Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Media staat onder direkte manipulatie/controle van het Pentagon. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101093)

brontosaurus 24 januari 2008 12:42

Media staat onder direkte manipulatie/controle van het Pentagon.

Geloof niet alles wat je op TV ziet over moslims en oorlogszaken. De media is het slaafje van de geheime diensten, doet precies wat zij willen dat er in de krant komt. Jullie worden allemaal gebrainwash, maar het is denk ik al te laat. De opinie over Islam is al gevormd.

http://struggle.ws/issues/war/gulf_media.html

Een planeet draaiende houden op leugens is nooit lang vol te houden,Gelukkig dat alternatieve bronnen meer info vrijgeven zodat de zoektocht naar de waarheid steeds beter mogelijk wordt

Geert C 24 januari 2008 13:23

Ik ga ervan uit dat je met "geheime diensten" de CIA bedoelt. :? In dat geval klopt de titel van je topic niet; de CIA zit in Langley, Virginia.

Heftruck 24 januari 2008 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3224455)
Ik ga ervan uit dat je met "geheime diensten" de CIA bedoelt. :? In dat geval klopt de titel van je topic niet; de CIA zit in Langley, Virginia.

Er bestaan wel meer geheime diensten dan de CIA.. :roll:

exodus 24 januari 2008 13:37

Het beste dat je kan doen is je TV buitensmijten en niet teveel kranten meer lezen.

Soms zijn er van die rare zaken in het nieuws dat ik me afvraag "waarom doen ze dit toch". Onlangs ging het bijvoorbeeld in het nieuws over geweld en de daders waren moslims, en op de achtergrond speelde oosterse moslim muziek, die erover geplakt was. Ruikt sterk naar manipulatie.

backfire 24 januari 2008 13:38

Euh...wisten we dat al niet? Dat de VS overheid er alles aan doet om de footage uit de oorlog zo clean en technologisch mogelijk te houden terwijl het er in het echt veel rauwer aan toe gaat (met tapijtbombardementen zoals in WW2, napalm, ...)?

Geert C 24 januari 2008 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 3224491)
Euh...wisten we dat al niet? Dat de VS overheid er alles aan doet om de footage uit de oorlog zo clean en technologisch mogelijk te houden terwijl het er in het echt veel rauwer aan toe gaat (met tapijtbombardementen zoals in WW2, napalm, ...)?

En zelf nieuws ensceneert, zoals het neerhalen van het standbeeld van Saddam.

Ze hebben daar een vrij eenvoudig middel voor: perslui die zich niet aan hun condities houden mogen niet meer mee op stap met de troepen.

Geert C 24 januari 2008 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3224479)
Er bestaan wel meer geheime diensten dan de CIA.. :roll:

"Het Pentagon" in de titel doet vermoeden dat het over de CIA gaat.

Dr. Strangelove 24 januari 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3224500)
"Het Pentagon" in de titel doet vermoeden dat het over de CIA gaat.

De CIA zit helemaal niet in het Pentagon, maar in Langley, Virginia. In het Pentagon zit het ministerie van Defensie. De CIA valt niet onder de bevoegdheid van Defensie.
Defensie heeft een eigen inlichtingendienst (net zoals dat trouwens ook in België het geval is): namelijk de DIA (Defense Intellligence Agency)

Dr. Strangelove 24 januari 2008 13:50

Sorry Geert, ik merk nu pas dat je dat net zelf al schreef:
"de CIA zit in Langley, Virginia".

Dat komt ervan als men threads van beneden naar boven leest.

Dr. Strangelove 24 januari 2008 13:55

Anyway, er zijn 16 verschillende inlichtingendiensten in de VS, waaronder de CIA, de DIA, de National Security Agency, de National Reconnaissance Office, de National Geospatial-Intelligence Office,...

Wie meer wil weten, klik op deze link:

http://www.fas.org/irp/official.html

Vorenus 24 januari 2008 14:09

Dus die Vlaamse moslima die explodeerde in Irak was in het echt een undercover cia-agente of zie ik het verkeerd?

En in werkelijkheid bestaan de WTC torens nog.

Denk je nu echt dat alle nieuws over het buitenland van de Amerikanen komt? Als je dat echt gelooft dan ben je klaar voor Geel.

res publica 24 januari 2008 14:47

www.medialens.org

Als je beter wil begrijpen hoe de media functioneren, raad ik aan af en toe www.medialens.org te raadplegen.

(Een goeie inleiding vind je overigens in dit artikel van John Pilger: http://www.antiwar.com/pilger/?articleid=11979)

Jazeker 24 januari 2008 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3224489)
Het beste dat je kan doen is je TV buitensmijten en niet teveel kranten meer lezen.

