Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Europees klimaatplan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101071)

Goldband 23 januari 2008 19:08

Europees klimaatplan

Wat denken jullie van het nieuwe klimaatplan?

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...tplan_reacties

Kazan 23 januari 2008 19:15

Ik vind het goed.
Ipv ons geld te geven om toch maar die dure olie te kopen, verplichten ze ons om andere energiebronnen te zoeken.
Zo lossen we het klimaatprobleem op en maken we komaf met het probleem te hoge energieprijzen.

maarte 23 januari 2008 19:22

Wat is dat tegenwoordig toch met die co². Er hoeft blijkbaar maar een filmke gemaakt te worden door een mislukte amerikaanse presidentskandidaat om de bevoling schrik aan te jagen.

maarte 23 januari 2008 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3223365)
Ik vind het goed.
Ipv ons geld te geven om toch maar die dure olie te kopen, verplichten ze ons om andere energiebronnen te zoeken.
Zo lossen we het klimaatprobleem op en maken we komaf met het probleem te hoge energieprijzen.

Hoe kan je met energiebronnen aan te boren die veel duurder zijn komaf maken met hoge energieprijzen?
Toch maar meer kernenergie?

Kazan 23 januari 2008 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3223388)
Hoe kan je met energiebronnen aan te boren die veel duurder zijn komaf maken met hoge energieprijzen?
Toch maar meer kernenergie?

Dit plan is een stimulans voor meer onderzoek naar alternatieve energie en ook het effectief gebruiken hiervan.
Ik denk erover om zonnepanelen op mijn dak te plaatsen.
Tegenwoordig trek je al zeer veel terug van de belastingen, zo'n ding is op enkele jaren terugverdient en vanaf dan heb je een pak gratis energie.
Dit plan kan de regering aanmoedigen om zelfs nog meer van de kostprijs terug te betalen.

Thomas- 23 januari 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3223407)
Dit plan is een stimulans voor meer onderzoek naar alternatieve energie en ook het effectief gebruiken hiervan.
Tegenwoordig trek je al zeer veel terug van de belastingen, zo'n ding is op enkele jaren terugverdient en vanaf dan heb je een pak gratis energie.
Dit plan kan de regering aanmoedigen om zelfs nog meer van de kostprijs terug te betalen.

Men kan niet oneindig subsidies blijven geven. Als er te veel mensen zonnepanelen kopen en de regering in geldnood komt zal die regeling snel afgeschaft worden.

maarte 23 januari 2008 19:38

Lap net vandaag verschijnt er zoiets: Aarde kan gauw weer IJstijd kennen! in de krant, toch wel een streep door de rekening van onze 'groene' co² fundamentalisten.

http://www.hbvl.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={E29DA626-2760-455B-B86E-551983C36858}

Kazan 23 januari 2008 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3223424)
Lap net vandaag verschijnt er zoiets: Aarde kan gauw weer IJstijd kennen! in de krant, toch wel een streep door de rekenin van onze 'groene' co² fundamentalisten.

http://www.hbvl.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={E29DA626-2760-455B-B86E-551983C36858}

Wie geloof je?
Een zekere Chabiboello Abdoesamatov of het IPCC, samengesteld uit zo'n 2000 van de beste wetenschappers ter wereld.

maarte 23 januari 2008 19:41

Citaat:

Bij de staat komt het geld natuuruuuulijk zo maar uit de lucht vallen:-P. Wie weet hebben ze in de wetstraat wel een ezel die echt geld schijt?

Heftruck 23 januari 2008 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3223427)
het IPCC, samengesteld uit zo'n 2000 van de beste wetenschappers ter wereld.

:rofl::rofl::rofl:

Kazan 23 januari 2008 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3223429)
Bij de staat komt het geld natuuruuuulijk zo maar uit de lucht vallen:-P. Wie weet hebben ze in de wetstraat wel een ezel die echt geld schijt?

We hebben ook nog de Vlaamse regering en die heeft wel geld teveel.

Heftruck 23 januari 2008 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3223452)
We hebben ook nog de Vlaamse regering en die heeft wel geld teveel.

