![]() |
Moslims zijn boos op Wikipedia
WASHINGTON - Bijna 100.000 moslims wereldwijd hebben op internet een petitie ondertekend waarin zij de verwijdering eisen van afbeeldingen van de islamitische profeet Mohammed uit de online-encyclopedie Wikipedia. Het gaat vooral om historische miniaturen.
De moslims zeggen beledigd te zijn door de illustraties, omdat de islam het afbeelden van mensen zou verbieden. Zij eisen respect voor hun religie. Wikipedia verdedigt de plaatjes op de eigen website. De encyclopedie zegt geen censuur te willen toepassen ‘ten gunste van een bepaalde groep’. Wikipedia wijst er verder op dat het afbeeldingsverbod niet voor alle moslims geldt. De ban op illustraties van Mohammed en andere profeten is een culturele traditie bij sommige moslimgroepen, stelt de website. Wikipedia benadrukt dat zij alle onderwerpen vanuit een ‘neutraal standpunt’ wil behandelen. Teksten of illustraties worden alleen verwijderd als zij in strijd zijn met het eigen Wikipedia-beleid of met de wetten van de Amerikaanse staat Florida, waar de servers van de online-encyclopedie staan. ANP/Volkskrant Ik zou zo zeggen moslims: Kijk dan niet of kijk de andere kant uit! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is er iets waar de moslims niet boos op zijn ? Moet vermoeiend zijn hoor.
|
|
Wat een lelijke afbeelding. Ik begrijp de reacties van de boze moslims plotseling beter, ik zou ook niet graag geassocieerd worden met een dergelijke lelijke en saaie afbeelding.
|
Kunnen ze niet gewoon hun eigen Wikipedia maken en de normale mensen met gerust laten? Ik heb al een naam: de moslipedia.
|
Naar mijn weten wordt niemand verplicht om naar Wiki te surfen. Dat ze hun eigen moslipedia maar maken, want in wiki zullen nog meer dingen staan die hun zullen beledigen.
En eens die klaar is ga ik eisen dat meer plaatjes van naakte vrouwen erop moeten komen, want anders is dat een belediging voor m�*jn godsdienst :-D |
Jezus was ook een moslimprofeet, net zoals alle andere bijbelse profeten.
Het is nu wachten tot ze de afbeeldingen van die mannen gaan verbieden! d�*t gaat leuk worden. |
Tja, dat ze dan een moslimpedia maken. Er zijn ook fanatieke christenen die dat doen trouwens!
|
Citaat:
Voor wanneer je eens goed wil lachen/huilen |
moslims zijn op alles kwaad , en om het minste voelen ze zich benadeeld
|
Yup,zelfs onderling :-P
|
Er kunnen geen afbeeldingen van Mohammed gemaakt worden, want niemand weet hoe hij er precies uit zag.
Dus: alle afbeeldingen die Mohammed zouden moeten voorstellen zijn fake. Probleem opgelost. |
Citaat:
|
Ik denk dat niet alle moslims mee akkoord zullen zijn van hetgeen wat darboven stat, mmeer nog ,wat daar te lezen stat in het volkskrant is gewoon de zoveelste media stunt !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Cartoons zijn serious business
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be