Inderdaad. Enkel je informatie nog halen van conspiracysites en vooral veel boeken kopen van die handige harry's

Dycore 24 januari 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3224357)
Geloof niet alles wat je op TV ziet over moslims en oorlogszaken. De media is het slaafje van de geheime diensten, doet precies wat zij willen dat er in de krant komt. Jullie worden allemaal gebrainwash, maar het is denk ik al te laat. De opinie over Islam is al gevormd.

http://struggle.ws/issues/war/gulf_media.html

Een planeet draaiende houden op leugens is nooit lang vol te houden,Gelukkig dat alternatieve bronnen meer info vrijgeven zodat de zoektocht naar de waarheid steeds beter mogelijk wordt

Jezus, net in de puberteit beland of zo?

KrisKras 24 januari 2008 16:57

Citaat:

A study by two nonprofit journalism organizations found that President Bush and top administration officials issued hundreds of false statements about the national security threat from Iraq in the two years following the 2001 terrorist attacks.
Citaat:

The study counted 935 false statements in the two-year period. It found that in speeches, briefings, interviews and other venues, Bush and administration officials stated unequivocally on at least 532 occasions that Iraq had weapons of mass destruction or was trying to produce or obtain them or had links to al-Qaida or both.
Citaat:

"The cumulative effect of these false statements — amplified by thousands of news stories and broadcasts — was massive, with the media coverage creating an almost impenetrable din for several critical months in the run-up to war," the study concluded.
http://www.rawstory.com/news/mochila..._01222008.html

Savatage 24 januari 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3224357)
Geloof niet alles wat je op TV ziet over moslims en oorlogszaken.

Neen, we kunnen beter met z'n allen naar brontosaurus luisteren :roll:

brontosaurus 24 januari 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3224848)
Neen, we kunnen beter met z'n allen naar brontosaurus luisteren :roll:

Niemand moet naar me luisteren,maar schijnbaar brengen mijn topics wel veel comotie teweeg.Voor mij dus doel geslaagt.En ook ik ben zoekende naar de waarheid en beweer niet dat ik de absolute waarheid in mijn bezit heb maar vele onderzoeken hebben mij wel bevrijd van de slavernij waar velen van jullie nog inzitten.

parcifal 24 januari 2008 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3224860)
Niemand moet naar me luisteren,maar schijnbaar brengen mijn topics wel veel comotie teweeg.Voor mij dus doel geslaagt.En ook ik ben zoekende naar de waarheid en beweer niet dat ik de absolute waarheid in mijn bezit heb maar vele onderzoeken hebben mij wel bevrijd van de slavernij waar velen van jullie nog inzitten.

Hoe zeggen ze dat ook al weer
"van de regen in de drop" zeker? :?

In elk geval is het geen goed teken dat Bronto op geen enkele kritische vraag kan of durft antwoorden.
Hoe zou dat komen?

Babylonia 24 januari 2008 22:22

Hey Bronto
Heb je geen zin je wat in het vuur te gooien met je puur enthousiasme op het Fok forum in NL?
Daar zitten permanent 2000 main stream mensen online ?
Het zit vol mollen en de Mods houden alles binnen 5 minuten in de gaten
Toch krijg je als je iets post op 5 minuten 60 hits of op een uur 900
Voordat het word gesloten of in de conspiracy bak gestopt.
Hier zijn heel veel mensen het met je eens .....
Je preekt hier een beetje voor eigen kerk ... zie je...
Als we daar met wat meer mensen oppositie voeren bereiken we zeker meer mensen.
Het is wel niet zo prettig om te doen... ze zijn heel onbeleefd.
En weet je....
We zijn allemaal een beetje veslaafd aan pijn....
Hij die de eerste steen gooit....:oops:

Rr00ttt 24 januari 2008 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3224496)
En zelf nieuws ensceneert, zoals het neerhalen van het standbeeld van Saddam.

Ze hebben daar een vrij eenvoudig middel voor: perslui die zich niet aan hun condities houden mogen niet meer mee op stap met de troepen.

De VS heeft daar allesbehalve een alleenrecht op hoor. In Palestina bvb weten ze ook wel wat af van geensceneerde beelden.

En we hoeven niet eens zo ver te gaan, de belgische media ensceneren er evengoed op los. Bvb de getrukeerde menigte bij bezoek van Albert in HLN.

De meeste media zijn totaal onbetrouwbaar en dienen de belangen van de machthebber van het moment.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be