Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie in één van mijn berichten een dt-fout vindt, tracteer ik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10148)

Cynicus 5 maart 2004 21:30

Wie in één van mijn berichten een dt-fout vindt, tracteer ik.

Vlaamse Leeuw 5 maart 2004 21:41

Afgesproken!

Distel 5 maart 2004 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Wie in één van mijn berichten een dt-fout vindt, tracteer ik.

Bij deze:

http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#372316

[size=1]U had niet gezegd dat de dt-fout van u moest komen.[/size]

AyneRand 5 maart 2004 21:51

De vraag is voor hoeveel. Tussen beschaafde mensen kunnen we stellen dat 25.000 euro het minimum is.

Spetsnaz 5 maart 2004 22:31

deal

Supe®Staaf 5 maart 2004 22:32

Wat mensen al niet verzinnen om hun berichten gelezen te krijgen....... :roll:

Supe®Staaf 5 maart 2004 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
De vraag is voor hoeveel. Tussen beschaafde mensen kunnen we stellen dat 25.000 euro het minimum is.

Dat is niet trakteren, doch financieren, sponsoren,.......

Twink 5 maart 2004 22:47

geen dt-fout, maar ik dacht dat trakteren met een K was?

Supe®Staaf 6 maart 2004 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twink

Touché :!: :lol: :lol: :) :D

Overigens lijkt dat dt-gedoe me vrij irrelevant.
Het heeft geen enkele invloed op de betekenis (evenmin als c of k): in de gesproken taal spreek je het immers niet uit en ...... nooit een probleem voor het juiste begrip, integenstelling tot b.v. komma's, waar de betekenis door intonatie moet worden aangegeven in het geval van uitbreidende of beperkende relatiefzinnen.
Een forum is trouwens geen spellingswedstrijd.
Het is ook zeer onbeleefd om iemand op typfouten te pakken, en het getuigt vaak van gebrek aan argumenten.

Spetsnaz 6 maart 2004 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twink

Het heeft geen enkele invloed op de betekenis (evenmin als c of k): in de gesproken taal spreek je het immers niet uit en ...... nooit een probleem voor het juiste begrip, integenstelling tot b.v. komma's, waar de betekenis door intonatie moet worden aangegeven in het geval van uitbreidende of beperkende relatiefzinnen.
Het is ook zeer onbeleefd om iemand op typfouten te pakken, en het getuigt vaak van gebrek aan argumenten.

niet helemaal akkoord. ik kan me ergeren aan wat de sms-cultuur voor gevolgen heeft op de schrijfkwaliteiten van sommigen. Misschien maakt het over 25 jaar helemaal niet meer uit of je d, dt of t schrijft. Daar willen we toch niet naartoe ?
een c/k fout is mijns inziens minder erg omdat het tot tien jaar geleden allebei toegelaten. Ik vind dat dt-fouten in een betoog afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van de schrijver.

Vlaanderen Boven 6 maart 2004 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

niet helemaal akkoord. ik kan me ergeren aan wat de sms-cultuur voor gevolgen heeft op de schrijfkwaliteiten van sommigen. Misschien maakt het over 25 jaar helemaal niet meer uit of je d, dt of t schrijft. Daar willen we toch niet naartoe ?
een c/k fout is mijns inziens minder erg omdat het tot tien jaar geleden allebei toegelaten. Ik vind dat dt-fouten in een betoog afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van de schrijver.

Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar op dit forum worden toch wel extreem veel dt-fouten gemaakt, vooral in vergelijking met het intellectuele niveau op zich van de postings.

dejohan 6 maart 2004 14:03

Citaat:

Ik vind dat dt-fouten in een betoog afbreuk doen aan
de geloofwaardigheid van de schrijver.

Ik vindt van niet. :wink:

Distel 6 maart 2004 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Ik vind dat dt-fouten in een betoog afbreuk doen aan
de geloofwaardigheid van de schrijver.

Ik vindt van niet. :wink:

Daarmee maakd u zichzelf anders wel ongeloofwaardig.

The Paulus Experience 6 maart 2004 14:34

Citaat:

Wie in één van mijn berichten een dt-fout vindt, tracteer ik
Citaat:

dt-fout
Een Brugs trippelke voor mij.

Er zitten trouwens nog fouten in uw berichten ;

:lol:

Supe®Staaf 6 maart 2004 16:07

Citaat:

niet helemaal akkoord. ik kan me ergeren aan wat de sms-cultuur voor gevolgen heeft op de schrijfkwaliteiten van sommigen.

Elk medium heeft zijn eigen tempo, beperkingen, mogelijkheden, en bijgevolg ook zijn toleranties.
Een boek, artikel, of brief die je op je duizendste gemakjes schrijft, mét tijd om na te lezen, voldoende papier bij de hand, spellingchecker etc........ mag wat strenger beoordeeld worden.
Een forum waar je eigenlijk enkel maar één of twee argumenten ontwikkelt, hoeft wat mij betreft niet echt foutloos te zijn.
Bij een chat-sessie ergert een trage typer die zichzelf constant zit te corrigeren me meer dan hier en daar een fout of een vaak zeer originele afkorting.
Bij SMS speelt de kostrprijs een rol: voor een extra 't' aan een persoonsvorm te plakken, verstuur ik geen dubbele boodschap.

Citaat:

Misschien maakt het over 25 jaar helemaal niet meer uit of je d, dt of t schrijft. Daar willen we toch niet naartoe ?
In het geval van de totaal betekenisloze eind-t in de derde persoon zou dat een mooie evolutie en fijne vereenvoudiging zijn.

Citaat:

Ik vind dat dt-fouten in een betoog afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van de schrijver.
Bullocks

Gentenaar 6 maart 2004 18:52

iemand beoordelen op zijn/haar spellingskwaliteiten lijkt me ook nogal gevaarlijk, maar geef toe dat je van bepaalde personen, zoals Roland Duchatelet, toch verwacht dat ze iets of wat het Nederlands machtig zijn. 1 Foutje kan, maar in al zijn posts vind je er met gemak een 20-tal.

Tegendradigaard 8 maart 2004 15:41

waar staat den bullocks-toets eigenlijk ?

'k vind wel de capslok en de shiftlock en den numlock en de scrolllock, maar nergens den bullockstoets ?

Distel 8 maart 2004 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

'k vind wel de capslok en de shiftlock en den numlock en de scrolllock, maar nergens den bullockstoets ?

Alt+F4 8) :wink:

Met een dunne stift kunt ge van uw CapsLock trouwens een Capstock maken, wel handig om uwe virutele frak aan te hangen als ge hier op het forum aankomt.

Tegendradigaard 8 maart 2004 15:54

ze hemme mij al wijs gemaakt dat ik dan twee maal op den control+alt+delete toets moest kloppen.

Dat was toen wel bullocks toen ik dat deed...

dejohan 8 maart 2004 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Als de computer "press any key" vraagt, dan sta ik daar, want ik vind de 'any' knop nergens.
Maar dat bekerhouderke aan mijne computer vind ik wel handig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be