Ramón Gitannes |
26 januari 2008 16:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
(Bericht 3226730)
Ik denk dat jij een brave dhimmi bent; als Geert of iemand anders een kritische film zou maken over bijbel en/of kerk, zou je je dan ook zo druk maken en er op voorhand van uitgaan dat er "christenen" rellen en aanslagen gaan starten?
"Schandalig" ja, dat er bij voorbaat zo wordt tekeergegaan over een filmpje van een minuut of 10 dat nog niemand heeft gezien en waarnaar zelfs niemand verplicht is ooit te kijken.
Als er echt rellen van komen dan vind ik die relschoppers schuldig.
|
Stel dat Siegfried Verbeke morgen een film zou maken over de Talmoed, de Holocaust of de messiaanse profetieën van het joodse volk. Wat zou dat teweeg brengen denk je?
Wilders speelt de man. De religie die hij aanklaagt is niet verantwoordelijk voor de stroom migranten in Europa. Die migranten worden op ons afgevuurd door onze eigen instituten. Waarom daar geen film over maken? We worden van binnenuit vernietigd door krachten die de poorten van Europa wagewijd open laten staan.
Als er rellen van komen moeten we vooral uitkijken wie er baat bij heeft. Dit zou wel 's gebruikt kunnen worden om de riem wat strakker aan te spannen wat betreft de vrije meningsuiting. Films over "gevoelige" onderwerpen kunnen verboden worden met sociale onrust en discriminatie als voorwendsel ter rechtvaardiging van die zogenaamde 'hate laws'.
Ik vind dat Wilders mag maken wat hij wil maar dat er ook wel zoiets bestaat als een agent provocateur die om bepaalde belangen te dienen onrust stookt. Misschien heeft men Wilders net ten tonele gebracht om de riem te kunnen aanspannen . Het zou kunnen dat de 'gentleman' zich daar zelf niet eens van bewust is.
|