo goed begrijp. ;-) |
Citaat:
Goh ja, binnenkort kunnen de vrijgestelden misschien meegaan in het stemhokje? Gans die zuiltoestanden zijn compleet achterhaald en vooral een kostelijke grap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be