Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Sektes aan uw voordeur? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101331)

Dieterius 30 januari 2008 18:40

Sektes aan uw voordeur?

Ik heb het al een paar keren tegengekomen... Zogezegde zendelingen van Jesus Christus aan de voordeur die een gesprek met u willen hebben.

Zonet nog "De Elders" aan mijn voordeur gehad, heb hen vriendelijk 2 minuten het laten uitleggen aan de voordeur, waarna ik subtiel zeg dat ik eigenlijk niet veel tijd heb, en vraag of ze een 'webadres' hebben, dat ik daar eventueel meer info kan vinden (moest ik willen :P), nu het is niet de eerste keer dat die gasten aan mijn voordeur staan, en het begint wel tegen te steken... Dit keer was het Nederlands met een Engelstalige tongval (wss Amerikanen)

Geven ze me gewoon een boekje en schrijven er doodleuk hun gsmnummer op, wtf???

Nu ik zo wel eens willen weten of er nog mensen zijn die ervaringen hebben met zo'n pippo's aan hun voordeur.

Trouwens, dat die gasten daar in geloven heb ik het volste respect voor, maar om daarvoor aan de mensen hun oren te komen zagen, over hebt u een doel in uw leven dat is er dan weer over.

ElFlamencoLoco 30 januari 2008 18:55

Heel wat jaartjes geleden, op een zondagvoormiddag, belden twee vriendelijke jongedames aan de voordeur. Ik woonde nog thuis in, en was alleen. Of ik eventjes tijd had? Jazeker, maar ik wilde vóór alles weten met wie ik te doen had. Uit angst voor een dichtklappende deur hadden die dames de reflex ontwikkeld om niet onmiddellijk te zeggen: "Wij zijn Getuigen van Jehova." Ik stelde daarom zelf maar de vraag, en enigszins aarzelend gaven ze het toe.

Toevallig stond er nog een stukje taart in de kelder, en de koffie was nog warm. Dus nodigde ik de dames even binnen uit, iets waarop ze maar al te gretig ingingen. Ze waren nog niet goed gezeten, of ik kreeg al een hele tirade over me heen aangaande de grote crucifix aan de schoorsteen, die mijn moeder als huwelijksgeschenk had gekregen. Kortom kwam haar preek erop neer hoe ik me zou voelen, mocht mijn zoon overal op zo'n schandelijke wijze tentoongesteld worden. Ik liet haar rustig uitrazen, bemoeide me onderwijl met de taart en de koffie en wachtte mijn kans af.

Op een gegeven ogenblik deed zich toch de kans voor, waarbij beiden me voortdurend poogden te onderbreken. Maar aangezien ik zo sportief was geweest hen te laten uitspreken, vond ik toch dat ik er ook een beetje recht op had te mogen spreken totdat ik het mijne ervan gezegd had. Dat deed ik dan ook, en de details bespaar ik jullie maar.

Het resultaat: er komen bij mijn ouders nog geregeld Getuigen langs in de straat. Maar om één of andere reden slaan ze hun deur over... :twisted:

Wautd 30 januari 2008 19:44

100 meter van ons hebben de Jehova getuigen ook een tempel gezet. Blijkbaar komen ze wel eens langs maar spijtig genoeg niet terwijl ik thuis was :twisted:

Ramón Gitannes 30 januari 2008 19:55

Ik heb me laten vertellen dat die Jehova getuigen communisten zijn.

Dieterius 30 januari 2008 20:03

Ik denk dat dat overdreven is... maar ze zijn in sommige opzichten mss wel te vergelijken :D

Lincoln 30 januari 2008 21:28

Prachtige mensen ! :twisted:

L. J. Brutus 30 januari 2008 21:46

Nog nooit last van gehad. Zou 't aan de muziek liggen? :twisted:

godisanidiot 30 januari 2008 22:19

Ik heb er zoal veel gezien.
Naar het schijnt verzamelen ze in grote gebouwen met kruisen en koepels op.

fox 31 januari 2008 12:37

De getuigen van Jehova zijn een beetje afgezaagd vind ik. Het is maar saaie troep en die laat ik dan ook niet binnen. Maar moest er nu eens eentje van dat Scientology gedoe aan mijn voordeur staan, dan ben ik wel eens bereid om een uurke naar zijn geschifte theorieen te luisteren. Hoe iemand in dergelijke onzin kan geloven is voor mij een mysterie.

godisanidiot 31 januari 2008 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3234356)
De getuigen van Jehova zijn een beetje afgezaagd vind ik. Het is maar saaie troep en die laat ik dan ook niet binnen. Maar moest er nu eens eentje van dat Scientology gedoe aan mijn voordeur staan, dan ben ik wel eens bereid om een uurke naar zijn geschifte theorieen te luisteren. Hoe iemand in dergelijke onzin kan geloven is voor mij een mysterie.

Even onzinnig als de mainstream bullshit. Tis niet omdat die al wat meer jaartjes gerijpt is dat die minder bullshit wordt.

forumspook 31 januari 2008 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco (Bericht 3233334)
Heel wat jaartjes geleden, op een zondagvoormiddag, belden twee vriendelijke jongedames aan de voordeur. Ik woonde nog thuis in, en was alleen. Of ik eventjes tijd had? Jazeker, maar ik wilde vóór alles weten met wie ik te doen had. Uit angst voor een dichtklappende deur hadden die dames de reflex ontwikkeld om niet onmiddellijk te zeggen: "Wij zijn Getuigen van Jehova." Ik stelde daarom zelf maar de vraag, en enigszins aarzelend gaven ze het toe.

