![]() |
Wie in één van mijn berichten een dt-fout vindt, tracteer ik.
|
Afgesproken!
|
Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#372316 [size=1]U had niet gezegd dat de dt-fout van u moest komen.[/size] |
De vraag is voor hoeveel. Tussen beschaafde mensen kunnen we stellen dat 25.000 euro het minimum is.
|
deal
|
Wat mensen al niet verzinnen om hun berichten gelezen te krijgen....... :roll:
|
Citaat:
|
geen dt-fout, maar ik dacht dat trakteren met een K was?
|
Citaat:
Overigens lijkt dat dt-gedoe me vrij irrelevant. Het heeft geen enkele invloed op de betekenis (evenmin als c of k): in de gesproken taal spreek je het immers niet uit en ...... nooit een probleem voor het juiste begrip, integenstelling tot b.v. komma's, waar de betekenis door intonatie moet worden aangegeven in het geval van uitbreidende of beperkende relatiefzinnen. Een forum is trouwens geen spellingswedstrijd. Het is ook zeer onbeleefd om iemand op typfouten te pakken, en het getuigt vaak van gebrek aan argumenten. |
Citaat:
een c/k fout is mijns inziens minder erg omdat het tot tien jaar geleden allebei toegelaten. Ik vind dat dt-fouten in een betoog afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van de schrijver. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Er zitten trouwens nog fouten in uw berichten ; ![]() :lol: |
Citaat:
Een boek, artikel, of brief die je op je duizendste gemakjes schrijft, mét tijd om na te lezen, voldoende papier bij de hand, spellingchecker etc........ mag wat strenger beoordeeld worden. Een forum waar je eigenlijk enkel maar één of twee argumenten ontwikkelt, hoeft wat mij betreft niet echt foutloos te zijn. Bij een chat-sessie ergert een trage typer die zichzelf constant zit te corrigeren me meer dan hier en daar een fout of een vaak zeer originele afkorting. Bij SMS speelt de kostrprijs een rol: voor een extra 't' aan een persoonsvorm te plakken, verstuur ik geen dubbele boodschap. Citaat:
Citaat:
|
iemand beoordelen op zijn/haar spellingskwaliteiten lijkt me ook nogal gevaarlijk, maar geef toe dat je van bepaalde personen, zoals Roland Duchatelet, toch verwacht dat ze iets of wat het Nederlands machtig zijn. 1 Foutje kan, maar in al zijn posts vind je er met gemak een 20-tal.
|
waar staat den bullocks-toets eigenlijk ?
'k vind wel de capslok en de shiftlock en den numlock en de scrolllock, maar nergens den bullockstoets ? |
Citaat:
Met een dunne stift kunt ge van uw CapsLock trouwens een Capstock maken, wel handig om uwe virutele frak aan te hangen als ge hier op het forum aankomt. |
ze hemme mij al wijs gemaakt dat ik dan twee maal op den control+alt+delete toets moest kloppen.
Dat was toen wel bullocks toen ik dat deed... |
Citaat:
Maar dat bekerhouderke aan mijne computer vind ik wel handig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be