Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Iraks "verzet" gebruikt psychisch gestoorden als zelfmoordenaars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101430)

Derk de Tweede 1 februari 2008 18:42

Iraks "verzet" gebruikt psychisch gestoorden als zelfmoordenaars

BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Two mentally disabled women were strapped with explosives Friday and sent into busy Baghdad markets, where they were blown up by remote control, a top Iraqi government official said.

Iraqi soldiers secure the scene of a bombing Friday at a popular pet market in central Baghdad.

1 of 2 The bombs killed at least 98 people and wounded more than 200 at two popular pet markets on the holiest day of the week for Muslims, authorities said.

Lees verder:
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/me...ain/index.html

Voor hen wachten geen 70 maagden in de hemel!

nashman 1 februari 2008 18:45

schandalig man... ge vraag u af hoe ze iemand zo zot krijgen... maar als ze al zot zijn, dan ist nog erger

StevenNr1 1 februari 2008 18:51

Of die informatie betrouwbaar is, is nog maar de vraag maar soit, dit is dus geen legitiem verzet natuurlijk, zal eerder Al Quada of de mossad (:-P) zijn.

Derk de Tweede 1 februari 2008 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3236921)
Of die informatie betrouwbaar is, is nog maar de vraag maar soit, dit is dus geen legitiem verzet natuurlijk, zal eerder Al Quada of de mossad (:-P) zijn.

Wie vecht tegen wie eigenlijk daar in Irak?
Al Quadai heeft al bewezen nergens voor terug te deinzen. Maar het zouden ook Sjiietische milities kunnen zijn.

toccata 1 februari 2008 23:45

Waarom zijn mensen zo wreed vraag ik me dan af

Daimanta 1 februari 2008 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3237343)
Waarom zijn mensen zo wreed vraag ik me dan af

Waarom zit het westen in Irak vraag ik mij ook af.

toccata 2 februari 2008 00:06

Dat ook natuurlijk, al is dit natuurlijk niet goed te spreken

kelt 2 februari 2008 06:36

"remote control".....blijkbaar vinden ze geen van die vastberaden "zelfmoordenaars" meer van enkele maanden geleden :roll:

Grote delen van het Sji'a- en het sun'ni verzet onderhouden een soort wapenstilstand na recente wijzigingen in de Iraakse wetgeving,en het besef waarschijnlijk dat hun eerdere aktiviteiten gewoon nergens toe leiden,niet militair,en niet politiek...

AQ echter,dat vooral oorlog voert tegen de Arabische bevolking overal waar het opereert,zou zeker niet aarzelen in het toepassen van dergelijke perversiteiten...

Gargamel 2 februari 2008 07:18

Is toch al langer geweten dan vandaag,ze zijn allemaal zot in die landen.72 maagden :roll:

Jazeker 2 februari 2008 08:48

Ik zou denken dat je sowieso psychisch niet in orde moet zijn om je op te blazen, maar goed, niet iedereen zal mijn mening delen.

illwill 2 februari 2008 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3236921)

Maar het al jaren opblazen van iraakse burgers elke dag? Is dat voor jou wel legitiem verzet?
Ze hebben nog niets anders gedaan dan dat.

illwill 2 februari 2008 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3237348)
Waarom zit het westen in Irak vraag ik mij ook af.

Heeft niemand ooit gezegt dat heel het westen vol zit met moslims die elke moment ingezet kunnen worden om hier dus aanslagen e plegen?

Zij hier, wij daar...

brontosaurus 2 februari 2008 14:02

Ook in irak gebruikt men dezelfde tactieken als in het westen.Onderzoek eens dieper in die moordpartijen op scholen in amerika.Mindcontrol is een gevaarlijk wapen.Het controleren van de menselijke geest is een duistere praktijk waar alle overheden gebruik van maken,ook in eigen land.

StevenNr1 2 februari 2008 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 3237864)
Maar het al jaren opblazen van iraakse burgers elke dag? Is dat voor jou wel legitiem verzet?
Ze hebben nog niets anders gedaan dan dat.

De meeste aanslagen zijn altijd gericht geweest tegen buitenlandse troepen en konvooien en de 'Iraakse' politie.

Percalion 2 februari 2008 14:23

Twee vrouwen met het syndroom van Down. Vijftien kilo explosieven, en met een GSM van op afstand tot ontploffing gebracht.

Walgelijk vind ik dat.

Ramón Gitannes 2 februari 2008 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3237526)
Ik zou denken dat je sowieso psychisch niet in orde moet zijn om je op te blazen, maar goed, niet iedereen zal mijn mening delen.

Ik denk dat iedereen zover gebracht kan worden door omstandigheden. Mieren offeren zichzelf ook op als het echt moet, dat is normaal, ik zou het ook doen.

Kazan 2 februari 2008 14:31

Dit is verschrikkelijk natuurlijk, maar dit betekent dat ze geen mensen vinden die bereid zijn zichzelf op te blazen. En dát is wel goed.

Percalion 2 februari 2008 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3237993)
Dit is verschrikkelijk natuurlijk, maar dit betekent dat ze geen mensen vinden die bereid zijn zichzelf op te blazen. En dát is wel goed.

Of dat ze mensen met het syndroom van Down eerder als middelen dan als mensen beschouwen - dat is iets wat in veel culturen het geval is. (Ik denk dat het ook 'n rol speelt in de verklaring van die Bulgaarse wantoestanden).

Ik zou niet te vlug victorie kraaien.

Nynorsk 2 februari 2008 14:54

het respect dat men hier heeft voor mensen met Down is ook duidelijk afleidbaar aan het gebruik van de term 'psychisch gestoorden'.

illwill 2 februari 2008 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3237963)
De meeste aanslagen zijn altijd gericht geweest tegen buitenlandse troepen en konvooien en de 'Iraakse' politie.

Onzin, kijk gewoon naar de cijfers va het aantal burgers die gedood zijn door aanslagen.
By the way, iraakse politie...zijn ook irakezen e.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be