![]() |
Worden garnalen straks in Belgie gepeld?
Van de Pravda-site:
Citaat:
(sorry! is natuurlijk niet waar: de reden is dat een BELG (géén Marokkaan) erin geslaagd is een garnalenpelmachine te maken. niks meer naar Marokko met die garnalen, weer meer Marokkanen naar hier dan maar zeker?). |
Citaat:
|
Citaat:
Wij leveren de grondstoffen, zij verwerken die en verkopen ze terug aan ons. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen die afgewerkte producten nog... We zitten halverwege:-P |
Citaat:
Ook paardenvlees gwn op de boterham is lekker. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
raar genoeg blijven garnalen wel hun belgische nationaliteit behouden als ze ginds in marokko van hun frakske worden ontdaan! |
circe :lol:
|
Citaat:
|
ik herinner me nog gedacht te hebben na het lezen van deze draad : binnenkort zakt de prijs van de garnalen maar ik heb dat nooit zien gebeuren
|
Dus, mocht u een etentje willen organiseren met familie/vrienden in één of ander restaurant dan lijkt het mij echt geen overdreven optie om te vragen aan de garçon aldaar of men de garnalen zelf pelde, of dat de lijkenpikker in kwestie (de garnaal dus) eerst verschillende internationale reizen heeft moeten ondergaan vooraleer hij in vol ornaat op een bedje van wat dan ook op uw bord verschijnt.
Ik koop ongepelde garnaal in de betere vishandel en pel hem zelf, niet echt zo moeilijk. Mocht men daar in één of ander land al aangezeten hebben ![]() |
Ik knabbel garnaal met pel en al op, met een frisse Rodenbach erbij.
|
Hm, nog niet aan gedacht circe, lijkt mij wel handig. :rofl:
Garnaal zelf pellen en met de jasjes van de garnaal kan je toch best een fond maken. Lekker vissoepje maken ![]() |
ik eet geen garnalen (meer)
|
ik kweek die zelf, al zal het nog een tijdje duren voor een een kg in mijn aquarium zit. Vergeleken met die uit de noordzee zijn het dan nog mini-garnaaltjes bij...:cry:
|
![]() Wat is er leuker dan zelf met een garnalennetje over de zeebodem te gaan 'vegen' en te kijken wat je allemaal hebt gevangen? Of op het strand bij de vloedlijn te zien wat er zoal is aangespoeld. En wat dacht je van het bekijken van de talloze schelpen die er liggen? De mooie wenteltrapjes en zo weet je wel. Zal ik dat seffens even uitproberen? Mocht u dus op het strand iemand tegenkomen in een overjarig Hawaii shirt, zwaar gedemodeerde short, witten kousen in de sandalen, sombrero op en een zonnebril van in de jaren stilletjes, hoera! dan heeft u mij ondekt tijdens een garnalenvang actie. :rofl: Hopelijk is dit mijn buit als ik huiswaarts keer. ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be