Geld uit andermans zakken halen is dan ook hun professionele bezigheid.

NO_EPO 23 januari 2008 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3223429)
Wie weet hebben ze in de wetstraat wel een ezel die echt geld schijt?

Die hebben ze ik en gij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geert C 23 januari 2008 20:56

Citaat:

Wie geloof je?
Een zekere Chabiboello Abdoesamatov of het IPCC, samengesteld uit zo'n 2000 van de beste wetenschappers ter wereld.

Of anders geformuleerd: iemand die op op de loonlijst van staatskapitalist Tsaar Poetin de Verschrikkelijke staat, of een panel van 2000 eminente wetenschappers dat het er over eens was dat de aarde opwarmt en dat de mens daar een rol in speelt?

Misschien was het zelfs een ander bedrijf dat zijn conclusie "beïnvloedde". Wetenschappers in Russische staatsdienst verdienen vijf keer niks.

born2bewild 23 januari 2008 21:19

de eurocraten hebben een nieuwe geldkloppery ontdekt om het klootjesvolk onder de duim te houden

de grote sprong voorrwaards, the sequel

born2bewild 23 januari 2008 21:21

Citaat:

als het zo rap terverdiend is, geef maar terug die subsidies

Pieke 23 januari 2008 22:42

Citaat:

Zo lossen we het klimaatprobleem op

En we voeren nog wat supergoedkope producten in, voorzien van een dikke "Made in China" stempel waardoor we er voor zorgen dat elke inspanning die wij hier leveren, hoe futiel ook, ruimschoots goedgemaakt en overtroffen wordt door dit lageloonland. Sterk.

toccata 23 januari 2008 23:06

Als men dit slim aanpakt zijn er enorme kansen voor de werkgelegenheid, de voorbeelden zijn legio, in duitsland kwamen er 20000 extra banen door strengere isolatienormen, wat als extra voordeel heeft dat het zich een vijftiental jaar terug verdient, goed voor iedereen.
Het zou ook goed zijn mocht er werk gemaakt worden van energiedecentralisatie, in plaats van enorme centrales zoals nu, meer lokale initiatieven zoals bevoorbeeld kleineschalige waterkrachtcentrales (genre ecopower) en windmolens op huizen (klinkt raar maar kan dus wel tot de helft van de energie voorzien dat een modaal gezin nodig heeft), dit heeft ook als voordeel dat men minder afhankelijk is van onstabiele regio's voor energievoorziening (gas: rusland, olie: middenoosten).
Ook minder auto's op de weg is een goed idee, meer openbaar vervoer en over korte afstanden de fiets gebruiken, kan nooit kwaad;)
CO2 reductie is geen last maar een kans die we moeten grijpen om onze economie te vernieuwen en een gezondere wereld te creeën.

lezer 23 januari 2008 23:22

Citaat:

Wie geloof je?

Geen van beide.

Heeft u enig idee hoeveel (weinig)

1) échte wetenschappers (niet door de overheid als "expert" aangestelde ambtenaren)
2) die iets betekenden in hun vakgebied vóór de massaal door de overheden gesubsidieerde CO2-hausse
3) die het eens zijn met de IPCC conclusies

er op de namenlijst van dat panel staan?

giserke 24 januari 2008 00:53

Citaat:

Ik vind het goed.

Wie ga je verplichten? alleenstaanden, sociaal zwakkeren met een inkomen van met moeite 800€/ maand?
Die hebben idd veel te kiezen wat ze doen. Eten kopen, of een broek. De 2 samen gaat niet. Nu moeten ze kiezen tussen eten, en broek en minder afkoeling van de aard..... Nochtans zullen zij bijzonder hard de rekening betalen.
Ik hoor Barosso dood leuk vertellen, dat het 'maar' 3€/ gezin per week zal kosten. We zijn goed bezig!
Nog een paar van die dingen, en 1 of andere populist veegt Europa onder de deurmat.
We zijn goed bezig met de dingen te escaleren... De jaren 1920-30 zijn dichterbij dan we denken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be