Toevallig stond er nog een stukje taart in de kelder, en de koffie was nog warm. Dus nodigde ik de dames even binnen uit, iets waarop ze maar al te gretig ingingen. Ze waren nog niet goed gezeten, of ik kreeg al een hele tirade over me heen aangaande de grote crucifix aan de schoorsteen, die mijn moeder als huwelijksgeschenk had gekregen. Kortom kwam haar preek erop neer hoe ik me zou voelen, mocht mijn zoon overal op zo'n schandelijke wijze tentoongesteld worden. Ik liet haar rustig uitrazen, bemoeide me onderwijl met de taart en de koffie en wachtte mijn kans af.

Op een gegeven ogenblik deed zich toch de kans voor, waarbij beiden me voortdurend poogden te onderbreken. Maar aangezien ik zo sportief was geweest hen te laten uitspreken, vond ik toch dat ik er ook een beetje recht op had te mogen spreken totdat ik het mijne ervan gezegd had. Dat deed ik dan ook, en de details bespaar ik jullie maar.

Het resultaat: er komen bij mijn ouders nog geregeld Getuigen langs in de straat. Maar om één of andere reden slaan ze hun deur over... :twisted:

U moet gewoon zeggen dat u satanist bent, en zwarte magiër, dan slaan die direkt op de loop:twisted:

filosoof 31 januari 2008 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco (Bericht 3233334)

Ik vraag altijd een exemplaar van de bijbel, liefst in een vreemde taal:twisted:
Ik heb er zo al enkele:lol::lol:

Toen mijn zoon heel klein was woonden we in een halfopen bebouwing,
'twas zomer, ik en zoon in de tuin, zwembroekje aan en niet meer, zoon rijdt paardje op mijn rug in 't gras en plots staan er twee of drie van die zendelingen in de tuin: de kleuterjuf van mijn zoon met haar puberdochter :lol: Die zijn ook niet meer teruggekomen ('t was een goede kleuterjuf dus ben ik er niet te hard tegenaan gegaan)

Bolsjewiek 8 februari 2008 10:20

Ik heb ze nog nooit thuis gehad.
Jammer eigenlijk, ik wil wel eens horen wat ze te zeggen hebben.

Tommm 8 februari 2008 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius (Bericht 3233303)

Trouwens, dat die gasten daar in geloven heb ik het volste respect voor, maar om daarvoor aan de mensen hun oren te komen zagen, over hebt u een doel in uw leven dat is er dan weer over.

Misschien moeten we met ons allen eens stoppen met er van uit te gaan dat iemands religie zo maar respect verdient. Dat doet het namelijk niet: onzin is onzin, ook als het om religie gaat.

Visjnu 8 februari 2008 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3246435)
Misschien moeten we met ons allen eens stoppen met er van uit te gaan dat iemands religie zo maar respect verdient. Dat doet het namelijk niet: onzin is onzin, ook als het om religie gaat.

Hij zei dan ook niet dat hij respect had voor die religie, maar wel voor die mensen.

Ironisch trouwens dat dit van iemand komt die blijkbaar wel vindt dat we zomaar respect zouden moeten hebben voor een stuk stof.

Tommm 8 februari 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 3246470)
Hij zei dan ook niet dat hij respect had voor die religie, maar wel voor die mensen.

Ironisch trouwens dat dit van iemand komt die blijkbaar wel vindt dat we zomaar respect zouden moeten hebben voor een stuk stof.

Stuk stof?

Visjnu 8 februari 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3246498)
Stuk stof?

Jouw avatar en onderschrift, gaan die ook niet over respect?

Tommm 8 februari 2008 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 3246505)
Jouw avatar en onderschrift, gaan die ook niet over respect?

Nee, net over het feit dat je er geen respect voor moet hebben. Voor geen van beide vlaggen, is maar een symbool... Maar ik verwacht dat het bij hun wel hard aankomt...

kelt 9 februari 2008 16:09

Kijk,dat is nu eens het voordeel van op een appartement met parlofoon aan de deur te wonen.... :-D

Gewoonlijk beginnen die vriendelijke mensen met de vraag of ik het niet eventjes over het onrecht in de wereld wil hebben (maar daar heb ik politics.be al voor ;-) )...en nog voordat ze suggeren dat de weg van jezus de oplossing is heb ik ze al vriendelijk een prettige voormiddag gewenst .....*KLIK*

8-)

Stardust 9 februari 2008 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius (Bericht 3233303)
Ik heb het al een paar keren tegengekomen... Zogezegde zendelingen van Jesus Christus aan de voordeur die een gesprek met u willen hebben.

Zonet nog "De Elders" aan mijn voordeur gehad, heb hen vriendelijk 2 minuten het laten uitleggen aan de voordeur, waarna ik subtiel zeg dat ik eigenlijk niet veel tijd heb, en vraag of ze een 'webadres' hebben, dat ik daar eventueel meer info kan vinden (moest ik willen :P), nu het is niet de eerste keer dat die gasten aan mijn voordeur staan, en het begint wel tegen te steken... Dit keer was het Nederlands met een Engelstalige tongval (wss Amerikanen)

Geven ze me gewoon een boekje en schrijven er doodleuk hun gsmnummer op, wtf???

Nu ik zo wel eens willen weten of er nog mensen zijn die ervaringen hebben met zo'n pippo's aan hun voordeur.

Totaal geen last meer van...enfin, toch niet meer van Jehova...peins dat ik al enkele jaren op hun 'blacklist' sta :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be