![]() |
Schoolverlaters overschatten eerste loon
Citaat:
Grof, zeer grof en een duidelijk bewijs dat scholieren echt wereldvreemd zijn. Want zij verwachten een nettobeginnersloon dat ruim boven het gemiddelde netto inkomen van de werkende klasse ligt. |
En dan worden ze in de echte wereld gesmeten, en komen ze tot de vaststelling dat ze te weinig betaald krijgen (1100 euro ?) om op hun eigen te wonen. Dat ze gedwongen worden om samen te wonen met iemand, of bij de ouders te blijven hokken.
Echt fijn, als volwassene 40h per week werken en nog steeds niks kunnen.... |
Ik heb een zeer duidelijke verwachting van mijn te krijgen loon. De sector waar ik werk in zoek (archieven & bibliotheken) is daar zeer strak in.
Dankzij de Vlaamse Vereniging voor Bibliotheek-, Archief-, en Documentatiewezen (vévébé-a-dé). http://www.vvbad.be/node/55 |
het forum hier bestaat uit veel studenten, velen zullen nog verschieten 1 keer in de "echte wereld", dat staat vast.
|
Citaat:
Welke functie heb je op het oog ? |
Citaat:
Een Dienstleider komt aan maximum €3945,23/maand bruto. Niet echt veel. |
Citaat:
Geen dank tante Shulamith. ;-) |
Citaat:
Dus al te duidelijk kan ik dat nog niet zeggen. |
Citaat:
En dan heb ik het heus niet over "Een villa, een dure auto, hancy-pancy strandvakanties in Zuid-Oewoeristan waar je paramilitairen nodig hebt om je schone kiekjes te bezorgen, elke dag een ander kostuum van Prada, &c." |
Als de hypotheek moet afbetaald worden ;)
|
Citaat:
:-D Het kan zijn dat ik later anders over denk - dat is met alles zo. Ik kan altijd van werk veranderen. Ik héb diploma's, weet je. En wat werkervaring, dan. |
Citaat:
Ik ken mensen uit de Bibliotheek-, Archief-, en Documentatiewezen, die meer verdienen dan veel andere masters, juist omdat ze de tijd en kennis bij de hand hebben om betaalde opzoekingswerken voor derde te doen, die niets te maken hebben met hun echte werk. |
Iets verder lezen, er staat ook een verklaring in het artikel. De laatstejaars hebben nog niet door hoeveel de overheid later zal stelen van hun loon:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil je niet uit je illusie halen, maar je beseft toch dat er voor 5 interessante postjes in de deelsector die jij wil bevolken, telkens enkele honderden kandidaten zijn ... Ik betwijfel bovendien of die manama die je wil volgen, vanuit jouw oogpunt, genoeg meerwaarde gaat bieden. OK, die manama maakt je sterker bij sollicitaties in de archivistiek en bibliotheekwereld, maar staar je er niet op blind, kwestie van je een desillusie te besparen. Ikzelf ben werkzaam in de academische / culturele sector en heb wel wat weet van de arbeidsmarkt in het bibliotheek- en archiefwezen. |
Citaat:
|
Citaat:
En trouwens al geef je iemand het dubbel na een tijdje is dat ook weer niet genoeg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be