Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   10 februari 2008: Meeting Baarle-werkgroep Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101497)

Hertog van Gelre 3 februari 2008 21:37

10 februari 2008: Meeting Baarle-werkgroep Antwerpen

Na de succesvolle meetings in Baarle Hertog / Baarle Nassau, Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam hebben we een stevige basis gelegd met de Baarle-werkgroep voor Vlaams-Nederlandse integratie. Diverse media hebben onze opinieteksten gepubliceerd en de website begint gestalte te krijgen. Het is nu zaak uit te bouwen en tijd voor een nieuwe meeting. Alle geïnteresseerden die de tien uitgangspunten kunnen onderschrijven zijn van harte welkom. Zie ook hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=88686

Antwerpen. Zo dicht mogelijk in de buurt van het Centraal Station. Juiste locatie volgt.

Timing (Definitieve invulling volgt)
13u00 Inloop
13u30 Bijeenkomst en kennismaking
14u00 Aanvang van de besprekingen
18u00 Einde van de besprekingen - tijd voor eventuele andere zaken.

Agenda(Definitieve invulling volgt)

Aanwezigen: Leden van de Baarle werkgroep en belangstellenden.

Geef je op in deze draad of via PB aan Kortaf
.

Volg deze draad voor regelmatige updates.

DebianFox 3 februari 2008 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3240000)
Na de succesvolle meetings in Baarle Hertog / Baarle Nassau, Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam hebben we een stevige basis gelegd met de Baarle-werkgroep voor Vlaams-Nederlandse integratie. Diverse media hebben onze opinieteksten gepubliceerd en de website begint gestalte te krijgen. Het is nu zaak uit te bouwen en tijd voor een nieuwe meeting. Alle geïnteresseerden die de tien uitgangspunten kunnen onderschrijven zijn van harte welkom. Zie ook hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=88686

Antwerpen. Zo dicht mogelijk in de buurt van het Centraal Station. Juiste locatie volgt.

Timing (Definitieve invulling volgt)
13u00 Inloop
13u30 Bijeenkomst en kennismaking
14u00 Aanvang van de besprekingen
18u00 Einde van de besprekingen - tijd voor eventuele andere zaken.

Agenda(Definitieve invulling volgt)

Aanwezigen: Leden van de Baarle werkgroep en belangstellenden.

Geef je op in deze draad of via PB aan Kortaf
.

Volg deze draad voor regelmatige updates.

Als de locatie dat Pakhuis blijft op de Vlaamse kaai bedraagt de loopafstand tot het centraal station 2,5 km volgens Google Earth, dat is toch al even stappen indien je met de trein zou komen.

Hertog van Gelre 3 februari 2008 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3240040)
Als de locatie dat Pakhuis blijft op de Vlaamse kaai bedraagt de loopafstand tot het centraal station 2,5 km volgens Google Earth, dat is toch al even stappen indien je met de trein zou komen.

Een beetje wandelaar loopt ongeveer 8 km/h. Dat is dus zo'n 20 a 25 minuten.
Of je moet zien dat je met iemand meerijdt...

DebianFox 3 februari 2008 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3240043)

Ik heb een rijbewijs, maar nog maar net (logisch gezien m'n leeftijd) ... daarom dat ik twijfel of ik wel zelf zou rijden.

Hertog van Gelre 3 februari 2008 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3240052)
Ik heb een rijbewijs, maar nog maar net (logisch gezien m'n leeftijd) ... daarom dat ik twijfel of ik wel zelf zou rijden.

Je woont toch onder de rook van Gent? Misschien kun je met één van de anderen carpoolen? Iemand?

DebianFox 3 februari 2008 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3240059)
Je woont toch onder de rook van Gent? Misschien kun je met één van de anderen carpoolen? Iemand?

Ja, ik ben geboren en getogen in Deinze, dat ligt 15 km zuidelijker dan Gent.

Ik denk niet dat er Baarle-leden van mijn streek zijn, eigenlijk ben ik toch wel in staat om zelf te rijden he .. :oops: alleen rijd ik als onervaren chauffeur niet zo graag in drukke grootsteden die ik niet ken.

Jaani_Dushman 4 februari 2008 00:24

Voor de tweede keer in Antwerpen? Uitgeput qua Vlaamse steden?

Hertog van Gelre 4 februari 2008 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3240214)

Antwerpen is zeer goed te bereiken voor iedereen. Zowel met eigen als met openbaar vervoer.

Fozzie 4 februari 2008 00:47

Ik heb helaas die dag al andere verplichtingen maar de meeste standpunten trekken me wel aan.

Hertog van Gelre 4 februari 2008 03:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 3240241)
Ik heb helaas die dag al andere verplichtingen maar de meeste standpunten trekken me wel aan.

