![]() |
twee euro voor een brood
De kaap is bijna gehaald, al denk ik dat het nog even zal duren eer de psychologisch toch wel zware barriere van € 2,00 effectief zal overschreden worden.
Nochtans, in mijn onmiddelijke buurt zijn er drie bakkers en twee supermarkten. Tot zover dus de liberale fabeltjes over het heil van de concurrentie... |
Alles wordt duurder en geef toe...2 euro voor een brood is toch veel te veel.
De lonen stijgen niet of moeten via stakingen loonsverhogingen bekomen worden. Niet iedereen krijgt zomaar 6% opslag zoals een totaal wereldvreemde familie uit Laken. Dit beloofd voor de komende maanden. Volgens mij zal het niet lang meer duren voor er een stakingsgolf los barst! |
Da's potverdekke 100 frank!
|
Citaat:
Ik denk het niet, in een ander land wel maar niet hier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Staken betekent nog minder geld in de lade, en het brood is al zo duur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Brood eten is voor Vlaamse petit-bourgeois. Een waar mens eet wat fruit, pap, yoghurt of dergelijke.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Als iedereen zijn brood zelf gaat bakken gaan de bakkerijen dicht. Dan gaat de prijs van tarwe,bloem,eieren ook weer serieus stijgen omdat de Belgische regering nieuwe taksen op deze producten zal heffen. Trouwens,zo een broodmachine kost ook geld en dat zullen de armen weer het slachtoffer worden. |
Citaat:
|
Citaat:
En als je dan toch zo tegen concurrentie bent kan je meteen ook de helft van alle bakkers hun job gaan afpakken. |
Citaat:
|
Citaat:
Fruit en yoghurt zijn niet gezond voor mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die Chinezen maken goeie broodmachientjes... :oops:
Een meergranen brood tussen de 900 a 1000 gr kost mij daarin ongeveer 1,1€ .... doe zelf uw keus of je het machientje over een paar jaar wil afschrijven ;-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be