![]() |
"Osons l'Etat Wallonie-Bruxelles"
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
je moet eens het forum van Lesoir lezen, teksten zoals deze is bijzonder gematig tov wat daar staat. ze roepen echt op om desnoods gewapend Brussel en de rand van Brussel te annexeren bij Wallonië en de onafhankelijkheid uit te roepen.
Volgens sommigen daar wordt België trouwens compleet overheerst door het fascistische Vlaanderen, met op alle topposities in de ministeries Vlamingen en altijd een Vlaamse 1e minister. ze roepen daar op om Vlaamse producten te boycotten. ik zou zeggen, laat ze maar doen...... |
Citaat:
|
Men Franstalige vrienden, laat Belgique toch verder bestaan. Laat Vlaanderen zich afscheuren, en jullie noemen "de overschot" la Belgique.
Enige consequentie is natuurlijk dat heel de staatsschuld vastgebonden zit aan die naam. :twisted: Het zou trouwens mooi zijn, voorronde EK of WK: Vlaanderen - la Belgique. ;-) |
Citaat:
|
Voor mijn part mogen de Walen Brussel hebben. Ik ben er echter zeker van dat de Brusselaars dat niet willen. Dit verhaaltje gaat dus niet door.
|
Citaat:
Volgens de FDF/Maingain moet de 'geminoriseerde' franstalige buiten Brussel aan alle persoonlijke rechten geholpen worden. La liberté du père de famille. Het Vlaamse Gewest telt niet, de persoon gaat voor. Eenmaal in de meerderheid, Brussel - sommige randgemeenten, treedt het territorialiteitsprincipe in werking. Moeten er corridors en gebiedsuitbreiding komen. De individuele vlaming kan dan naar zijn rechten fluiten. Wat een hypocriete boel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bwa,mogen ze gerust doen maar om consequent te blijven rijgen ze dan ook geen Vlaams geld he? Geen vlaamse producten willen => geen Vlaams geld willen. Alhoewel Wallonie wel belang heeft voor onze producten moet men het belang van de export zeker ook niet vergeten.
Kan iemand me ook voorts het nut uitleggen van een uitbreiding van Brussel? Zou het normaal niet logischer zijn moest men samenwerkingsakkoorden of dergelijke maken? De enigste reden die ik zie is meer Vlaamse grond anexeren en dat is nauwelijks positief te noemen. Ik krijg ook de indruk dat ze alle voordelen uit de tekst willen, ongeveer alles wat in het van Vlaanderen zou zijn schrappen en voor de resterende kruimels belachelijke prijzen eisen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al gehoord van de nieuwe St Gothardtunnel in Zwitserland die met zijn 57km en duurste ter wereld zal zijn? Hij zal 4,6 miljard euro kosten. http://www.sip.be/dpb/tech/03/docume...%20Gothard.pps |
Wat een saaie provovaties.
|
Citaat:
|
maak Vlaanderen Onafhankelijk
voeg de Oost-Kantons & Brussel bij Nederland Wallonië Onafhankelijk .......of geef ze aan de Ollanders ....die weten wel een goeie raad met Walloniëstan |
ze zijn idd consequent : "La prospérité de la Wallonie et de Bruxelles ne dépendra que de nos seules forces. "
geen vlaams geld meer dus. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be