Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Crem: Er liggen kernwapens op Kleine Brogel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101069)

Geert C 23 januari 2008 18:29

De Crem: Er liggen kernwapens op Kleine Brogel

Er is "een capaciteit nucleair" aanwezig op Kleine Brogel! Dat heeft minister van Landsverdediging De Crem vandaag toegegeven. Hij beweert nu wel dat hij bedoelde dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband, maar dat is even erg! :evil:

Eindelijk wordt dus bevestigt wat al jaren een publiek geheim is: er liggen Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel. 8O

Citaat:

"Ja, er liggen kernwapens op Kleine Brogel"

wo 23/01/08 - Minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) heeft bevestigd dat er "een capaciteit nucleair" aanwezig is op de militaire basis van Kleine Brogel in Peer. Tot nu toe was dat een publiek geheim.

Pieter De Crem deed de uitspraak tijdens een bezoek aan de legerbasis Kleine Brogel in Peer.

"Defensie ontkent of bevestigt het niet, maar iedereen weet dat er in Kleine Brogel een capaciteit nucleair aanwezig is", aldus De Crem.

"Alles gebeurt in NAVO-verband en alle sleutels en procedures daarrond zijn met alle andere NAVO-staten vastgelegd."

"Natuurlijk hopen we ooit tot een nucleairvrije wereld te komen, maar zolang er nog landen zijn met nucleaire wapens, is er sprake van een wedloop."

Minister De Crem zegt intussen dat het om een verspreking gaat. Volgens hem bedoelde hij dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband.
Bron: deredactie.be

De schoofzak 23 januari 2008 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3223269)
Er is "een capaciteit nucleair" aanwezig op Kleine Brogel! Dat heeft minister van Landsverdediging De Crem vandaag toegegeven. Hij beweert nu wel dat hij bedoelde dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband, maar dat is even erg! :evil:

Eindelijk wordt dus bevestigt wat al jaren een publiek geheim is: er liggen Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel. 8O

Is dat even erg dan dat er kernwapens zouden liggen in pakweg Iran of Noord-Korea?

ZERO 23 januari 2008 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3223282)
Is dat even erg dan dat er kernwapens zouden liggen in pakweg Iran of Noord-Korea?

Neen want deNavo is een democratische organisatie die recht heeft op kernwapens.

Andro 23 januari 2008 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3223282)

Uiteraard, je hebt maar één gek nodig om op het knopje te drukken.

L. J. Brutus 23 januari 2008 18:43

Volgens mij schieten ze hier op het groot schietveld naast mijn deur zelfs met verarmd uranium of zo, verklaar anders eens waarom de helft van de straat kanker heeft en de andere helft even kierewiet is als ik?

Geert C 23 januari 2008 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 3223287)
Neen want deNavo is een democratische organisatie die recht heeft op kernwapens.

Geen enkel land of organisatie heeft "recht" op kernwapens.

Pas op, ik weet dat je ze niet kan on-ontdekken, maar ontwapening moet het doel blijven.

UFSIA 23 januari 2008 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3223299)
Volgens mij schieten ze hier op het groot schietveld naast mijn deur zelfs met verarmd uranium of zo, verklaar anders eens waarom de helft van de straat kanker heeft en de andere helft even kierewiet is als ik?

Erg veel incest in de straat misschien ?
Eén grote familie ?

mvg. Sint Ignacius

HAMC 23 januari 2008 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3223302)

Pas op, ik weet dat je ze niet kan on-ontdekken, maar ontwapening moet het doel blijven.

Moet? Waarom? En van wie?

Pietje 23 januari 2008 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3223288)
Uiteraard, je hebt maar één gek nodig om op het knopje te drukken.

²

Knuppel 23 januari 2008 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3223269)

Bron: deredactie.be

Je gaat me toch niet wijsmaken dat een intelligente kerel zoals jij de bevestiging van een politicus nodig had om te weten dat er in Peer kernwapens liggen?

Groentje-18 23 januari 2008 18:58

Zeer doordachte uitspraak op dit moment. :?

Knuppel 23 januari 2008 18:58

Citaat:

Waarom kom je daar nu pas mee af?
Toch niet omdat Flahaut minister van defensie af is?

born2bewild 23 januari 2008 18:59

Citaat:

nee

Knuppel 23 januari 2008 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3223332)
Zeer doordachte uitspraak op dit moment. :?

Heb je het op mij?

Ik heb tenminste al tegen de aanwezigheid van die kernbommen gedemonstreerd voor er werd toegegeven dat ze er lagen.

De Crem is overigens niet de eerste die tussen neus en lippen toegeeft dat ze er liggen.

Knuppel 23 januari 2008 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3223335)
nee

Ja.
Maar niet eenzijdig.

Groentje-18 23 januari 2008 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3223342)
Heb je het op mij?

Ik heb tenminste al tegen de aanwezigheid van die kernbommen gedemonstreerd voor er werd toegegeven dat ze er lagen.

De Crem is overigens niet de eerste die tussen neus en lippen toegeeft dat ze er liggen.

Natuurlijk niet. :)
Sorry als dat onduidelijk was.
Ik had het op De Crem. Ik vind het niet echt van veel intelligentie getuigen om voortdurend de aandacht op dat arsenaal daar te vestigen (waarvan trouwens sowieso al geweten si dat het er is zoals je zegt), in deze tijden, als je begrijpt wat ik bedoel...

Kazan 23 januari 2008 19:17

Is er ook nog echt nieuws?

ericferemans 23 januari 2008 19:26

ja: wie kaatst moet de bal verwachten
Wie vuur eet schijt vonken

Indien er hier kernwapens liggen zijn we meteen een duidelijk en, toegegeven, terecht doel voor kernbommen.
En dat is nog ongezonder.

In dit geval is weggeven beter dan krijgen.

MaGNiFiCaT 23 januari 2008 19:27

Raar onbetrouwbaar heerscap die decrem. Zn woorden moeten al niet te au serieus genomen worden. T'is een aandachtshoer en een nietwiet.

Kazan 23 januari 2008 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3223389)
ja: wie kaatst moet de bal verwachten
Wie vuur eet schijt vonken

Indien er hier kernwapens liggen zijn we meteen een duidelijk en, toegegeven, terecht doel voor kernbommen.
En dat is nog ongezonder.

De Koude Oorlog is gedaan hoor.
Geen enkel land heeft er baat bij om ons te bombarderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be