![]() |
tweetalige scholen
Wat denkt u over tweetalige scholen over het gehele Belgische grondgebied?
|
faciliteiten in Sint-Niklaas??? (om maar het meest absurde er uit te halen)
|
Citaat:
|
Kijk eens naar Canada, daar moet een Engelstalige loodgieter uit New Brunswick tweetalige dienst aanbieden of hij hij kan een boete ontvangen.
|
Citaat:
En daar heb je toch geen onderwijs voor nodig.Mijn zoontje is bijna 7 en nu al 4 talig plus het maaslands dialect. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maw: daar zijn de problemen erger dan hier. |
Citaat:
Welke talen? En hoe doet ie dat? |
Citaat:
pools van mijn ex duits daar haar ouders daar wonen engels daar mijn huidige vrouw australisch is dat doen we door hem aandacht te geven in plaats van hem te laten indoctrineren door staatsonderwijs en omdat we materialistische zaken niet op de voorgrond plaatsen in zijn opvoeding.daarbij zijn we tot de conclusie gekomen dat het zeker beter en anders kan als wat deze verzorgingsmaffia ons wil voorschrijven. |
Citaat:
|
Wat bedoel je eigenlijk?
Hier in Vlaanderen krijgen we toch al jaren Frans vanaf het lager onderwijs? Ik dacht vanaf het 4de? In het lager middelbaar kwam Duits en Engels erbij. Althans in 1960 toch, was missschien als voorbereiding voor de komst van onze Noord-Afrikaanse ARBEIDERS bedoeld. Om ons pensioenstelsel te redden en om het vuile werk op te knappen. Tja op de Walen konden we toen al niet rekenen. Mvg, |
Citaat:
|
Citaat:
Oei het ging om TWEETALIGE scholen en niet om Franstalige scholen :oops:... Ach zo dan alle lessen in het Frans behalve de turnles en het vak Nederlands. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
een degelijke Vlaamse lagere en middelbare school is minstens reeds 2 talig.
|
Citaat:
Laat ons beginnen met Arabisch en Berbers in Brussel (als de 2 meest gesproken talen in vele deelgemeenten). Als derde en vierde taal kan dan nog Turks en Pools genomen worden. Van zodra jij deze talen kan spreken is jouw experiment geslaagd, en kunnen we misschien meertalige scholen over gans het grondgebied lanceren. |
|
Frans over heel het grondgebied lijkt me wel wat. Da's een wereldtaal. Vlaams is dat niet. Da's enkel folklore. Ik heb lak aan folklore. Ze is een excuus voor domheid.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be