![]() |
De 'PHARA'-format: nu kunnen we écht democratisch worden
Heb vandaag naar Phara gekeken.
Eigenlijk moeten we zeggen, de 'Phara'-format. Gasten worden uitgenodigd door Phara. Er zit daar nog een typetje naast. Lijkt ook wel door Phara uitgenodigd. Wat een vedette, die Phara. Als een robot deunt ze haar vraagjes af. En als robots kunnen de gasten antwoorden. Antwoorden mag niet te lang duren, want dan treedt Phara op. Wat buiten de format is, is buiten Phara. En misschien ook, buiten de democratie. Dit is échte democratie, dit is Phara. Phara, ex-Terzake. Nu PHARA. |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry maar alles is beter dan Kathleen Cools ! Phara gaat misschien ook niet uitblinken in objectiviteit maar alles boven KC wordt hier ten huize met applaus onthaalt ! |
Citaat:
Het is een goed programma en kan natuurlijk beter , zoals meer spanning en heftig debat ,maar dat komt wel. |
Een TV-zender die zijn kijkers als kleuters beschouwt, gebruikt uiteraard kleuterjuffers om les en recreatie te geven.
|
Citaat:
Dat wijf maakt me hitsig, kan er verdomme niet aan doen. Kweetet, 't is erg. Ik zou er zelfs de dochter voor laten links liggen. Ik denk ze mijn verborgen SM kant blootlegt. |
Stel jezelf eens de vraag wat dit soort media-format doet met de inhoud van het politieke debat.
Ik heb voor jullie even de inhoud van een folder doorgenomen van een firma die mediatraining verkoopt. http://www.osk.nl/folders/Mediatraining.pdf Wat staat daar in? Citaat uit de brochure: ------------------------------------------------------------------------- Waar het voor de journalist vaak om gaat, is dat een geïnterviewde: * Een boodschap in een eenvoudig en samenhangend verhaal kan vertellen * Bondig, duidelijk en vooral concreet formuleert * Met weinig woorden de kern van het onderwerp kan weergeven * Persoonlijk contact maakt * Een begrijpelijk taalgebruik hanteert Waar slechts 30 seconden beschikbaar zijn, is geen ruimte voor veel woorden. (30 seconden: dit was anno 1999, tegenwoordig draait het om 16 seconden) -------------------------------------------------------------------------- De geinterviewde mag dus iets komen uitleggen ... Maar, wat blijkt, er is geen ruimte voor woorden ... Tja, wat heb je dan nog te zoeken in zo een programma ... ... als je iets wil uitleggen ... |
Citaat:
|
Ik heb maar één aflevering gezien, die met die jezuïet. Ik vond dat wel een aangename en boeiende aflevering. :-)
|
Ik vind het niet slecht... Enkel de aflevering met Dr Lecompte zijn vrouw en die Gentse non is mij zwaar tegengevallen. De debatten mogen wat bitsiger maar de gasten zijn vak interessant gekozen. Het is eens wat anders dan de bedroevend afgezaagde en inhoudsloze Laatste Show.
|
'k zou ze toch een jaartje of 2 geven. Je kunt niet direct pauw&witteman verwachten. ;)
en dat de laatste show met moeite aan de enkels van de wereld draait door komt is ook algemeen geweten.. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben bang van programma's die genoemd zijn naar de presentator. Vooral dan toch als er maar één is (Pauw en Witteman kunnen nog) |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Alles dus, behalve informerend? Beantwoordend aan de immer korter wordende concentratiecurve? (denk aan de 16 seconden) |
Bewijst een programma als 'PHARA' een dienst aan de 'vrije meningsuiting'?
Zou de vraag kunnen zijn van een enquete. |
Citaat:
De mengeling van politiek en entertainment? Infotainment? |
Phara past volledig in de nieuwe aanpak van de Vrt... Nu de gasten nog een tutter in hun mond duwen... ;-)
|
Onze vriend backfire droomt van 'andere attributen'.
Met nog wat kletsen van 'PHARA' erbij :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be