![]() |
DHKP-C veroordelen of niet?
Toch wel een belangrijk onderwerp van de dag, denk ik.
Moet de DHKP-C veroordeeld worden als terroristische organisatie en moeten de medewerkers ervan die voor het Hof van Beroep terecht staan een zware gevangenisstraf krijgen? |
Zelf meen ik dat de DHKP-C overduidelijk een terroristische organisatie is en dat haarmedewerkers, die hier een heel arsenaal hadden, opgesloten moeten worden.
|
Hebben zij dan ook de intentie getoond om IN BELGIË een aanslag te plegen?
|
Citaat:
U meent dat zij van hieruit rustig mensen mogen vermoorden in andere landen? En waarvoor diende dat arsenaal dan? |
Citaat:
Dus gezien de omstandigheden kan iemand inderdaad een aanslag plegen in Turkije, naar hier komen, en vrij rondlopen. Als Turije daar bezwaren tegen heeft, dan moet zij maar stoppen met het folteren van haar gevangenen. Citaat:
|
Citaat:
Uw redenering zou van België overigens een paria maken in het internationaal rechtssysteem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bahar Kimyonür is een Belgisch staatsburger en heeft voor de DHKP-C een persbericht vertaald. In eerste aanleg is hij tot vier jaar cel veroordeeld voor lidmaatschap van een terroristische organisatie. In beroep is dit zelfs opgelopen tot vijf jaar cel. Laat ons dus even de propaganda achterwege laten, en naar de nuchtere feiten kijken: vijf jaar cel voor het vertalen van een persbericht. Wat heeft dit nog met terrorismebestrijding te maken? |
Citaat:
|
Citaat:
U hoeft dus niet bij mij te klagen, maar bij de Turkse staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens zou ik persoonlijk verkiezen dat DHKP-C-leden die geen Belgische staatsburgers zijn zouden worden uitgeleverd aan Turkije voor berechting aldaar. |
Citaat:
Hier vind je de verantwoordelijke: http://www.diplomatie.be/nl/addresse...SCOURT=TURKIJE |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be