Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   FBI en veiligheidsdienst waarschuwen voor wereldwijd protest en geweld door Koran-fil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101169)

brontosaurus 26 januari 2008 01:26

FBI en veiligheidsdienst waarschuwen voor wereldwijd protest en geweld door Koran-fil

De "Department of Homeland Security" en de FBI hebben woensdag een rapport naar buiten gebracht, waarin staat dat de vertoning van de film van Geert Wilders tot wereldwijd protest en geweld zal leiden. Europa zal het hardst getroffen worden. Volgens dit FBI rapport zal de vertoning van de film met name bij radicale moslims kunnen lijden tot geweld.

De politie hebben hun aanwezigheid in de Moslim wijken al verhoogd en staan in regelmatig contact met de lokale wijk bewoners en coördinatoren, aldus een eerder gepubliceerd rapport.
Bron / lees meer: abcnews.go.com

Kunnen ze de zaak nog meer opblazen dan krijgen we een kleine burgeroorlog hier.Schandalig dat de overheid en media hieraan meewerken

filosoof 26 januari 2008 02:22

Dat is toch het doel van

willem1940NLD 26 januari 2008 03:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3226706)
De "Department of Homeland Security" en de FBI hebben woensdag een rapport naar buiten gebracht, waarin staat dat de vertoning van de film van Geert Wilders tot wereldwijd protest en geweld zal leiden. Europa zal het hardst getroffen worden. Volgens dit FBI rapport zal de vertoning van de film met name bij radicale moslims kunnen lijden tot geweld.

De politie hebben hun aanwezigheid in de Moslim wijken al verhoogd en staan in regelmatig contact met de lokale wijk bewoners en coördinatoren, aldus een eerder gepubliceerd rapport.

Kunnen ze de zaak nog meer opblazen dan krijgen we een kleine burgeroorlog hier.Schandalig dat de overheid en media hieraan meewerken

Ik denk dat jij een brave dhimmi bent; als Geert of iemand anders een kritische film zou maken over bijbel en/of kerk, zou je je dan ook zo druk maken en er op voorhand van uitgaan dat er "christenen" rellen en aanslagen gaan starten?

"Schandalig" ja, dat er bij voorbaat zo wordt tekeergegaan over een filmpje van een minuut of 10 dat nog niemand heeft gezien en waarnaar zelfs niemand verplicht is ooit te kijken.

Als er echt rellen van komen dan vind ik die relschoppers schuldig.

Ramón Gitannes 26 januari 2008 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3226730)
Ik denk dat jij een brave dhimmi bent; als Geert of iemand anders een kritische film zou maken over bijbel en/of kerk, zou je je dan ook zo druk maken en er op voorhand van uitgaan dat er "christenen" rellen en aanslagen gaan starten?

"Schandalig" ja, dat er bij voorbaat zo wordt tekeergegaan over een filmpje van een minuut of 10 dat nog niemand heeft gezien en waarnaar zelfs niemand verplicht is ooit te kijken.

Als er echt rellen van komen dan vind ik die relschoppers schuldig.

Stel dat Siegfried Verbeke morgen een film zou maken over de Talmoed, de Holocaust of de messiaanse profetieën van het joodse volk. Wat zou dat teweeg brengen denk je?

Wilders speelt de man. De religie die hij aanklaagt is niet verantwoordelijk voor de stroom migranten in Europa. Die migranten worden op ons afgevuurd door onze eigen instituten. Waarom daar geen film over maken? We worden van binnenuit vernietigd door krachten die de poorten van Europa wagewijd open laten staan.
Als er rellen van komen moeten we vooral uitkijken wie er baat bij heeft. Dit zou wel 's gebruikt kunnen worden om de riem wat strakker aan te spannen wat betreft de vrije meningsuiting. Films over "gevoelige" onderwerpen kunnen verboden worden met sociale onrust en discriminatie als voorwendsel ter rechtvaardiging van die zogenaamde 'hate laws'.
Ik vind dat Wilders mag maken wat hij wil maar dat er ook wel zoiets bestaat als een agent provocateur die om bepaalde belangen te dienen onrust stookt. Misschien heeft men Wilders net ten tonele gebracht om de riem te kunnen aanspannen . Het zou kunnen dat de 'gentleman' zich daar zelf niet eens van bewust is.

willem1940NLD 26 januari 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes (Bericht 3227285)
Stel dat Siegfried Verbeke morgen een film zou maken over de Talmoed, de Holocaust of de messiaanse profetieën van het joodse volk. Wat zou dat teweeg brengen denk je?

...........

Verwaarloosbaar commentaar, schat ik. Veel van die zaken waren, zowel "serieus" en als persiflages, al in amusementsfilms en bij mijn weten is daar nog niemand voor vermoord en er waren ook geen rellen of boycotts.

Ik vermoed dat dit alles met beschaving heeft te maken.

Ramón Gitannes 26 januari 2008 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3227309)
Verwaarloosbaar commentaar, schat ik. Veel van die zaken waren, zowel "serieus" en als persiflages, al in amusementsfilms en bij mijn weten is daar nog niemand voor vermoord en er waren ook geen rellen of boycotts.

Beschaving?

willem1940NLD 26 januari 2008 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes (Bericht 3227333)
Beschaving?

Tja, geschiedenisleraren mocht/vertrouwde ik al nooit en ik zie ze er voor aan dat ze elkaar te lijf gaan.

Holocaust-betwijfeling lijkt mij een uitgesproken politieke zaak en uit die periode leven nog slachtoffers en hun directe nabestaanden; kan ik niet goed in relatie brengen met de onderhavige topic want hoewel alle geweldpleging foute boel is, in dit geval waarschijnlijk toch iets meer/anders dan "ideologie".

Nr.10 27 januari 2008 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3226706)

Provocatie kan ook helend werken.

filosoof 27 januari 2008 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3227309)

Véél meer met relativeringsvermogen en gehechtheid aan symboliek IMO: de één heeft dat meer dan de ander.

filosoof 27 januari 2008 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3226730)
Ik denk dat jij een brave dhimmi bent

Natuurlijk, Willem, zeker Willem....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be