Dan zet ik je op de lijst van belangstellenden en misschien een volgende keer beter.

Kortaf 4 februari 2008 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3240073)
Ja, ik ben geboren en getogen in Deinze, dat ligt 15 km zuidelijker dan Gent.

Ik denk niet dat er Baarle-leden van mijn streek zijn, eigenlijk ben ik toch wel in staat om zelf te rijden he .. :oops: alleen rijd ik als onervaren chauffeur niet zo graag in drukke grootsteden die ik niet ken.

Met tram 8 of bus 34 kom je makkelijk van Berchem-station tot bij de vergaderlocatie.

Kortaf 4 februari 2008 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3240214)

Sommige mensen komen helemaal uit het hoge noorden van de Nederlanden. Die kunnen we moeilijk naar Veurne, Tongeren of Erpe-Mere doen afzakken. Vandaar de keuze voor steden die min of meer centraal liggen in de Nederlanden en/of uitstekend bereikbaar zijn met de trein. Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam zullen de vaste vergaderstekken worden.

lombas 4 februari 2008 09:58

Ik kan weeral niet, nonde.

Jaani_Dushman 4 februari 2008 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3240418)
Sommige mensen komen helemaal uit het hoge noorden van de Nederlanden. Die kunnen we moeilijk naar Veurne, Tongeren of Erpe-Mere doen afzakken. Vandaar de keuze voor steden die min of meer centraal liggen in de Nederlanden en/of uitstekend bereikbaar zijn met de trein. Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam zullen de vaste vergaderstekken worden.

En wat met uitgangspunt 9 van de Baarle werkgroep?

(ps. ik wil niet moeilijk doen, hoor. ik kan die dag sowieso niet.)

Kortaf 4 februari 2008 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3240685)
En wat met uitgangspunt 9 van de Baarle werkgroep?

Hoezo? Dat blijft onverkort geldig.

Brussel zal één van de hoekstenen van onze werking worden. En het kan in de toekomst best ook eens dienst doen als vergaderlocatie, de bereikbaarheid is immers ook vanuit Nederland optimaal.

Citaat:

(ps. ik wil niet moeilijk doen, hoor. ik kan die dag sowieso niet.)
Maar anders zou je wel geïnteresseerd zijn? (Was jij geen tegenstander van Nederlandse hereniging?)

Dat is toch nieuw voor mij, en verheugt me zeer. Zal ik je op de lijst van geïnteresseerden zetten?

Bovenbuur 4 februari 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3240043)

Het schoolvoorbeeld is 5km/h, 6 is al redelijk snel. En ik heb de nodige wandelervaring...

Dimitri 4 februari 2008 20:34

Ik dacht dat het deze keer weer op een zaterdag zou zijn?

Ik denk dat het zo erg lastig voor mij wordt om zondagavond op tijd thuis te zijn.

Hertog van Gelre 4 februari 2008 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3240857)
Het schoolvoorbeeld is 5km/h, 6 is al redelijk snel. En ik heb de nodige wandelervaring...

Citaat:

Normaal M 2000-2400 m in 12 minuten
Cooper testje. Moet jij makkelijk kunnen...

Pølle 5 februari 2008 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3240441)
Ik kan weeral niet, nonde.

Was jij eigenlijk niet voor een zo klein mogelijke staat (cf. je geprefereerde staatsvorm van de Antwerpse stadstaat 8-))?

lombas 5 februari 2008 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 3241683)
Was jij eigenlijk niet voor een zo klein mogelijke staat (cf. je geprefereerde staatsvorm van de Antwerpse stadstaat 8-))?

Even recapituleren. Het gaat om een sentiment. Dat kun je opdelen. Catullus zei al: "Odi et amo &c. - ik haat en bemin tegelijkertijd."

Ik ben een voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Daarbuiten ben ik voorstander van het decentraliseren van bepaalde bevoegdheden naar het zo laagst mogelijke kader, i.e. de stad of de gemeente en zelfs, daarbinnen, de wijk of het district.

Indien ik zo kijk naar wat daar in tegenstelling het overkoepelde kader best is, richt mijn sentiment zich meer tot een nauwer samenwerken tussen de verschillende lage landen; omdat de Lage Landen op zich nu net zo gekenmerkt worden door overeenkomsten die treffend genoeg zijn om dat bij mij op te wekken (ik denk aan historische, economische, culturele &c. elementen).

Onder geen beding "moet" er dus iets. Antwerpen "moet" geen onafhankelijke stadstaat zijn - en zelfs dan nog zou het onoverkomelijk binnen een kader van "een Nederlanden" vallen. Ik "voel" het echter wel in die en die mate aan.

Ik ben geen mens van "moeten", maar van "voelen"; dat staat me toe om verscheidene meningen te lenen, te bundelen en te verdedigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be