Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Internet cencuur op politieke forums? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101458)

brontosaurus 2 februari 2008 15:56

Internet cencuur op politieke forums?

Herhaaldelijk worden topics verwijdert op politieke forums.Dit terwijl een vrije meningsuiting toch het doel is van een forum.Waarom kan dat niet anders?Deze vorm van vrijheidsroof is niet erg democratisch,maar gebeurt maar al te vaak.Wat vinden jullie hiervan?Moeten forums neutraal blijven of is enige cencuur geaccepteerd?Of staan deze forums ook onder staatscontrole?

Kay_ 2 februari 2008 15:57

Oh no...

duveltje382 2 februari 2008 15:58

En gebeurd dat op politics.be?8O

alice 2 februari 2008 16:16

de vrijheid van mening wordt begrensd door de wet, en terecht, dus als je een topic opent die in strijd is met wettelijke bepalingen heb je een probleem...

brontosaurus 2 februari 2008 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3238111)
En gebeurd dat op politics.be?8O

Ik breng deze discussie naar voren daar dit een algemeen gekende situatie is die mij op verschillende forums opviel.Uw onderzoek of ervaringen zullen zelf wel kunnen uitmaken waar dat gebeurt.Het is niet aan mij om te oordelen maar een observatie van het forumverkeer brengt mij enkel tot deze conclusie.

duveltje382 2 februari 2008 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3238152)
de vrijheid van mening wordt begrensd door de wet, en terecht, dus als je een topic opent die in strijd is met wettelijke bepalingen heb je een probleem...

En wetten kan je dan niet interpreteren:roll:

brontosaurus 2 februari 2008 16:52

Citaat:

Welke wet? Wie verplicht je wetten te erkennen die op jou leven niet van toepassing zijn.Bedoel je misschien die wetten van dat gespuis wat zich overheid noemt:niet van toepassing op de vrije mens,enkel voor schapen.

Jeronimo 2 februari 2008 17:10

De fora van Kif Kif en van de BUB hebben weinig vrijheid, ik vind dat dit op politics nogal meevalt.

duveltje382 2 februari 2008 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3238276)
De fora van Kif Kif en van de BUB hebben weinig vrijheid, ik vind dat dit op politics nogal meevalt.

Idd,er zijn soms wel wat onterechte beoordelingen van modjes,maar het valt best mee,ik ben eens van een forum gebannen geweest opdat ik hier vanalles schreef en dat vind ik pas erg(VWS Forum)

Geert C 2 februari 2008 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3238103)
Herhaaldelijk worden topics verwijdert op politieke forums.Dit terwijl een vrije meningsuiting toch het doel is van een forum.Waarom kan dat niet anders?Deze vorm van vrijheidsroof is niet erg democratisch,maar gebeurt maar al te vaak.Wat vinden jullie hiervan?Moeten forums neutraal blijven of is enige cencuur geaccepteerd?Of staan deze forums ook onder staatscontrole?

Waarom ga je er vanuit dat fora 'free speech zones' zijn? Fora zijn altijd van iemand. Die iemand bepaalt de grenzen waarbinnen je moet blijven.
Bekijk het als een huis: als je in iemand anders' huis te ver gaat, dan zet die je toch ook aan de deur?

Dat gezegd zijnde, er zijn uiteraard ook de wettelijke beperkingen. Oproepen tot geweld en dergelijke...

brontosaurus 2 februari 2008 17:41

Zo, en op wie zijn die wettelijke beperkingen van toepassing?Alleen op ons,en die gene die ze voorschrijven vallen daar buiten zeker.Oproepen tot geweld wordt door onze overheid toch wel erg vet gepropagandeerd vind je ook niet?

Lincoln 2 februari 2008 17:51

Citaat:

Geert wilders ? :twisted:

daiwa 2 februari 2008 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln (Bericht 3238334)
Geert wilders ? :twisted:

Welke wettelijke bepalingen overtreedt Wilders dan?

parcifal 2 februari 2008 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3238224)
Welke wet? Wie verplicht je wetten te erkennen die op jou leven niet van toepassing zijn.Bedoel je misschien die wetten van dat gespuis wat zich overheid noemt:niet van toepassing op de vrije mens,enkel voor schapen.

Voor pseudo-anarchisten als jij is er vast wel een plaatsje te vinden op Ferdinandea, in de middellandse zee.

Daar heb je relatief weinig last van allerlei wetten, behalve dan van een paar wetten van de fysica. (archimedes, gay-lussac, boyle etc.).
Je kan die ook contesteren en afwijzen maar dat zal dan hoogstens 3 minuten duren, vrees ik. :-D

TypO 2 februari 2008 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3238290)
Waarom ga je er vanuit dat fora 'free speech zones' zijn? Fora zijn altijd van iemand. Die iemand bepaalt de grenzen waarbinnen je moet blijven.
Bekijk het als een huis: als je in iemand anders' huis te ver gaat, dan zet die je toch ook aan de deur?

Dat gezegd zijnde, er zijn uiteraard ook de wettelijke beperkingen. Oproepen tot geweld en dergelijke...

Da's eens een understatement se.
Er zouden er veel uit "ons huis" gezet mogen/moeten worden.

Kazan 2 februari 2008 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3238103)

Ja, hoor. Net zoals die UFO's die ze voor ons verborgen houden. En we worden ook dom gehouden op school!
Dat mogen we ook niet vergeten.

Pantoffeldiertje 2 februari 2008 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3238315)
Zo, en op wie zijn die wettelijke beperkingen van toepassing?Alleen op ons,en die gene die ze voorschrijven vallen daar buiten zeker.Oproepen tot geweld wordt door onze overheid toch wel erg vet gepropagandeerd vind je ook niet?

Heb jij hier al mods zien oproepen tot revisionisme/negationisme?
Heb jij hier mods al openlijk horen uitspreken tegen partijen?
Heb jij hier mods al het VB "'neo-nazi's" horen noemen?

Jij bent gewoon een relschopper, iemand die overal complotten en geheime pacten ziet.

filosoof 2 februari 2008 21:32

Citaat:

Citaat:

dat gespuis wat zich overheid noemt.

Alle vier jaar kun je ze wegstemmen.

Lincoln 3 februari 2008 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3238357)
Welke wettelijke bepalingen overtreedt Wilders dan?

De grondwet. :twisted:

Desiderius 3 februari 2008 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln (Bericht 3239258)
De grondwet. :twisted:

Ah, en welk artikel van de nederlandse grondwet precies ?
Op welke manier ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be