Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Straks ook algemeen rookverbod in cafés? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101471)

Pluche 2 februari 2008 20:22

Straks ook algemeen rookverbod in cafés?

CD&V/N-VA heeft in Kamer en Senaat een wetsvoorstel ingediend dat moet leiden tot een algemeen rookverbod.

Het rookverbod geldt ook in cafés in restaurants, ik ben ronduit tegen dit voorstel, ,de roker is weer de dupe, daarom roep ik alle rokers op niet meer voor de Cd&V te stemmen.

Bhairav 2 februari 2008 21:18

Tegen rookverbod of tegen roken in café's?

Pluche 2 februari 2008 21:20

Tegen rookverbod in café's.

araneus 2 februari 2008 21:32

Het wordt stilaan tijd. De niet-rokers zijn al veel te lang de dupe. Zo snel mogelijk de mogelijkheid om een pintje te gaan drinken zonder dat daarna mijn kleren gewassen moeten worden.

L. J. Brutus 2 februari 2008 21:41

Laat de café's dat nu eens zelf beslissen he. Al dat verbieden altijd.

Ik ben trouwens ex-roker.

Pluche 2 februari 2008 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3238668)

Daar geef ik u eens groot gelijk in.

Montalcino 2 februari 2008 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3238668)

Ik ben trouwens ex-roker.

Commercieel is dat zelfmoord. Als dat niet van overheidswege opgelegd wordt, kan dat gewoon niet.

Ik begrijp dat dit zeer frustrerend is voor de rokers onder ons, die in hun vrijheid om een sigaret te roken ingeperkt zien. Maar die vrijheid leidt tot schade van de anderen via passief roken.

Ik hoop dat de rokers hun verantwoordelijkheid in deze materie kunnen inzien en beseffen dat hun verslaving geen enkele meerwaarde geeft aan hun leven, maar dat ze er ook mee het leven van anderen kunnen beschadigen.

Geert C 2 februari 2008 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3238678)
Commercieel is dat zelfmoord. Als dat niet van overheidswege opgelegd wordt, kan dat gewoon niet.

Ik begrijp dat dit zeer frustrerend is voor de rokers onder ons, die in hun vrijheid om een sigaret te roken ingeperkt zien. Maar die vrijheid leidt tot schade van de anderen via passief roken.

Ik hoop dat de rokers hun verantwoordelijkheid in deze materie kunnen inzien en beseffen dat hun verslaving geen enkele meerwaarde geeft aan hun leven, maar dat ze er ook mee het leven van anderen kunnen beschadigen.

²

Rudy 2 februari 2008 22:01

Ik pleit voor een algemeen rookverbod waar eten wordt geserveerd en drank wordt geschonken. De kortste pijn.

Ik ben zelf roker.

Net zoals in de treinen. Het rookverbod is er ondertussen de evidentie zelf.

Discussies hieromtrent zijn meestal stormen in een glas water.

L. J. Brutus 2 februari 2008 22:09

Citaat:

Als er zoveel niet-rokers last van hebben, dan zal een niet-rokers café commercieel wel goed te doen hebben, niet?

Geert C 2 februari 2008 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3238693)
Als er zoveel niet-rokers last van hebben, dan zal een niet-rokers café commercieel wel goed te doen hebben, niet?

Hoeveel niet-rokers hebben er last van en maken hun café-keuze toch niet afhankelijk van het feit of er al dan niet gerookt mag worden?

Bobke 2 februari 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 3238656)
Het wordt stilaan tijd. De niet-rokers zijn al veel te lang de dupe. Zo snel mogelijk de mogelijkheid om een pintje te gaan drinken zonder dat daarna mijn kleren gewassen moeten worden.

Wie verplicht u op café te gaan ?
Als er echt vraag naar is kan de uitbater toch zelf beslissen of er al dan niet gerookt mag worden.
Geef het goede voorbeeld en begin zelf een rookvrij café.

Bobke 2 februari 2008 22:23

Citaat:

Wat dus bewijst dat er géén vraag naar is.

Rudy 2 februari 2008 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3238700)
Hoeveel niet-rokers hebben er last van en maken hun café-keuze toch niet afhankelijk van het feit of er al dan niet gerookt mag worden?

Geert. Bestaat daar OOK een wetenschappelijke studie over ?

Weet je Geert, het zou wel eens best kunnen dat er bij een compleet rookverbod meer niet-rokers op café of restaurant gaan.

In Ierland hebben ze er blijkbaar geen drama van gemaakt.

the outlaw torn 2 februari 2008 22:26

Citaat:

idd, als niet-roker zijnde is het vervelend mr om daarvoor nu buiten te blijven, ....

nu ja, de overheid doet mr, in mijn nadeel zal het in elk geval niet zijn.

L. J. Brutus 2 februari 2008 22:31

Citaat:

Tja, dat is dan hun zaak he. Dat zal dan wel teken zijn dat ze er niet echt "last" van hebben misschien?

Geert C 2 februari 2008 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3238707)
Geert. Bestaat daar OOK een wetenschappelijke studie over ?

Weet je Geert, het zou wel eens best kunnen dat er bij een compleet rookverbod meer niet-rokers op café of restaurant gaan.

In Ierland hebben ze er blijkbaar geen drama van gemaakt.

Ik ben voorstander van een algemeen rookverbod, ik hoop dat daar geen verwarring over bestaat. :-)

Geert C 2 februari 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3238713)
Tja, dat is dan hun zaak he. Dat zal dan wel teken zijn dat ze er niet echt "last" van hebben misschien?

Als u longkanker geen "last" noemt...

L. J. Brutus 2 februari 2008 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3238715)
Als u longkanker geen "last" noemt...

Natuurlijk is dat last.

Geert C 2 februari 2008 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3238719)
Natuurlijk is dat last.

Dan bent u het ermee eens dat niet-rokers schade ondervinden door het roken op café?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be