Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Grote staatshervorming komt er niet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101455)

daiwa 2 februari 2008 14:17

Grote staatshervorming komt er niet.

Hopla, we weten weeral hoe laat het is.
Als ik op teletekst van tv1 lees dat Leterme zegt dat het niet de staatshervorming van onze dromen zal zijn mogen we ons aan het ergste verwachten. Geen wonder dat de Franstalige politici de laatste dagen met een brede lach op hun gezicht komen verklaren dat het er hoopvol uitziet.
Ik vrees dat het weer een staatshervorming zal zijn waarin de Vlamingen voor de zoveelste keer in het zak gezet zullen worden. :-(

the outlaw torn 2 februari 2008 14:32

tuurlijk da, dat wist iedereen op voorhand al.

wedden dat brussel uitgebreid word ?

L. J. Brutus 2 februari 2008 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3237996)

Dan is 't kot te klein.

Montalcino 2 februari 2008 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3238058)
Dan is 't kot te klein.

Och gij... Wie gaat er iets aan doen als het zover komt? Niemand toch?

L. J. Brutus 2 februari 2008 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3238100)
Och gij... Wie gaat er iets aan doen als het zover komt? Niemand toch?

Natuurlijk niet... net mijn punt.

Tot het verkiezingen zijn (hopelijk).

Max van Dietschland 2 februari 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3237968)
Hopla, we weten weeral hoe laat het is.
Als ik op teletekst van tv1 lees dat Leterme zegt dat het niet de staatshervorming van onze dromen zal zijn mogen we ons aan het ergste verwachten. Geen wonder dat de Franstalige politici de laatste dagen met een brede lach op hun gezicht komen verklaren dat het er hoopvol uitziet.
Ik vrees dat het weer een staatshervorming zal zijn waarin de Vlamingen voor de zoveelste keer in het zak gezet zullen worden. :-(

In november zei ik reeds dat er een oplossing moest komen voor Brussel en zijn Rand, want het is dat dat iedere oplossing inzake een staatshervorming in de weg staat.

Ofwel kiest men voor een onafhankelijk Vlaanderen of voor een Groot-Nederland.

Ofwel kiest men voor Belgie of voor een Heel-Nederlandse staat met Wallonië erbij en dan moet men tot een oplossing komen omtrent onze hoofdstad.

Voor mij is de uitbreiding van het Brusselse gewest bespreekbaar met één faciliteitengemeente Wezembeek Oppem in ruil voor de splisting van BHV, paritaire raden in het Brusselse gewest (zowel op gemeentelijk als op gewestelijk niveau) en veel grotere bevoegdheidsoverdrachten naar de gewesten, die uiteraard ook zelf de lasten moeten dragen.

Indien de Franstalige partijen nog een tweede gemeente wensen dan zal er een andere gemeente naar Vlaanderen moeten komen, bijvoorbeeld Komen.

Sint-Gensius-Rode kan enkel maar bij Brussel worden gevoegd wanneer de Franstaligen bereid zijn een TOTALE staatsherovorming door te voeren naar een Diets Rijk ofwel bij een splisting van het land. Waar Brussel een apart Europees gewest/disctrict wordt met paritair samengestelde raden van Vlamingen en Franstaligen uiteraard bij splitsing. Of een aparte tweetalige Gouw indien we komen tot een solidaristisch Diets Keizerrijk.

Voor mij is de uitbreiding van Brussel altijd gelinkt aan een evenredige verdeling van zetels voor Vlaamse en Franstalige partijen, zodat Vlaanderen incountournable blijft in de besluitvorming van Brussel.

Max van Dietschland 2 februari 2008 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3237996)

Of men kan natuurlijk alles zo laten en alles laten verrotten. Dit is ook een mogelijkheid. Zolang Brussel Halle Vilvoorde niet is gesplitst, zolang er geen radicale anti Verfransings metodes komen voor de grote Rand, zijn de Vlamingen aan het verliezen.

Waarom geen één symbolische gemeente afstaan, Wezembeek Oppem, waar Vlaanderen toch al niets meer te zeggen heeft, in ruil voor een zeer dikke vis in de pan qua staatshervorming, paritair samengestelde raden in Brussel en uiteraard het uitdoven van de faciliteiten in de andere faciliteitengemeenten. Dit spreekt vanzelf.

Inschrijvingsrecht en andere lapmiddelen zijn onaanvaardbaar, alsook een federale kieskring. Het probleem Brussel moet nu een dringend ten gronde worden aangepakt, zonder dat Vlaanderen zijn invloed in de hoofdstad van Europa definitief verliest uiteraard (door de paritaire raden).

Max van Dietschland 2 februari 2008 17:46

De Vlamingen moeten dus niet men NON antwoorden op Franstalige eisen, maar gewoon tegeneisen formuleren.

Dat doen de Walen ook en met succes blijkbaar.

duveltje382 2 februari 2008 17:47

Wie geloofde hier op dit forum in die grote staatshervorming,en leterme boven hé Max ;-)
:lol::lol::lol::lol:

Max van Dietschland 2 februari 2008 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3238326)
Wie geloofde hier op dit forum in die grote staatshervorming,en leterme boven hé Max ;-)

Groot leiderschap betekent ook risico's durven nemen in het belang van je volk. Men kan ook wat morrelen in de marge, maar wat hebben 6 000 000 Vlamingen hieraan, niets uiteraard.

