![]() |
Zwart geld
Wat te zeggen over zwart geld? Heeft u zwart geld? Wie denkt u dat er allemaal heeft? Welke acht u de meest "zwarte" beroepen?
Hoe zou u het fenomeen "zwart geld" de wereld uit helpen? |
Goe bezig broeder, dat is nog eens een vraag voor een openbaar forum...:-P
|
Ik heb niets. Ik betaal braafjes belastingen waarmee men grote sier houdt door megalomane overheidsgebouwen te zetten of parasieten van het koningshuis mee te financieren.
Een leuk gevoel geeft dit niet. :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb geen zwart geld. Ook geen wit. Allereerstmoeten de belastingsparadijzen gekelderd worden. Dat moet nu kunnen in het kader van de oorlog tegen het terrorisme. Pas daarna kan de zwarte elite aangepakt worden. |
ik heb een schuldenberg, volledig wit
nu nog die inflatie wat opkrikken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is wel eens per ongeluk een briefje gevallen in de open haard, dus ja, ik heb zwart geld.
|
Zwart geld wat is dat?
Is dat geld dat onder de matras zit, zo een halve kous vol? Of is dat bv geld van o.a. notarissen en chirurgen die via verzekeringsmaatschappijen in luxemburg aan het renderen zijn zonder dat het kan gecontroleerd worden? Zo zonder roerende voorheffing en dergelijke aan 10 �* 12% Kortom het is een grijze vraag. |
Zwart geld is iets voor arme mensen en/of criminelen, ik doe aan grijs geld.
|
Citaat:
Nu, zonder gekheid, veel "werk" zou niet worden uitgevoerd als het niet in 't zwart zou kunnen, dan is het soms onbetaalbaar... Als je bedenkt dat ze zo 'n 50% afromen van de kost aan een werkgever dan moet je daar toch niet van verschieten dat er al eens iets in 't zwart wordt uitgevoerd? Veel van dat "zwart" geld komt uiteindelijk toch weer in het normale verkeer. |
Citaat:
Dus u denkt net als ik dat fairdere belastingstarieven zouden zorgen voor meer witwerk? |
Citaat:
Zelfstandigen in 't zwart laten werken is eigenlijk enkel goed voor de zelfstandige himself, meestal is uw zwarte eindfaktuur er enkel eentje zonder BTW, dubbel in de uitvoerder zijn zak dus. Als je dan bedenkt dat je voor wat oudere huizen maar 6% betaalt, heeft het geen zin zwart te werken. |
Citaat:
En alle genieters van dure overheidsmaatregelen zijn niet productief? En alle openbare voorzieningen (sociaal kapitaal) zijn niet productief? Voor de rest heb je gelijk dat het zwartcircuit voor de overheid een verliespost is, alleen gebruik je een erg sociaal gecontamineerd taaltje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Klopt. Klopt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be