![]() |
'Heineken? Dat is suikerwater!'
'Heineken? Dat is suikerwater!'
28-01-2008 | Gepubliceerd 12:28 In Belgisch Limburg wordt er met enige afschuw naar gekeken. Als de overname door Heineken en Carlsberg van Scottisch & Newcastle doorgaat, komt een groot aantal Belgische bieren als Grimbergen, Maes, Cristal en Mort Subite in Nederlands-Deense handen. En daar zijn ze bang voor in het café in Alken-Maes, thuisbasis van het Cristal-bier. "Het is al de vierde keer dat we andere bazen krijgen. Hopelijk blijven ze van de jobs af'', zegt de bazin van café De Ton in Alken maandag in de krant Het Belang van Limburg. Cristal is daar het bier van de tap en de vaste gasten vrezen dat hun 'Cristalleke' zal verdwijnen voor Heineken. "Niemand lust dat bier hier. Heineken dat is suikerwater hè. De mannen die Cristal creeërden draaien zich om in hun graf.'' De Vlamingen zijn trots op hun biercultuur en hebben weinig op met de brouwsels die in Nederland worden gestookt. Tenminste, als ze weten dat het bier uit Nederland afkomstig is. Bij een blinde smaakproef met verschillende bieren door de verbruikersorganisatie Test-Aankoop, kwam Heineken als het lekkerste bier uit de bus, zo meldde het Nieuwsblad drie jaar geleden. En dat terwijl het Amsterdamse vocht door de Vlaming volgens de krant in de volksmond 'pisbier' wordt genoemd. Heineken heeft overigens vorige week aangegeven niet van plan te zijn merken van de markt te halen. Bron: ANP / Z24 |
Want Cristal is natuurlijk geen suikerwater. :roll:
|
Maes, Cristal, Heineken ... lijkt mij een tamelijk homogene groep te worden ;-)
|
De Nederlandse Melkunie is ook al door Campina overgenomen! :twisted:
|
Jupiler ist beste bier
|
Toch blijft de felheid waarmee de Vlamingen ons bier omlaag praten mij verbazen. Nederlandse kazen winnen met regelmaat allerlei internationale prijzen, zoals die van de Bettinehoeve. Toch hoor je niemand in Nederland praten over vieze Belgische stinkkazen.
|
Citaat:
Men noemt dit niet voor niets frituurbier ;-) |
in parijs hebben ze niets anders dan heineken, de arme stakkers.
|
Cristal-Alken is de beste pils ter wereld. Dit even terzijde.
|
Citaat:
|
San Miguel en Mahou zijn de beste pilsen ter wereld.
Púh. |
Ik heb al veel op mijn tanden moeten bijten om niet te reageren... maar deze laatste drie postings gaan erover ;-)
Cultuurbarbaren!! :-D Soit, tot binnen 14 dagen ofzo ;) |
Citaat:
niks tot over 14 dagen joh:-D hier is het te doen! |
Citaat:
Ge zult mij beter steunen, ik zit in een zware afkick :-P |
![]() Met voorsprong. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zit hier toch ook maar weer te k&k'en... ik ben er nog niet dood van gegaan eh! |
Shit eh, ik ben weer vertrokken :-(
|
Citaat:
Maar p.be maakt mij kapot... dit heeft mij soms meer dan halve dagen gekost :? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be