Er moeten fundamentele oplossingen uitgewerkt worden. Maar daar zal er ook inspanningen moeten geleverd worden van beide kanten. Ook van Vlaanderen.

Ofwel moet men de boel maar splitsen, dat mag gerust ook hoor van mij, of echter de meerderheid van ons volk hierin meegaat is een andere vraag natuurlijk.

Maar de huidige toestand behouden of slechts wat rommelen in de marge, zal rampzalig zijn voor het Vlaamse volk.

Het wordt tijd dat men knopen doorhakt en vooruitgaat.

I amsterdam 2 februari 2008 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3238326)

Je zult zien hoe groot de overwinning voor de Vlaamse partijen zullen zijn bij de volgende verkiezingen en wie er dan nog lacht.

Max van Dietschland 2 februari 2008 17:54

Volgende verkiezingen, volgende verkiezingen, dat hoor ik nu al tientallen jaren. Wacht maar tot de volgende verkiezingen, dan zal het gebeuren. Waarom altijd maar uitstellen ?

HET IS NU DAT WE VOORUIT MOETEN !

duveltje382 2 februari 2008 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3238333)
Groot leiderschap betekent ook risico's durven nemen in het belang van je volk. Men kan ook wat morrelen in de marge, maar wat hebben 6 000 000 Vlamingen hieraan, niets uiteraard.

Er moeten fundamentele oplossingen uitgewerkt worden. Maar daar zal er ook inspanningen moeten geleverd worden van beide kanten. Ook van Vlaanderen.

Ofwel moet men de boel maar splitsen, dat mag gerust ook hoor van mij, of echter de meerderheid van ons volk hierin meegaat is een andere vraag natuurlijk.

Maar de huidige toestand behouden of slechts wat rommelen in de marge, zal rampzalig zijn voor het Vlaamse volk.

Het wordt tijd dat men knopen doorhakt en vooruitgaat.

Het Vlaamse volk geeft al van 1830 toe aan de Walen,het zijn gewoon broekschijters die de Walen eigenlijk totaal niet nodig hebben
Er veranderd dus totaal niets,en op termijn wreek zich dat toch hoor

Max van Dietschland 2 februari 2008 17:56

Is er iemand anders hier die een concrete oplossing kan naar voor brengen ?

duveltje382 2 februari 2008 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3238345)
Is er iemand anders hier die een concrete oplossing kan naar voor brengen ?

Gewoon de Vlaamse zelfstandigheid uitroepen,dat is de enige echte oplossing

HAMC 2 februari 2008 18:05

Citaat:

Grote staatshervorming komt er niet.
Niet direct te zwartgallig bekijken, er zijn ook goede kanten aan.

Geen grote staatshervorming is geen federale regering. Want BDW mag dan wel erbijstaan en zeggen dat het goed is, het ledencongres zal dat niet doen.

En slagen dan alle Waalse en Vlaamse anti-Vlaamse partijen samen om een federale Vlaamse minderheidsregering te vormen dan is het in 2009 gitzwartste zondag.

Vlaanderen kan niet meer verliezen!

Max van Dietschland 2 februari 2008 18:32

Zo zeker van 2009 ?

Ik heb liever nu de vette vis in de pan. ;-)

duveltje382 2 februari 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3238406)
Zo zeker van 2009 ?

Ik heb liever nu de vette vis in de pan. ;-)

Vette vis 8O

Cyrano 2 februari 2008 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3238360)
Niet direct te zwartgallig bekijken, er zijn ook goede kanten aan.

Geen grote staatshervorming is geen federale regering. Want BDW mag dan wel erbijstaan en zeggen dat het goed is, het ledencongres zal dat niet doen.

En slagen dan alle Waalse en Vlaamse anti-Vlaamse partijen samen om een federale Vlaamse minderheidsregering te vormen dan is het in 2009 gitzwartste zondag.

Vlaanderen kan niet meer verliezen!

Wie zegt dat zij echte verkiezingen zullen organiseren ? Zij zullen alles in het werk stellen verkiezingen uit te stellen, te manipuleren via de media, verdrinken in een alomvattende kiezing regionaal-federaal, wijziging van de kieswetgeving, .... en als de uitslag hen niet aanstaat zullen zij de eersten zijn om de verkiezing ongrondwettelijk te verklaren en valt het mee dan zullen zij via het parlement zichzelf uitroepen tot winnaars.

Hoop niet op een "democratische" uitkomst.

HAMC 2 februari 2008 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 3238409)
Wie zegt dat zij echte verkiezingen zullen organiseren ? Zij zullen alles in het werk stellen verkiezingen uit te stellen, te manipuleren via de media, verdrinken in een alomvattende kiezing regionaal-federaal, wijziging van de kieswetgeving, .... en als de uitslag hen niet aanstaat zullen zij de eersten zijn om de verkiezing ongrondwettelijk te verklaren en valt het mee dan zullen zij via het parlement zichzelf uitroepen tot winnaars.

Hoop niet op een "democratische" uitkomst.

Ik weet niet of ik u goed begrijp, over welke verkiezingen spreekt u? Over die in 2009, de Vlaamse verkiezingen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be