![]() |
Kosovo deze maand nog onafhankelijk?
Kans zit er dik in,
Europese Unie is van plan om na de presidentsverkiezingen nu zondag, zo snel mogelijk Kosovo te herkennen als staat. Citaat:
Kosovo zelf is in alle geval van plan zijn onafhankelijkheid zeer binnenkort uit te reoepen. |
Citaat:
De seviërs blijken voorlopig te kiezen voor het nationalisme van Nikolic. Als deze trend blijft voortduren tot morgen, en de serviërs geen afscheid wensen te nemen van Kosovo, dan gaan we nog spannende tijden tegemoet. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de Kosovaarse Albanezen de onafhankelijkheid uitroepen mogen we van geluk spreken als de reactie van Serviê zich beperkt tot het sluiten van van de grens met Kosovo. En zelfs dan overleeft de provincie niet zonder steun van de externen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mag het eventueel in uw tuin ? |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn pronostiek: Een compromis. Servie blijft nationalistisch, russisch gezind, geen uitlevering aan het tribunaal. Kosovo wordt onafhankelijk. Iedereen voorlopig content voor minstens 10 jaar. |
|
Citaat:
Nu, ten gronde heb ik het wel wat moeilijk met de houding van De Gucht: overal elders verzet men zich tegen afscheiding op etnisch-religieuze basis, behalve in Kosovo. Kijk maar eens naar Bosnië, waar het 'multiculturele' samenleven als enige optie werd aanvaard. Dat Servië de hoofdverantwoordelijke is voor de oorlogen sinds 1990 klopt wel maar men is nu bezig met twee machten te bedienen die we niet controleren: de Russen voor Servië en de moslimwereld voor Kosovo, delen van Bosnië, Macedonië en Albanië. |
het is tijd dat kosovo onafhankelijk word :-D
|
Yugoslavia
The former Yugoslav Republic of Macedonia
Mooie naam vind ik dat |
Yugoslavia
![]() Voor de doos van Pandora open ging ... |
Dat Servië maar snel haar provincie Kosovo opkuist en de islamitische bevolking er verjaagt zodat de oorspronkelijke bevolking er kan terugkeren.
|
Lijkt me een goede zaak. Tijden veranderen. Het heden zoekt erkenning.
En wat Kosovo doet, moeten de Kosovaren maar weten. |
Morgen na de zitting om 15 uur wordt normaal gezien de onafhankelijkheid uitgeropen. De feestelijkheden worden al voorbereid. Een droom die uitkomt voor de Albanees Kosovaren. Hopelijk kunnen wij Vlamingen als volgende staat in Europa de onafhankelijkheid ooit vieren.
|
Wat Kosovo met 2,2 miljoen inwoners kan, lukt Vlaanderen met 6 miljoen inwoners en een economie 100 keer zo sterk maar niet...
Proficiat, Kosovo! Welkom in de grote familie van zelfstandige naties die zelf over hun toekomst kunnen beslissen! ![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be